Citat:
Ursprungligen postat av
nono2
Big deal eller ej? Jag skulle gärna vilja veta några fler fall där en person misstänkliggjorts för dråp i 3 år utan att en domstol prövat saken.
Tog det tre år innan åtal väcktes!? Det är förstås en annan komplikation i så fall! Men VL var rimligen i alla fall inte häktad, och kan väl knappast då -- eller ens nu? -- ha berövats sin läkarlegitimation p.g.a. åtalet (såsom i da Costa-fallet, där till yttermera visso baserat på en friande dom)?
Citat:
Ursprungligen postat av
nono2
Det var ett antal sprutor säkerligen upplagda på en stålbricka. Jag förstår att varken du eller PC någonsin ens varit med om en hyfsad lagning hos tandläkaren eftersom ni fäster vikt vid detta.
Vet inte vad du menar med PC; det var mest ett (kanske dåligt & misslyckat!) försök till skämt, eftersom just den uppgiften fastnat i mitt minne för att den föreföll så, typ, udda och därmed komisk.
Jag är verkligen inte påläst i detalj i detta fall; har följt det lite grand på avstånd sedan det startade, och då och då skrivit i tråden (kanske med udden mot "konsensus" i lite trollanda

).
Blir bara kontinuerligt storligen förvånad över den frenesi det hela uppbådar från respektive "lag", trots att ingen dömts oskyldig såsom SB; det som bevisligen har hänt att man väckte ett med all sannolikhet obefogat åtal (vilket förstås så klart är illa i sig).
Jag skulle vilja påstå att det är större sannolikhet att VL är skyldig än att SB är det. Det säger inte mycket, men sätter kanske och förhoppningsvis saker i proportion för alla kombattanter och ädla riddare i denna tråd.