2015-05-27, 02:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orko
Många rasis...eh....feminister anför tesen att vita män i princip är roten till all ondska på Jorden. Bland annat står ju den vice statsmiinistern Åsa Romson för denna åsikt. Kan någon feminist förklara för mig varför det då är de länder med högst andel vita män som är de absolut mest jämställda på hela planeten? Anyone?

Om man, som feministerna gör, ska rangordna folk enligt hudfärg så skulle man faktiskt kunna säga att desto mindre vitt ett land är desto sämre är det med jämställdheten. I norra europa är det som mest jämställt. I centraleuropa lite mer konservativt. I sydeuropa konservativt och machismo-ideal. I mellanösterm ses kvinnor som undermänniskor och i Afrika våldtas de på löpande band. Kan någon reda ut detta? Jag får det inte att gå ihop.

Vi är inte jämställda, vi är hjärntvättade. Vi är avhumaniserade, onaturliga och fejkade.
Citera
2015-05-27, 02:43
Medlem
Citat:
Ok? Men hur hänger det ihop med att vita män är så onda?

För att många feminister inte vill arbeta hårt, de vill bara ha frukterna av hårt arbete.
Citera
2015-05-27, 09:21
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pulitzer
De flesta feminister avser knappast någon rasbiologisk definition
Jo, det är precis vad de gör, annars skulle man inte räkna folk pga hudfärg.
Citat:
Jag vill nog påstå att judar är så välintegrerade i det västerländska samhället att de av normala personer skulle klassas som just "vita män". Folk i allmänhet gör ingen skillnad på judar och andra europeer, ryssar eller vita amerikaner. Förutom vad gäller religionsutövning förstås.
"Du vill påstå". Nu är det ju så att just judar är överrepresenterade m.a.p. makt och tjänar 50% mer än snittamerikanen.

Så du kan ju hyckla hur mycket du vill, anledningen till att feminister fortfarande tjatar om "jämställdhet" 30 år efter att lika möjligheter existerat mellan könen är därför att dagens feminister inte alls är intresserade av jämställdhet utan av att införa den fascism de misslyckades med när Sovjet föll.

Män skall "omskolas". Män skall förbjudas delta i diverse sammanhang.

Det är fascism. Att förneka att det är fascism och kalla det "jämställdhet" hade kunnat vara komiskt om det inte är så jävla tragiskt.
Citat:
Om vi ännu tar Romson, hon konstaterar att vita manliga medeklassnormer sätter prägel på samhället.hon lyfter det som ett problem, hon sågar inte allt vita män gjort
Jo, hon sågar allt vita män har gjort. Hon ljuger även om vilka som är mest utsatta, tex i skolan. Här är talet i Almedalen: http://www.mp.se/just-nu/asa-romsons-almedalstal-2014

Dagens passiva klimatpolitik är att sätta lata mäns intressen framför kvinnor och barns.

Det är dagens "feminister".
Citera
2015-05-27, 09:23
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hiitsme
Men då måste väl även feminister få generalisera? Åtminstone ibland.
Ja, ibland.

Men inte om man ljuger.

Och det är ju det feminister gör.
Citera
2015-05-27, 11:05
Medlem
Pulitzers avatar
[quote=Celeno|53481954]
Citat:
"Du vill påstå". Nu är det ju så att just judar är överrepresenterade m.a.p. makt och tjänar 50% mer än snittamerikanen.
Så...? Jag hävdar fortfarande att judar är så integrerade i det västerländska samhället att de av normala personer skulle klassas som "vita".
Citat:
Så du kan ju hyckla hur mycket du vill, anledningen till att feminister fortfarande tjatar om "jämställdhet" 30 år efter att lika möjligheter existerat mellan könen är därför att dagens feminister inte alls är intresserade av jämställdhet utan av att införa den fascism de misslyckades med när Sovjet föll.
Anledningen till att de fortsätter att tjata är främst att samhället fortfarande inte är jämställt.
Sovjet var inte feministiskt, fascism är inte feministisk, feminism är inte fascism.
Citat:
Det är fascism. Att förneka att det är fascism och kalla det "jämställdhet" hade kunnat vara komiskt om det inte är så jävla tragiskt.
Tragiskt är att antifeminister har så dåligt med argument att de måste börja kalla feminism fascism. Ni gör bort er.
Citera
2015-05-27, 11:41
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Så...? Jag hävdar fortfarande att judar är så integrerade i det västerländska samhället att de av normala personer skulle klassas som "vita".
Så? Är vita män inte integrerade i samhället?

Judar är mer framgångsrika än icke-judar i genomsnitt, men det har du ingen synpunkt på. Men att vita män är mer framgångsrika än andra i genomsnitt, det anser du motiverar förtryck.
Citat:
Anledningen till att de fortsätter att tjata är främst att samhället fortfarande inte är jämställt.
Det är riktigt, kvinnor har det bättre än män inom nästan samtliga områden i samhället.

Men det är ju inte dessa orättvisor som feminister jobbar med, så vad är din poäng?
Citat:
Sovjet var inte feministiskt, fascism är inte feministisk, feminism är inte fascism.
Dagens feminism är en karbonkopia av Djurfarmen.
Citat:
Tragiskt är att antifeminister har så dåligt med argument att de måste börja kalla feminism fascism. Ni gör bort er.
De som försvarar fascism är de som gör bort sig.

Du står på allvar och försvarar rasbiologi, kvotering pga kön och ras, politiker som säger att män bör omskolas, att bidrag enbart skall gå till "icke-mäns organisering", att jämställdhet är "minst 50% kvinnor" etc.

För att inte tala om all sjuk retorik som gubbslem, "hata CIS-män", "kränkta vita män" och så vidare.

Helt sjukt.

Du kan tjata om att anti-feminister gör bort sig, men det är feminister som kör ovan retorik.
Citera
2015-05-27, 14:42
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
För att många feminister inte vill arbeta hårt, de vill bara ha frukterna av hårt arbete.

Tror feminister inte förstår att det faktiskt krävs arbete för att driva en civilisation framåt över huvud taget. Jag har hört de typiska feministfjantarna svara på frågor som "tycker du VD'n på stockholmsbörsen har ett viktigt jobb" och svaret kan bli "näää, han gör ju ingenting egentligen". De slåss mot industrin men vill gärna ha en iPhone. De är helt verklighetsfrånvarande. Feminister är i särklass den högsta nivån av hjärntvättning i dagens samhälle. Det är fan nästan på samma nivå som ISIS.
Citera
2015-05-27, 14:51
Medlem
Det är två jämställdhetsförespråkare i tråden.

Båda skriker ut att jämställdhet faktiskt handlar om ras. Att nordiska länder är mest "jämställda" spelar ingen roll. För oavsett hur jämställd en vit män är så är han ändå vit. Och det är problemet.
Citera
2015-05-27, 15:14
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Tror feminister inte förstår att det faktiskt krävs arbete för att driva en civilisation framåt över huvud taget
Du har så rätt!
Citera
2015-05-27, 15:18
Medlem
Pulitzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Så? Är vita män inte integrerade i samhället?
Jo det är ju det jag säger. Liksom judar i allmänhet.
Citat:
Judar är mer framgångsrika än icke-judar i genomsnitt, men det har du ingen synpunkt på. Men att vita män är mer framgångsrika än andra i genomsnitt, det anser du motiverar förtryck.
Jag har endast konstaterat att kategorin "vita män", dit jag även räknar judiska sådana, är överrepresenterade på maktpositioner.
Citat:
Det är riktigt, kvinnor har det bättre än män inom nästan samtliga områden i samhället.
Män har tyngre och skitigare jobb, är mer utsatta för brott och olyckor, dör yngre och diskrimineras av feminister. Skriver det redan nu så slipper du.
Att samhället inte är jämställt syns t.ex i det att män är överrepresenterade på maktpositioner. Om du lyckats missa den poängen hittills i diskussionen.

Citat:
Du står på allvar och försvarar rasbiologi, kvotering pga kön och ras, politiker som säger att män bör omskolas, att bidrag enbart skall gå till "icke-mäns organisering", att jämställdhet är "minst 50% kvinnor" etc.

För att inte tala om all sjuk retorik som gubbslem, "hata CIS-män", "kränkta vita män" och så vidare.

Helt sjukt.
Du var då för rolig! Jag har diskuterat ett enda citat av Åsa Romson, eftersom det lades fram av TS.
Citera
2015-05-27, 16:02
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Jo det är ju det jag säger. Liksom judar i allmänhet.
Nej, du säger att judar är integrerade och därför kan man inte specifikt håna judar.

Eller nåt. Du är inte riktigt klar eller konsekvent. Men det har du åtminstone gemensamt med alla andra feminister, så på en punkt vet man alltid vad man kan förvänta sig.
Citat:
Jag har endast konstaterat att kategorin "vita män", dit jag även räknar judiska sådana, är överrepresenterade på maktpositioner.
Du har konstaterat en sak till: att vita män därför skall tåla hån, att bli kallade för slem, att de ska "maka på sig" eller "hålla käften":
Citat:
Det feminister gör är att de ser vita män som förtryckare. Det är rasism. Det är exakt samma sak som nazister gör när de kallar judar för giriga och lömska.
Löjligt, tycker du:
Citat:
Löjligt. Men visst, det är inte klockrent att använda ordet "vita". Man har nog ansett att vita män tål detta. Vanligen brukar man anse att makthavande majoriteter ska få tåla mer än utsatta minoriteter.
Men för vanliga människor låter du och andra feminister exakt som en nazist som tycker att judar är slem och har för mycket makt.

Exakt samma retorik.
Citat:
Män har tyngre och skitigare jobb, är mer utsatta för brott och olyckor, dör yngre och diskrimineras av feminister. Skriver det redan nu så slipper du.
Ja, bra att jag slipper skriva det för femtioelfte gången.
Citat:
Att samhället inte är jämställt syns t.ex i det att män är överrepresenterade på maktpositioner.
Om jag googlar på "jämställdhet" så får jag definitionen "jämlikhet mellan män och kvinnor". Googlar jag på "jämlikhet" hittar jag ingen definition som säger att det är jämlikhet att alla skall vara lika representerade överallt.

Däremot hittar jag definitioner som säger att alla skall vara lika inför lagen och ha samma rättigheter. Dvs motsatsen till vad feminism förespråkar.
Citat:
Om du lyckats missa den poängen hittills i diskussionen.
Vilken poäng?
Citat:
Du var då för rolig! Jag har diskuterat ett enda citat av Åsa Romson, eftersom det lades fram av TS.
Du försvarar feminism och påstår att det inte skulle vara fascism, tycker det är jättelöjligt att man gnäller över lite judehat, eh, manshat menar jag.
Citera
2015-05-27, 16:32
Medlem
Orkos avatar
Citat:
Att samhället inte är jämställt syns t.ex i det att män är överrepresenterade på maktpositioner. Om du lyckats missa den poängen hittills i diskussionen.

Är det så underligt att män befinner sig i maktpositioner inom exempelvis företag när dessa företag grundats och utvecklats av män och mestadels har män som anställda?

10,5 procent av männen är företagare.

4.4 procent av kvinnorna är företagare.

Det innebär att kvinnorna rent matematiskt ska ha max 30 procent av maktpositionerna inom företagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in