Citat:
Ursprungligen postat av
Pulitzer
Jo det är ju det jag säger. Liksom judar i allmänhet.
Nej, du säger att judar är integrerade och därför kan man inte specifikt håna judar.
Eller nåt. Du är inte riktigt klar eller konsekvent. Men det har du åtminstone gemensamt med alla andra feminister, så på en punkt vet man alltid vad man kan förvänta sig.
Citat:
Jag har endast konstaterat att kategorin "vita män", dit jag även räknar judiska sådana, är överrepresenterade på maktpositioner.
Du har konstaterat en sak till: att vita män därför skall tåla hån, att bli kallade för slem, att de ska "maka på sig" eller "hålla käften":
Citat:
Ursprungligen postat av
Orko
Det feminister gör är att de ser vita män som förtryckare. Det är rasism. Det är exakt samma sak som nazister gör när de kallar judar för giriga och lömska.
Löjligt, tycker du:
Citat:
Ursprungligen postat av
Pulitzer
Löjligt. Men visst, det är inte klockrent att använda ordet "vita". Man har nog ansett att vita män tål detta. Vanligen brukar man anse att makthavande majoriteter ska få tåla mer än utsatta minoriteter.
Men för vanliga människor låter du och andra feminister exakt som en nazist som tycker att judar är slem och har för mycket makt.
Exakt samma retorik.
Citat:
Män har tyngre och skitigare jobb, är mer utsatta för brott och olyckor, dör yngre och diskrimineras av feminister. Skriver det redan nu så slipper du.
Ja, bra att jag slipper skriva det för femtioelfte gången.
Citat:
Att samhället inte är jämställt syns t.ex i det att män är överrepresenterade på maktpositioner.
Om jag googlar på "jämställdhet" så får jag definitionen "jämlikhet mellan män och kvinnor". Googlar jag på "jämlikhet" hittar jag ingen definition som säger att det är jämlikhet att alla skall vara lika representerade överallt.
Däremot hittar jag definitioner som säger att alla skall vara
lika inför lagen och ha
samma rättigheter. Dvs
motsatsen till vad feminism förespråkar.
Citat:
Om du lyckats missa den poängen hittills i diskussionen.
Vilken poäng?
Citat:
Du var då för rolig! Jag har diskuterat ett enda citat av Åsa Romson, eftersom det lades fram av TS.
Du försvarar feminism och påstår att det inte skulle vara fascism, tycker det är jättelöjligt att man gnäller över lite judehat, eh, manshat menar jag.