2015-05-31, 09:12
Medlem
Man bytte väl till just väktarbolag för att slippa juridiska tvister (likt tjafset i tråden)
Citera
2015-05-31, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt

1) han jobbar inom veolia
2) han bet en kvinna
3) han bråkade med kontrollanterna
4) han åkte utan biljett
5) han använde våld mot andra människor

Kan inte låta bli undra hur situationen hade blivit om inte alla inblandade varit så förbannat "lättkränkta".

Inom vissa branscher så finns informella förmåner. Jag känner inte till hur det är med busschaufförer men kan mycket väl tänka mig att chaufför till chaufför så, även om tillhör olika bolag, låter varandra åka gratis. När ser en chaufförsuniform så vinkar att gå in bara. Inget som är sanktionerat av bussbolagen utan bara en vänlig grej "kollegor" emellan. Så att han trodde sig ha rätt att åka gratis är inte konstigt. Han har kanske gjort det massor av gånger utan problem.

Men när en kontrollant säger att han behöver biljett så kanske säger emot en gång men sedan är det rätta att ta boten och gå av. Med vissheten att ska "ge igen" genom att kontakta bussbolaget och tala om att inte fått åtnjuta rättigheten att åka gratis, något som han är övertygad om är en rättighet.

När sedan kontaktat bolaget och får veta att det inte alls är en rättighet så hade han fått skämmas lite. Case closed.

För kontrollanterna så var det inte en helt vanlig situation. I de flesta fallen så vet den som plankat att den plankat. Här hade de en som var fullt övertygad om att den hade rätt åka gratis. Så att bruka våld var kanske inte det naturliga draget även om chauffören inte var samarbetsvillig.

Och de behövde ju inte. Kontrollanterna såg väl på uniformen vilket bolag han jobbade på även om han vägrade visa ID. De kunde ha fotat honom och gått vidare. Och sedan kontaktat hans arbetsgivare och berättat vad som hänt. Identifierat genom foto och den lediga chauffören hade fått ett besvärligt efterspel.

Varför detta tjafsande från båda sidor, varför höja rösten, bruka våld och hålla på?!
Citera
2015-05-31, 09:20
Medlem
District9s avatar
Hur blir det med alla polismän som åker I tunnelbannan utan färdbevis? Får man gripa dom för bedrägligt beteende också?
Citera
2015-05-31, 09:21
Medlem
Hr.Johanssons avatar
Bra agerat av kontrollanterna. Jag har själv blivit kontrollerad. Både med och utan biljett.
Har man inget färdbevis är det bara att hålla sig lugn och erkänna. Blir fortfarande bra bemött.
En uppkäftig neger, som dessutom bits, skall brottas ner.
Citera
2015-05-31, 09:22
Medlem
Hr.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av District9
Hur blir det med alla polismän som åker I tunnelbannan utan färdbevis? Får man gripa dom för bedrägligt beteende också?

Nej, för de får åka utan att betala.
Idiot.
Citera
2015-05-31, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T.H.G
Din länk fungerar inte.

The Swedish LAD på fejjan.
Citera
2015-05-31, 09:35
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hr.Johansson
Idiot.

Inte utanför arbetstid, idiot.
Citera
2015-05-31, 09:45
Medlem
Är du busskontrolant är det knappast särskilt smart att börja djävlas med en busschaufför, det kan ju vara morgondagens chaufför av ens arbetsplats och vem vet vilka psykfall som är anställda av bolagen.
Citera
2015-05-31, 09:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Inte utanför arbetstid, idiot.

Jo det får man visst. Det är skabbigt men det är inte fel eftersom en polis alltid är i tjänst.
Citera
2015-05-31, 10:00
Medlem
Durochmolls avatar
Jag håller med tidigare personer, om tre västtrafiksvin satte sig på mig skulle jag kanske också bitas och slåss för mitt liv, om det nu är sant (han verkar onaturligt lugn för att ha bitit någon). Det konstiga med filmerna är att de visar vad som händer utanför bussen. Det visar ju att "bråket" på bussen gick väldigt snabbt eftersom ingen hann börja filma. Sen är det inget vittnesmål som säger "Busschaufför var hotfull, misshandlade Västtrafikkontrollant, se den här filmen som visar vad som händer". Sen kan ju situationen på bussen ändå upplevt som väldigt hotfull. Tänker på ett annat klipp på youtube, som visar en tjej som står omringad av flera kontrollanter som påstår att hon stämplade bara för att hon såg dem. Det är mitt i rusningstrafik och hon ber att få kliva av så vagnen kan åka vidare, men de vägrar. Det är ett av problemen med Västtrafik, deras mål är inte att alla ska betala, utan att hitta såna som inte gjort det eller betalat fel. Det var väl för något år sedan det också var en sjuk situation som blev filmad, några kontrollanter som satt på en person från Centralstationen till Hjällbo, en skolungdom som glömt sitt skolkort och som dessutom hade panikångest. Efter det fick kontrollanterna gå charmkurs och efter det var det plötsligt roligt att åka kollektivt, se stela kontrollanter med vänlig röst visa förvirrade turister hur de betalade för en biljett och tipsa andra om var närmaste Pressbyrå låg.
Citera
2015-05-31, 10:06
Medlem
massepojkens avatar
Fyfan vilka äckliga jävla människor.

Biljettkontrollanter är jordens avskum. Det blir man när man inte duger till någonting annat. Mer whitetrash än så blir det inte.

Finner inte ord hur mycket jag hatar och föraktar dessa svaga fega kräk. 5 mot 1 och killen gör inget motstånd.

Hoppas deras barn blir våldtagna så dom får smaka sin egen medicin.

Inte första gången Västtrafiks biljettkontrollanter använder våld och förnedring heller för den delen.

2015-05-31, 10:07
Medlem
nimbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hr.Johansson
Idiot.
I västtrafiks område åker poliser i uniform gratis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in