2015-05-23, 23:38
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Jupp, "cheese singles" finns som cheddar och nån till variant.

Inte goda nånstans i min smak (smakar övht inte ost utan mest konstigt tycker jag iaf, men det gäller inte bara lidls variant utan alla sk "hamburgerostar"), men finns nog dom som gillar dom med.
Men då gillar du inte heller inte osten på McDonald's hamburgare? Lite den smaken jag är ute efter och svenska smältostar är värdelösa på den biten och smakar märkligt och plastigt.
Senast redigerad av Kirk.Douglas 2015-05-23 kl. 23:41.
Citera
2015-05-23, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Men då gillar du inte heller inte osten på McDonald's hamburgare? Lite den smaken jag är ute efter och svenska smältostar är värdelösa på den biten och smakar märkligt och plastigt.

Kan rekommendera dig att köpa en fin cheddar istället och ha på, kilopriset brukar bli billigare + att du kan använda den till massor med andra saker än att bara ha på burgaren. Lidls cheddar sortiment är det inget fel på!
Citera
2015-05-24, 00:01
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8332
Kan rekommendera dig att köpa en fin cheddar istället och ha på, kilopriset brukar bli billigare + att du kan använda den till massor med andra saker än att bara ha på burgaren. Lidls cheddar sortiment är det inget fel på!
Ja brukar göra det men smältostar har ändå speciella egenskaper du inte får till med en "vanlig" ost.
Citera
2015-05-24, 02:18
Medlem
Sereenas avatar
Citat:

Äter övht inte på donken, deras mat är vidrig och burgarna värst av allt.

Alla "smältostar" smakar konstigt och plasigt.
Citera
2015-05-24, 11:49
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Äter övht inte på donken, deras mat är vidrig och burgarna värst av allt.

Alla "smältostar" smakar konstigt och plasigt.
Det gör inte heller jag, men jag gillar just deras smältost. Men då förstår jag att du inte gillar smältostar oavsett.
Citera
2015-05-24, 19:42
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Brittiska ostar denna vecka, Valley Spire Red Leicester och Double Gloucester. 250 g för 19,90 kr. Jag ska slå till!
Citera
2015-05-24, 21:46
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Det gör inte heller jag, men jag gillar just deras smältost. Men då förstår jag att du inte gillar smältostar oavsett.

Jag gillar också smältost till burgare och brukar köpa den med cheddarsmak som finns på Lidl. Tycker att den är bra, bättre än varianten från Kraft som finns på exempelvis ICA. Den här smälter ned fint, den känns mer som riktig ost än många andra varianter. Men lite kemivarning tycker jag alltid att det är på sån ost.
Citera
2015-05-25, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vethut
Håller med!
Jag gillar Lidl men, deras sidfläsk och bacon är på tok för översaltat.
Alla deras halv/helfabrikat är också helt åt helvete översaltat.

vad är det för schyssta deals denna vecka?
Citera
2015-05-26, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Alla deras halv/helfabrikat är också helt åt helvete översaltat.

vad är det för schyssta deals denna vecka?

Som tidigare nämnt, engelska ostar; leicester/gloucester. Annars ska jag köpa en påse med bläckfisk på grekiska veckan. Nån som testat?
Citera
2015-05-26, 18:27
Moderator
rotadents avatar
Tyvärr tycker jag att den grekiska veckan känns rätt trist, jag är inget jättefan av grekiskt käk generellt och det här kändes inte så rasande kul överlag.
Citera
2015-05-26, 20:14
Medlem
Tyrolerhatts avatar
Deras onion-rings i grön påse är förjävla goda alltså!
Citera
2015-05-26, 20:27
Bannlyst
BRATWURSTEN! BRATWURSTEN FÖR FAN!!

Tror folk drar sig nog för att köpa den eftersom korven är kritvit och Svensson är inte van vid sådant.

Men KÖP KÖP KÖP!!1

Kommer i 4-pack och kostar runt 20an har jag för mig.
Senast redigerad av Isterband1 2015-05-26 kl. 20:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in