2015-05-29, 08:40
Medlem
onnyts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneDoesNotSimply
Du argumenterar för försämringar för att folk ska stärkas av det. Då kan vi ju ta bort användarbilder, citerafunktionen och hindra användare från att skriva å ä och ö. Då stimulerar man de kongnitiva funktionerna ännu mer. Samtidigt får användarna möjlighet att träna på att hantera sin frustration över införda försämringar.

Ungefär som Sverige i stort. Folk tvingas på skit de inte vill ha men frustrationen får de hantera själva. Visserligen är det ingen som tvingar mig att häcka på Flashback liksom att bo i Sverige. Jag valde att lämna Sverige men hoppas jag kan stanna kvar på FB.

Vad är det egentligen för vits med att ha en tråd om detta? Ni som driver FB lyssnar ni någon gång ens på vad användarna har för åsikter? Fortsätt i samma stil så kan ni nog klappa ihop hela skiten när användarna överger er likt Newsmill.
Citera
2015-05-29, 09:13
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NitsirK72
Har aldrig haft någon på ignore, jag väljer att scrolla förbi idioter ...

Samma för min del. "Scrollning" och/eller skumläsning kan väl inte vara så stort ett problem.
Citera
2015-05-29, 09:22
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Samma för min del. "Scrollning" och/eller skumläsning kan väl inte vara så stort ett problem.

Så på vad vis blir debattklimatet bättre om man scrollar förbi vissa användares inlägg utan att läsa dom? Varför är det ett problem för de som gillar att scrolla att andra hellre vill slippa det?
Citera
2015-05-29, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Så på vad vis blir debattklimatet bättre om man scrollar förbi vissa användares inlägg utan att läsa dom? Varför är det ett problem för de som gillar att scrolla att andra hellre vill slippa det?

För att de antingen trollar eller är riktigt jävla pantade?

Din andra fråga får du utveckla.
Citera
2015-05-29, 09:47
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister

Informationen finns kvar om det senare viser sig att den trots allt var relevant.
Citera
2015-05-29, 11:23
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Informationen finns kvar om det senare viser sig att den trots allt var relevant.

Det gör den väl ändå? Jag ser att en ignorerad användare har skrivit och kan ju gå tillbaka och läsa dennes inlägg om jag vill? Eller är jag helt ute och cyklar nu?
Citera
2015-05-29, 11:25
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NitsirK72
För att de antingen trollar eller är riktigt jävla pantade?

Din andra fråga får du utveckla.

Jag tycker flera här kör argument som kan kokas ner till "jag använder inte funktionen så då behöver ju ingen annan göra det". För mig är det ett rätt märkligt sätt att se på funktionens vara eller icke-vara.
Citera
2015-05-29, 11:39
Medlem
swimp78s avatar
För mig handlar det absolut inte om att sätta alla som inte håller med mig på ignore. Det handlar om enstaka individer som "spammar" (utan att bryta mot reglerna) en viss tråd och gör att man måste scrolla förbi massa skit hela tiden. Det kanske rörde sig om 3-4 personer sammanlagt på min lista.
Det handlar inte det minsta om att "inte acceptera andras åsikter". Det handlar om att i viss mån kunna kurera bort störande brus, då främst vissa maniska personer.

PS.

Det kan vara värt att poängtera att det finns greasemonkeyscript som helt tar bort vissa användares inlägg. Sök på "super ignore" som ska passa till vbulletin-forum. För den som verkligen känner att de mår bäst av att ha möjligheten (fråga inte om hur eller var i den här tråden bara)
Citera
2015-05-29, 13:15
Medlem
ChristianXs avatar
Jag tror, utan att veta, att det även finns tekniska orsaker till att ignorerafunktionen ställer till det. Dels så krävs det ju en del uveckling för att funktionen ska fungera vettigt vid citat, aktuella ämnen, prenumerationer och så vidare, vilket ju antagligen är mycket mer arbete än det ger i fördelar. Det kan nog också ställa till det med cachningarna om det finns en massa olika varianter på de sidor som har väldigt hög trafik, dvs i trådarna (showthread.php).

Det är ju svårt att göra alla lyckliga.
Citera
2015-05-29, 13:46
Medlem
-X-hellfires avatar
Hade bara 1200 på Ignore listan (det är trots allt nästan 1 miljon medlemmar på flaschback, man kan inte gilla alla), har inte uppdaterat den på några veckor och nu fungerar den inte alls, det är fan troll överallt igen

Har dock letat upp ett gammalt userscript och det funkar bra, nästan för bra, man vill kunna se några "guldkorn" från trollen ibland, man kan iofs inaktivera det men då ser man även de fula lurviga håriga trollen med stora näsor som tittar fram i alla möjliga trådar, totalt oläsligt :sick39:

Tycker att det kan vara bra att lägga till "Ignore listan" igen som finns på alla seriösa forum.
Senast redigerad av -X-hellfire 2015-05-29 kl. 13:53.
Citera
2015-05-29, 14:25
Medlem
xitunos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heson
Trist, det var rätt skönt att få proffsmytomanernas inlägg och framförallt deras trådstarter markerade.

Kan man få tagga användare istället, dvs en markering bara jag ser. Det är rätt jobbigt att komma ihåg alla okynnespostare.

Exakt det jag använde ignore-funktionen till: att automatiskt bli påmind om att personen trollat tidigare så att jag slipper ödsla tid på dem.

Jag saknar redan funktionen.
Citera
2015-05-29, 15:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
Jag vet inte om det här är en bra idé för Flashback affärsmässigt, men det är inte intressant för mig. Flashback är en plats för diskussioner, i diskussioner finns det användare med olika åsikter. Åsikter kan och bör analyseras, vridas på och bemötas. Vill man bara leka megafon och få ryggdunkningar så har man kommit fel.

Att borttagandet av ignorefunktionen uppfattas negativt har jag full förståelse för, givetvis blir det inte lika behagligt att läsa när vissa valda idioter inte länge osynliggörs.

De jag satt på ignore är inte åsiktsmotståndare utan proffesionella idioter/troll som oupphörligen spammar sönder konstruktiv dialog. De som ockuperar trådars topic och avsiktligen saboterar med sidodiskussioner, argumentum ad hominem och krav på bevis in absurdum m.m.

De balanserar gärna detta med att precis hålla sig, 10-30%, till topic så det skall slinka igenom granskning.
Senast redigerad av Jesuischarlie 2015-05-29 kl. 15:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in