Citat:
Har en fråga ang. courtage: Ni har som bekant olika courtageklasser, varav en som heter 'fast pris'. Vid stora summor så blir denna courtageklass givetvis överlägsen -- ur perspektivet från en kund i alla fall... Vad jag dock undrar är att om man ändå är uppe i den summan så lär man ha tillgång för att bli en pro-kund. Hur funkar courtage då; m.a.o., finns det någon möjlighet att ha en liknande 'courtageklass'?
Ni har även olika typer av pro-klasser, men som jag har uppfattat det se så har ni bara rörligt courtage (med minimumcourtage). Fast om man handlar med större summor så vill jag förvisso ha en absolut fast kostnad för alla köp. Finns det en sådan möjlighet? Alltså om man som pro-kund kan ta del av ett courtage som är absolut fast och konstant -- oavsett hur stor (eller liten) summan man handlar med är.
Ni har även olika typer av pro-klasser, men som jag har uppfattat det se så har ni bara rörligt courtage (med minimumcourtage). Fast om man handlar med större summor så vill jag förvisso ha en absolut fast kostnad för alla köp. Finns det en sådan möjlighet? Alltså om man som pro-kund kan ta del av ett courtage som är absolut fast och konstant -- oavsett hur stor (eller liten) summan man handlar med är.
Hej!
Det stämmer att våra olika PRO-kategorier bygger på att du har ett lägsta courtage med en rörlig del. Även om vi i så stor mån som möjligt försöker att vara flexibla i våra upplägg så har vi ingen möjlighet att bygga ett specialklass som liknar Fast Pris, fast för PRO. Det är även värt att notera att man som PRO-kund har notasammanslagning och ett väldigt lågt rörligt courtage, vilket gör att man redan på vår "lägsta" PRO-nivå behöver lägga order på 291 000 kr för att komma upp till Fast Pris-courtaget.
Med det sagt finns det inget som hindrar dig att välja courtageklassen Fast Pris trots att du uppfyller kravet för att bli PRO-kund - om du känner att det är det bästa valet för dig!
Här kan du läsa mer kring vad de olika courtagekraven ligger på och vad det innebär att bli PRO-kund hos oss.
/Kristoffer, Avanza