2015-05-27, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morality.Cripples
och du tror att det räddar dig?

Snälla lilla du, du fattar väl själv att du måste VISA resolution inför Jesus för att få komma till himmelen?

Vad är viktigast för dig;
Att få komma till himmelen eller att inte förlora ditt rykte i din hemby?

GÅ UR DIN FÖRSAMLING NU!!!!

För varje sekund som går och du är medlem i din satanistiska församling, så ger du dem en siffra i dess medlemsmatrikel (och därmed stöd via PR), samt att du så länge du är med i Kyrkan, även stödjer dem ekonomiskt via dina skattemedel.

Du har inget val, min älskling.
Antingen lämnar du kyrkan IDAG, eller också är du en Satanist.
Det finns inget mellanting. Du är vad du gör.

Och jag som helt missat att svenska kyrkan är SATAN..
Citera
2015-05-30, 10:59
Medlem
Drapåtrissors avatar
I Örebro hyllar man perversiteterna och rullar t.om ut en regnbågsmatta inne i kyrkan. Börjar inte kyrkornas fjäskande för sodomiterna gå för långt åtminstone i S:t Nicolai kyrka i Örebro?
http://svt.se/nyheter/regionalt/orebro/regnbagsmattan-en-succe
Citera
2015-05-30, 16:25
Medlem
kaiross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
I Örebro hyllar man perversiteterna och rullar t.om ut en regnbågsmatta inne i kyrkan. Börjar inte kyrkornas fjäskande för sodomiterna gå för långt åtminstone i S:t Nicolai kyrka i Örebro?
http://svt.se/nyheter/regionalt/orebro/regnbagsmattan-en-succe
Tvärtom. Det är väl en ypperlig symbol för att visa att alla är välkomna till kyrkan. Kyrkan har alltid haft en stark liturgi (både vad gäller färger och användandet av bruksföremål), så en färgad matta ligger helt i linje med kyrkans sätt att gestalta sitt budskap.
Att du sedan inte gillar budskapet är en annan sak. Men mattan är det inget fel på.
Citera
2015-06-02, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kairos
Tvärtom. Det är väl en ypperlig symbol för att visa att alla är välkomna till kyrkan. Kyrkan har alltid haft en stark liturgi (både vad gäller färger och användandet av bruksföremål), så en färgad matta ligger helt i linje med kyrkans sätt att gestalta sitt budskap.
Att du sedan inte gillar budskapet är en annan sak. Men mattan är det inget fel på.

Alla ska naturligtvis vara välkomna i kyrkan - vi alla är ju syndare! Det man inte ska göra är att välkomna alla med att säga "den där synden du begår är jättebra! Helt i riktlinje med Herrens vilja!".
Citera
2015-06-02, 20:59
Medlem
kaiross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baggboelaren
Alla ska naturligtvis vara välkomna i kyrkan - vi alla är ju syndare! Det man inte ska göra är att välkomna alla med att säga "den där synden du begår är jättebra! Helt i riktlinje med Herrens vilja!".
Det förutsätter att man ser homosexualitet som en synd. Tack och lov är så inte fallet i Svk idag.
Citera
2015-06-03, 00:09
Medlem
Citat:
Det förutsätter att man ser homosexualitet som en synd. Tack och lov är så inte fallet i Svk idag.

Homosexualitet är inte synd men att agera på den är det.
Citera
2015-06-04, 00:32
Medlem
Citat:

Svenska kyrkans relativt nya policy gällande det homosexuella levernet strider mot Guds ord och den kristna kyrkans fundament. Det är oerhört sorgligt att bevittna det stora avfall Svenska kyrkan gått igenom. Homosexfrågan är inte viktigare än någon annan, men den vittnar om eran bibelsyn. Lyckligtvis finns det folk kvar i kyrkan, både lekmän och präster, som kämpar emot ockupationsmakten. Deras kamp är hedervärd, men slaget är sedan länge förlorat. Deras makt är icke-existerande, inte ens en enda biskop har de på deras sida. För inte så lång tid tillbaks hade de åtminstone lite inflytande.

/Bagg
Citera
2015-06-04, 09:12
Medlem
kaiross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gObbo
Homosexualitet är inte synd men att agera på den är det.
Fast det tankesättet går lite stick i stäv med det Jesus predikade. Jesus sa exempelvis att otrohet sker redan vid tanken på det, dvs att det (till skillnad från den tidigare mosaiska lagen) inte avgränsas till den praktiska handlingen. Om jag vill slå dig på truten, så är det en synd i sig, oavsett om jag gör det eller ej. Och då blir det svårt att stödja sig på evangeliet och samtidigt resonera som du gör. Nu nämnde Jesus iofs aldrig homosexualitet över huvud taget, men han talade däremot mycket om kärlek.
Citera
2015-06-04, 09:18
Bannlyst
Är väl kanske gränsfall om det här passar in i denna tråd, men...

Hur fungerar det med matkuponger i SK?

Har inte käkat på dryga två dagar, har lite annonser ute på nätet som jag hoppas få något sålt på, men ingen jackpot än. Därför hoppas jag på att kanske få lite stöd från SK med matkuponger.

Någon som vet hur det funkar?
Citera
2015-06-04, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shonne99
Är väl kanske gränsfall om det här passar in i denna tråd, men...

Hur fungerar det med matkuponger i SK?

Har inte käkat på dryga två dagar, har lite annonser ute på nätet som jag hoppas få något sålt på, men ingen jackpot än. Därför hoppas jag på att kanske få lite stöd från SK med matkuponger.

Någon som vet hur det funkar?

Gå till närmaste församling och be att få prata med en diakon.
Citera
2015-06-04, 10:04
Medlem
Citat:
Fast det tankesättet går lite stick i stäv med det Jesus predikade. Jesus sa exempelvis att otrohet sker redan vid tanken på det, dvs att det (till skillnad från den tidigare mosaiska lagen) inte avgränsas till den praktiska handlingen. Om jag vill slå dig på truten, så är det en synd i sig, oavsett om jag gör det eller ej. Och då blir det svårt att stödja sig på evangeliet och samtidigt resonera som du gör. Nu nämnde Jesus iofs aldrig homosexualitet över huvud taget, men han talade däremot mycket om kärlek.

Hans apostel, som endast förmedlade det han fått av Kristus, gjorde däremot det. Därmed är saken klar och inte att ifrågasätta.

/bagg
Citera
2015-06-04, 10:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Baggboelaren
Gå till närmaste församling och be att få prata med en diakon.
Vad säger jag till honom/henne?
Jag har jobb, men har inga pengar i väntan på lön, så jag behöver matkuponger?
Tack för svar förresten
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in