Citat:
Ursprungligen postat av
r0land
Kan ni inte ens lyckas göra det på era certifikat? Bull-instrumenten?
Hej!
Jag tror inte att det ska vara några problem. Jag ska undersöka om det är samma sak som gäller för alla instrument som ligger under "börshandlade produkter" eller om det är något undantag som vi måste ta hänsyn till.
Citat:
Ursprungligen postat av
JLivermore
Jag har ett par frågor jag skulle uppskatta svar på!
Erbjuder Avanza en kostnadsfri handelsplattform för de aktier som är tillgängliga att köpa/sälja? Kan man isf använda denna via ett testkonto? Hittills har jag behövt använda IGs webbaserade handelsplattform som är slö och lite jobbig att använda. Skulle gärna vilja ha någonting att tanka hem som är lite smidigare och så, men vill helst ha någonting kostnadsfritt (eller någonting man erbjuds då man öppnar ett riktigt konto hos en bank). Jag är för övrigt lite väl van vid forex trading (har tradat via FXCM de senaste månaderna) och alltså även van vid helt kostnadsfria handelsplattformar.
På deras hemsida står att "lägst courtage via mäklare" är uppemot 238 kr medan "lägst courtage" ligger mellan 1 kr och 99 kr. Vilket courtagepris är det som gäller?
Hej!
De allra flesta av våra kunder använder vår hemsida då de handlar. Det finns en börsskärm som man kan modifiera precis som man själv önskar (självklart gratis). Där finns det kurser och orderdjup i realtid och man har den mesta informationen som man behöver. Det som man kanske framförallt saknar om man inte har ett riktigt traderprogram är möjligheten till snabbkommandon, anpassad nyhetsbevakning samt att kunna bygga flera arbetsytor bredvid varandra.
De avancerade traderprogram som vi erbjuder lämpar sig bäst för de kunder som handlar en hel del. Om man som kund genererar mer än 2000 kr i courtage per månad så har man möjlighet att bli Pro-kund. Då ingår något av de
traderprogram som vi har. Du får gärna slå en signal in till oss så att vi kan höra oss för lite hur du handlar och vad som skulle passa dig bäst.
Courtageklasserna styr vilket courtage som du betalar. Det innebär att du bör välja den courtageklass som lämpar sig bäst för just din handel (du kan byta courtageklass en gång i månaden). Mäklarcourtaget bör du inte bry dig så mycket om eftersom du antagligen inte kommer att handla svenska aktier via mäklarbordet.
Skapa gärna ett konto på vår sajt för att kika runt hur det ser ut och återkom gärna om du har några fler frågor eller funderingar!
/Dan, Avanza