2015-05-27, 14:15
Medlem
Mounotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QQQ7000
Jag ska köpa min första Stone Island tröja, men har några frågor som jag hoppas ni kan hjälpa mig att besvara!

Vad är det för skillnad på en Sweatshirt crew och en Sweatshirt? Det jag kan se när jag jämför de båda är en vågrät söm på ryggen som ej finns på den andra. Är det något mer jag har missat? antar att materialet kan skilja.

Sedan har jag försökt googlat detta gällande storlekar, antar att ni är trötta på att svara på frågan igen men jag slänger ut den för fick inget riktigt svar när jag googlade.

Jag har Medium på Gant, Small på PRL. Vad bör jag då ha på en Stone Island sweater?
Vart bor du? Åk in till Terrace eller NK och pröva storlekar.
Citera
2015-05-27, 14:25
Medlem
QQQ7000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mounoto
Vart bor du? Åk in till Terrace eller NK och pröva storlekar.

Tyvärr bor jag inte i någon stad som har varken NK eller Tarrance. Min tanke var att beställa online sedan om den inte passar skicka tillbaka den och ta en ny storlek. Men vet inte vilka storlekar jag bör sikta efter. M/L? eller L/XL? svårt..
Citera
2015-05-27, 15:02
Medlem
Citat:
Tyvärr bor jag inte i någon stad som har varken NK eller Tarrance. Min tanke var att beställa online sedan om den inte passar skicka tillbaka den och ta en ny storlek. Men vet inte vilka storlekar jag bör sikta efter. M/L? eller L/XL? svårt..

Jag är 183 lång och väger 75kg. För mig är M perfekt. Jag har också small i mina ralph lauren plagg.
Citera
2015-05-27, 15:54
Medlem
QQQ7000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asiii
Jag är 183 lång och väger 75kg. För mig är M perfekt. Jag har också small i mina ralph lauren plagg.

Okej, Då beställer jag en Medium! Tack! Då löste sig ett av mina problem i all fall!

Vad är skillnaden mellan en Sweater och en Sweatshirt crew?
Senast redigerad av QQQ7000 2015-05-27 kl. 15:57.
Citera
2015-05-27, 16:58
Medlem
Mounotos avatar
Citat:
Okej, Då beställer jag en Medium! Tack! Då löste sig ett av mina problem i all fall!

Skillnaden är att den Crew Sweatshirten är rundhalsad och den andra kan jag tyvärr inte svara för..
Bilder skulle vara till hjälp.
Citera
2015-05-27, 17:53
Medlem
Citat:

Vem använder dom orden? Det finns flera olika sätt att benämna likadant klädesplagg. I detta fallet tror jag att sweatshirt crew är en sweatshirt och en sweater är en stickad tröja.
Citera
2015-05-27, 18:59
Medlem
ShogunAssasins avatar
Citat:

Sweater betyder tröja, samma sak som pullover.
Sweatshirt är det som vi i Sverige brukar benämna som collegetröja. En sweatshirt är en bomullströja som kan ha blixtlås och/eller huva eller intetdera.
Crew eller crew neck betyder att tröjan är rundhalsad som tidigare påpekat.
Citera
2015-05-27, 19:12
Medlem
Halloj boys!

Rekat denna jacka ett tag nu --> http://www.size.co.uk/product/peter-storm-half-zip-overhead-jacket-'made-in-the-uk'/039931

Någon som har en aning om storlekarna?
Är f.ö runt 180cm lång, väger 72kg.
Citera
2015-05-27, 20:00
Medlem
QQQ7000s avatar
Citat:
Skillnaden är att den Crew Sweatshirten är rundhalsad och den andra kan jag tyvärr inte svara för..
Bilder skulle vara till hjälp.

Båda är rundhalsade, "sweater" har en vågrät söm på ryggen, den andra som heter "sweatshirt crew" har inte det.

Citat:
Ursprungligen postat av Punkter
Vem använder dom orden? Det finns flera olika sätt att benämna likadant klädesplagg. I detta fallet tror jag att sweatshirt crew är en sweatshirt och en sweater är en stickad tröja.

Orden kommer från Johnells.se.

Citat:
Ursprungligen postat av ShogunAssasin
Sweater betyder tröja, samma sak som pullover.
Sweatshirt är det som vi i Sverige brukar benämna som collegetröja. En sweatshirt är en bomullströja som kan ha blixtlås och/eller huva eller intetdera.
Crew eller crew neck betyder att tröjan är rundhalsad som tidigare påpekat.

Jag tycker varken någon av dem ser ut att vara en pullover, men jag kan ha fel. Här har ni två bilder.

Sweater:
http://www.johnells.se/men/kategori/overdelar/trojor/college-1/sweater-9

Sweatshirt crew:
www.johnells.se/men/kategori/overdelar/trojor/college-1/sweatshirt-crew-4
Citera
2015-05-27, 21:39
Medlem
Mounotos avatar
Citat:
Båda är rundhalsade, "sweater" har en vågrät söm på ryggen, den andra som heter "sweatshirt crew" har inte det.

Orden kommer från Johnells.se.

Jag tycker varken någon av dem ser ut att vara en pullover, men jag kan ha fel. Här har ni två bilder.

Sweater:
http://www.johnells.se/men/kategori/overdelar/trojor/college-1/sweater-9

Sweatshirt crew:
www.johnells.se/men/kategori/overdelar/trojor/college-1/sweatshirt-crew-4
Bry dig inte om det, de har helt enkelt skrivit fel då tröjorna är i två olika nyanser..
Citera
2015-05-28, 14:55
Medlem
QQQ7000s avatar
Citat:
Bry dig inte om det, de har helt enkelt skrivit fel då tröjorna är i två olika nyanser..

Okej, men faktum kvarstår ju att det finns en vågrät linje på ryggen på den ena. Sedan tycker jag nyanserna är lika? Men tar den jag tycker är snyggast, gillade sömmen på ryggen.

Finns det några mer sidor med Stone Island kläder? skulle vela ha den neon-gröna färgen, men hittar den inte online. Jag har kollat på:

stoneisland.com, terrace.se, endclothing.com, casualclothing.dk, nittygrittystore.com och johnells.se.

Tack för all hjälp!
Citera
2015-05-28, 15:34
Medlem
Mounotos avatar
Citat:
Okej, men faktum kvarstår ju att det finns en vågrät linje på ryggen på den ena. Sedan tycker jag nyanserna är lika? Men tar den jag tycker är snyggast, gillade sömmen på ryggen.

Finns det några mer sidor med Stone Island kläder? skulle vela ha den neon-gröna färgen, men hittar den inte online. Jag har kollat på:

stoneisland.com, terrace.se, endclothing.com, casualclothing.dk, nittygrittystore.com och johnells.se.

Tack för all hjälp!
Flannels.com , borstahusenclothing.com , cruisefashion.com
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in