2015-05-30, 20:02
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Om negern bet kontrollanten förstår i alla fall jag varför de tog i ordentligt. Såna kan ha rabies och annat skit, ebola och allt vad det nu heter.

Ja han bet säkert helt utan anledning
Citera
2015-05-30, 20:03
Medlem
SD-Kalles avatar
Kontrollanten som står och skriker "Vill du behålla ditt jobb" bör få sparken omgående.
Citera
2015-05-30, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Enligt GT hade chauffören bitit kontrollanten så det är visst nödvärnsrätt (samt pl10 från vakten).

Om han bet kontrollanten så bör det finnas många vittnen till händelsen.
Citera
2015-05-30, 20:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av nantale

Finns säker massvis.
Citera
2015-05-30, 20:05
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Varför skulle en busschaufför bita en kontrollant i handen bara för att han blir ombedd att visa upp biljett? Låter konstigt!
Citera
2015-05-30, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takpapp
Ljugredaktionen på Aftonbladet har klippt så att deras video börjar precis efter att kvinnan säger att negern bitit henne.

Allt för att undanhålla sanningen. Det är så journalister arbetar.

Nej, det är ännu värre. Sekvensen startar innan det men de har helt enkelt tagit bort hennes röst för att den inte passar i den bild de vill förmedla.
Citera
2015-05-30, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Enligt GT hade chauffören bitit kontrollanten så det är visst nödvärnsrätt (samt pl10 från vakten).

Bra, då finns bevis i form av bett. Förutsätter att man matchar tänderna mot bettet. Att dessa kräk skulle hitta på brott för att få slåss och misshandla tvivlar jag inte det minsta på.
Citera
2015-05-30, 20:08
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale

Du är ju en jävla idiot och åsna som vanligt. Det är väl klart som fan att man kan bita någon utan någon att annan ser det. Speciellt i en buss/spårvagn där mycket av sikten är skymd av säten mm.

Jag begär inte att DU ska begripa detta men de flesta andra gör nog det.
Citera
2015-05-30, 20:09
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schering
Fast han har ju tydligen bevis på att busschauffören har gjort fel.

Bevisen är följande om jag förstår honom rätt.

Bevis 1: Han har blivit nedbrottad. Varför skulle han ha blivit nedbrottad om han inte gjort fel?
Bevis 2: Han har handfängsel. Varför har han handfängsel om han inte gjort något fel?

Väktaren har en lysande framtida karriär som domare. Uppklarningsprocenten kommer att bli 100%.

Detta är förvisso ett större problem än både tjänstetjuvåkning och nitiska kontrollanter. Väktare som leker Judge Dredd är absolut livsfarliga. Det är trist för dem att de inte lyckades bli poliser (och tur för medborgarna), men ylande och hot om avsked är extremt långt från deras befogenheter. Utred detta i första hand.
Citera
2015-05-30, 20:10
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Nej, det är ännu värre. Sekvensen startar innan det men de har helt enkelt tagit bort hennes röst för att den inte passar i den bild de vill förmedla.
Om det är så det ligger till hoppas jag verkligen att någon tekniskt kunnig klipper och grejar så att det blir överskådligt, och sedan tar upp händelsen i Media och journalistik.
Citera
2015-05-30, 20:11
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor

Publicera jämförande video och ljudspår så tror vi på det...
Citera
2015-05-30, 20:12
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hummler
Runt 1:07 i denna video så kan man se och höra vittnesmål från offret att negern har bitit henne
Bitit?

Jag sa direkt att mannen måste ha bråkat för att ha hamnat i denna situation.
Typiskt att PK-patrullen Micro och Nantale omedelbart börjar utmåla honom som ett helt oskyldigt offer, för även om det nu visat sig att AB förvanskat historien, kunde de ju väntat tills mer kommit fram.
Hysterikor...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in