Citat:
Ursprungligen postat av
Pulitzer
Du har verkligen en speciell debatteknik!
Spännande, va?
Citat:
Men ok, jag låtsas ta alla dina påståenden och frågor på fullt allvar:
Ja, varför inte. Jag tar alla dina påståenden och frågor på fullt allvar.
När du skriver tex
Man har nog ansett att vita män tål detta. Vanligen brukar man anse att makthavande majoriteter ska få tåla mer än utsatta minoriteter. så antar jag att du menar vad du skrev.
Citat:
Nej. Jag har aldrig kallat någon för slem såvitt jag minns.
Så du själv ingår inte i den gruppen som "nog anser"?
Citat:
Jisses, du måste verkligen ha letat efter extrema exempel. Människan verkar inte vara riktigt vid sinnens fulla bruk om du frågar mig.
Finns hundra exempel. Här är ett:
"Ja, jag hatar män". Eller varför inte Lady Dahmer som driver landets mest populära feministblogg:
Män är en sjukdom.
Att de inte är riktigt kloka har du helt rätt i.
Jag har hur många exempel som helst. Antal vettiga feminister är i extrem minoritet.
Citat:
Om man ska ta det på allvar, vilket man förstås ska göra om det är publicerat i landets största tidning, så tycker jag väl inte att du behöver tåla det.
Precis. Tack för det.
Nu tål jag det förvisso. Vad jag inte tål är det enorma hyckleriet.
Citat:
Jag anser att du inte ska berätta för mig vad jag anser.
Som sagt så kan jag bara anta, eftersom du inte själv säger vad du anser.
Citat:
speciellt om kritiken kommer från den egna gruppen.
Nu tillhör förstås inte dessa högljudda kritiker gruppen "vita medelålders män".
Citat:
Det är mer än jag känner till, men du verkar ju ha sinne för proportioner så jag får väl tro att det är så då.
Ja, så är det.
Citat:
Jo jag tycker faktiskt att du är ute och seglar rätt rejält.
Fast det verkar inte så på dina svar.
Citat:
Som jag uppfattat det så är ni flera som tycker att just detta är ett stort problem. Om man säger att vita män är överrepresenterade på maktpositioner så är man rasbiolog och fascist säger ni.
Nej, det är inte konstigare än att säga att Afrika domineras av svarta individer. Det är när man säger att detta är ett
problem, som man blir fascist.
Citat:
Jag har svårt att se problematiken i det. Har du några belägg för att det faktiskt är så?
Jag har svårt att se problematiken i pigmentet på huden, men det är ju jag. Ja:
http://www.theguardian.com/money/shortcuts/2015/apr/29/do-tall-people-really-deserve-to-earn-more
http://en.wikipedia.org/wiki/Height_discrimination