2015-05-31, 16:22
Medlem
psflaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Bred lite dijon senap på brödet. Sedan en skiva ost, en skiva kokt skinka och en tomatskiva. Dra på lite tabasco och du har den ultimata varma mackan.

Nästan helt rätt.
Rökt skinka och osten överst.
Citera
2015-05-31, 16:33
Medlem
Gick förbi deras nygräddade hörna med bakelser och baguetter, såg att de hade dagmartårta, så in i helvetes god. Vanilj, choklad och glasyr på. Smakar som wienerbröd fast på steroider. Köttig och inte som wienerbröd oftast är allt för tunn och luftig. De här är mer som en bulle. Åt hela fanskapet, så jäkla god. Om bakelsen var en brud så hade det varit en modell i unga ålder kanske Cameron diaz eller nån
Citera
2015-05-31, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fugglarn
Hur ställer ni er till allt skit de trycker i djuren som ni senare äter från deras egna tyska märken? Är det något som stör, eller märker ni ingen skillnad?

Vad är de som tryckts i djuren menar du?
Citera
2015-05-31, 18:50
Medlem
bradgardsindianens avatar
En hel del av deras t-shirtar och annat har dock något slags eko-märkning. Och visst finns ekologiska varianter bland käket också.
Citera
2015-05-31, 21:32
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
En hel del av deras t-shirtar och annat har dock något slags eko-märkning. Och visst finns ekologiska varianter bland käket också.

De har dessutom märket Fairglobe som är Fairtrade-märkt om man bryr sig om sånt. Biotrend är väl deras ekologiska märke? Har sett någon vara från det har jag för mig.
Citera
2015-06-01, 08:10
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8332
Vad är de som tryckts i djuren menar du?
Antar han/ hon menar antibiotika som djuren får i förebyggande syfte...
Nu är det mesta färska köttet på lidl svenskt, och färdigfabrikaten korv, pizza osv. är gjorda i utlandet likväl som icas egna kryddkorvar, coops egna korvar, garant eldorado osv.

Lidl håller över lag en hög kvalite på sina livsmedel, köper hellre deras färdigmat än eldorado/ ica basic skiten men det är ändå en försvinnande del av min föda som är färdigmat eftersom jag faktiskt tycker om att laga mat

Över till tippsen:
Den här veckan och nästa är det Italienskt tema, och nästa vecka verkar det som quattro formaggi finns, lätt den godaste fryspizza jag ätit om man kör den i ugn
Citera
2015-06-01, 18:47
Medlem
Dr.Katis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Kati
Ingen Quattro Formaggi, WTF!
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Över till tippsen:
Den här veckan och nästa är det Italienskt tema, och nästa vecka verkar det som quattro formaggi finns, lätt den godaste fryspizza jag ätit om man kör den i ugn
Holy Moses, nu j***ar blir det till att bunkra!

Den där prosciuttopizzan med ostcreme (och rödlök?) låter inte helt fel den heller!
Citera
2015-06-01, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
De har dessutom märket Fairglobe som är Fairtrade-märkt om man bryr sig om sånt. Biotrend är väl deras ekologiska märke? Har sett någon vara från det har jag för mig.

Te och dylikt brukar jag också köpa där. Och när de hade sänkt pris motsvarande momsen på frukt- och grönt i våras så gick mixern och juicecentrifugen (köpta på Lidl) varm. T-shirts och strumpor och dylikt med har oftast den där eco-cotton märkningen och håller bättre kvalitet än motsvarande från de typiska stora kedjorna. Om jag köper så billiga baskläder så är det ändå i viss mån för slit-och släng men Lidls är bättre sydda i det man inte slarvat med tygriktningen så de blir inte skruvade efter första tvätten.
Citera
2015-06-01, 22:09
Medlem
De brukar ha Leröys lax till bra pris. Köper rätt ofta någon av de rökta som är god till pasta med lite fräst grön-eller svartkål.
Citera
2015-06-02, 10:28
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isterband1
BRATWURSTEN! BRATWURSTEN FÖR FAN!!

Tror folk drar sig nog för att köpa den eftersom korven är kritvit och Svensson är inte van vid sådant.

Men KÖP KÖP KÖP!!1

Kommer i 4-pack och kostar runt 20an har jag för mig.

+1

finns som vanlig tjock bratwurst i 6-pack (standardsortiment) eller ibland som thüringer bratwurst, tjock rak korv. den senare är snäppet godare. enda anledningen till att jag från tid till annan handlar på lidl. korv och ost är dom jävligt bra på helt enkelt. deras standard-brie är väldigt prisvärd
Citera
2015-06-02, 10:29
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isterband1
BRATWURSTEN! BRATWURSTEN FÖR FAN!!

Tror folk drar sig nog för att köpa den eftersom korven är kritvit och Svensson är inte van vid sådant.

Men KÖP KÖP KÖP!!1

Kommer i 4-pack och kostar runt 20an har jag för mig.
Är det Weisswurst du menar? I så fall ska jag hamstra!

Citera
2015-06-02, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Är det Weisswurst du menar? I så fall ska jag hamstra!

Den brukar väl finnas jämt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in