2015-05-26, 23:54
Medlem
JerryCottons avatar
Deras bierwurst var riktigt god, den hela. Den färdigskivade kan jag inte uttala mig om.
Citera
2015-05-27, 08:52
Medlem
416.5hps avatar
Nästa vecka blir det italienskt tema. Längst bak i bladet finns en pizzasten och ett pizzabakningsset med fyra formar för att grädda upp till fyra pizzor samtidigt. Vad tror ni om det?

Det blir en stor pepparkvarn med keramiskt verk för 149kr också. Den ska jag nog slå till på.
Citera
2015-05-27, 19:00
Medlem
Dr.Katis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 416.5hp
Nästa vecka blir det italienskt tema.
Ingen Quattro Formaggi, WTF!
Citera
2015-05-27, 20:23
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Jag gillar också smältost till burgare och brukar köpa den med cheddarsmak som finns på Lidl. Tycker att den är bra, bättre än varianten från Kraft som finns på exempelvis ICA. Den här smälter ned fint, den känns mer som riktig ost än många andra varianter. Men lite kemivarning tycker jag alltid att det är på sån ost.

Det är denna du menar va? Med cheddarsmak: http://i.imgur.com/M05c2hF.jpg Köpte den idag och hade på en varm macka och den var bannemig the real deal när det gäller amerikansk smältosttyp. Kunde kanske smakat lite mer men konsistensen var helt fantastisk och i fortsättningen vet jag att Lidl är det enda stället att köpa bra smältost på. Som är som ost, inte som plast eller gummi med konstig bismak.
Citera
2015-05-27, 21:23
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Det är denna du menar va? Med cheddarsmak: http://i.imgur.com/M05c2hF.jpg Köpte den idag och hade på en varm macka och den var bannemig the real deal när det gäller amerikansk smältosttyp. Kunde kanske smakat lite mer men konsistensen var helt fantastisk och i fortsättningen vet jag att Lidl är det enda stället att köpa bra smältost på. Som är som ost, inte som plast eller gummi med konstig bismak.

Jupp, precis den. Tror att det är enda de har med cheddarsmak. Jag gillar också konsistensen som fan, grymt mycket bättre än Krafts som sagt, trots att den är billig. Kul att du också gillade den!
Citera
2015-05-28, 20:38
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Bred lite dijon senap på brödet. Sedan en skiva ost, en skiva kokt skinka och en tomatskiva. Dra på lite tabasco och du har den ultimata varma mackan.
Citera
2015-05-28, 21:14
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Bred lite dijon senap på brödet. Sedan en skiva ost, en skiva kokt skinka och en tomatskiva. Dra på lite tabasco och du har den ultimata varma mackan.
Tack för tipset men gjorde en en australiensisk "Ham, Cheese, Onion and Tomato"-sandwich: Bre smör på två omvända brödskivor (så att du kan steka de på järnet eller i mackgrill), bre lite smör på ena brödskivan, tunt med skivad rödlök, skivad tomat, ost och skinka (eller rostbiff vilket jag hade). Stek så att skivorna blir bruna och osten smälter. Dela sandwichen i två och njut!

Busenkelt men extremt gott och rödlöken gör underverk med sin lilla styrka men desto större sötma.

Inspiration från Greg's Kitchen på YT: https://www.youtube.com/watch?v=_POFnokfiAc. En väldigt speciell människa om man uttrycker sig milt.
Citera
2015-05-29, 09:59
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Tack för tipset men gjorde en en australiensisk "Ham, Cheese, Onion and Tomato"-sandwich: Bre smör på två omvända brödskivor (så att du kan steka de på järnet eller i mackgrill), bre lite smör på ena brödskivan, tunt med skivad rödlök, skivad tomat, ost och skinka (eller rostbiff vilket jag hade). Stek så att skivorna blir bruna och osten smälter. Dela sandwichen i två och njut!

Busenkelt men extremt gott och rödlöken gör underverk med sin lilla styrka men desto större sötma.

Inspiration från Greg's Kitchen på YT: https://www.youtube.com/watch?v=_POFnokfiAc. En väldigt speciell människa om man uttrycker sig milt.
Bra tips, ska provas!
Citera
2015-05-30, 20:46
Medlem
Sådär, nu har jag rensat frysen från lite gamla reliker... Italiamo Quattro Formaggio, 8/10, god gorgonzolasmak men pizzan hade blivit lite fryskadad så den blev aningen torr vid tillagningen.
Efterrätt blev Apfelstrudel från Österrike, 7/10, mycke äpple men lite för mjölig i smaken.
Citera
2015-05-31, 10:08
Medlem
Shine_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 416.5hp
Nästa vecka blir det italienskt tema. Längst bak i bladet finns en pizzasten och ett pizzabakningsset med fyra formar för att grädda upp till fyra pizzor samtidigt. Vad tror ni om det?

Det blir en stor pepparkvarn med keramiskt verk för 149kr också. Den ska jag nog slå till på.

Blev pepp som fan när jag hörde pizzasten, men det verkar vara nån slags fejkvariant med non-stickbehandling och inte riktig sten som jag förstår det? Är inte poängen med bak/pizzasten att det skall vara just en stenyta?
Undrar om pastamaskinen är värd, kan bli en sådan om det känns ok! Kul tråd det här för övrigt
Citera
2015-05-31, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shine_
Blev pepp som fan när jag hörde pizzasten, men det verkar vara nån slags fejkvariant med non-stickbehandling och inte riktig sten som jag förstår det? Är inte poängen med bak/pizzasten att det skall vara just en stenyta?
Undrar om pastamaskinen är värd, kan bli en sådan om det känns ok! Kul tråd det här för övrigt

Vet inte om deras pastamaskin är av bra kvalité men tänk på att om du nu ska köpa den om du verkligen kommer ha användning av den och inte som mycket annat som eventuellt hamnar i skåpet och aldrig mer ser solljus
Citera
2015-05-31, 12:19
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storakuken
Vet inte om deras pastamaskin är av bra kvalité men tänk på att om du nu ska köpa den om du verkligen kommer ha användning av den och inte som mycket annat som eventuellt hamnar i skåpet och aldrig mer ser solljus
Exakt. Då ska man göra himla massa pasta om det ska löna sig med att det sånt åbäke tar plats i köket. Och är man riktigt inne på färsk pasta då köper man nog en mer kvalitativ maskin. Känns inte som det lönar sig såvida man inte är italienare och äter pasta 7 dar i veckan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in