2015-05-26, 15:08
Medlem
SLR-08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonym94
Vad tycker ni om MICRO REPS?: http://www.stoneisland.com/se/stone-island/men/mid-length-jacket_cod41508264wi.html

Hur är den i material/storlek jämfört med denna: http://www.cpcompany.co.uk/collections/goggle-jackets/products/c-p-company-chrome-high-density-nylon-goggle-multipocket-jacket-orange-62b04128e00004450

Har L i SI tröjor, och 52 i C.P jackan i länken. Tycker den är snygg som fan och känns ganska prisvärd(3800 med frakt till dörren), men undrar även om det släpps a/w varianter och hur mycket det skiljer i pris. Har ju dock redan C.P jackan, och vill inte ha en till lika tunn och känslig. Går den att ha på hösten eller är den extremt tunn etc?

Slutligen, brukar det finnas mycket prisvärt för 4-5000 i a/w kollektionen?

Tycker Micro Reps jackan är bra, har använt min riktigt mycket.
Jag har samma storlek på den som jag har på SI tröjor och den sitter perfekt.
Den är relativt tunn men jag har haft min vår/sommar/höst utan problem, tål regn och väder.

Nu kommer rean snart så kan vara värt att ha is i magen och sen klippa den på 30% rea istället, har några plagg som jag tänkt vänta in rean på iallafall.
Citera
2015-05-26, 15:22
Medlem
sirbagges avatar
Hur ellesse i storlekarna? Har medium i weekend offender, har hört att man ska gå ner en storlek?
Citera
2015-05-26, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirbagge
Hur ellesse i storlekarna? Har medium i weekend offender, har hört att man ska gå ner en storlek?

Har samma som dig i Weekend, kör S på Ellesse o de passar mig bra.
Citera
2015-05-26, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SLR-08
Tycker Micro Reps jackan är bra, har använt min riktigt mycket.
Jag har samma storlek på den som jag har på SI tröjor och den sitter perfekt.
Den är relativt tunn men jag har haft min vår/sommar/höst utan problem, tål regn och väder.

Nu kommer rean snart så kan vara värt att ha is i magen och sen klippa den på 30% rea istället, har några plagg som jag tänkt vänta in rean på iallafall.

Är den väldigt kort (bomberjacka)? Är materialet "grovt" eller väldigt tunt(som på goggle jackan jag har)?
Citera
2015-05-26, 19:49
Medlem
Finns det nån facebookgrupp eller liknande där folk köper/säljer plagg/skor? Jag har hört talas om något som heter Osti-Archive men det forumet verkar vara låst för medlemmar endast. Kan inte registrera mig heller för den delen.

En annan fråga också. Någon som vet vilka skor Adidas släpper härnäst? Är riktigt nöjd med mina Tahiti så är på shoppinghumör!

Tacksam för svar!
Citera
2015-05-26, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asiii
Finns det nån facebookgrupp eller liknande där folk köper/säljer plagg/skor? Jag har hört talas om något som heter Osti-Archive men det forumet verkar vara låst för medlemmar endast. Kan inte registrera mig heller för den delen.

En annan fråga också. Någon som vet vilka skor Adidas släpper härnäst? Är riktigt nöjd med mina Tahiti så är på shoppinghumör!

Tacksam för svar!
Klippte också ett par Tahiti och är sjukt nöjd. Nästan lite besviken att de inte såldes slut överallt på natten där när de släpptes. Gillar när det är väldigt limiterade släpp. När jag skulle köpa mina Adidas x Barbour skor tog de ju slut på bara några minuter och vissa sidor kraschade ju tom..
Vidare i "Island Series" så kommer väl Jamaica härnäst, dock inget datum ännu.
Citera
2015-05-26, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pelle-Kanon
När jag skulle köpa mina Adidas x Barbour skor tog de ju slut på bara några minuter och vissa sidor kraschade ju tom..
Vidare i "Island Series" så kommer väl Jamaica härnäst, dock inget datum ännu.

Finns fortfarande adidas x barbour skor på NK i Stockholm. Dock inte alla storlekar.

Jamaica, dessa alltså?

http://cdn.shortlist.com/resource/binary/db7f67bf0cfe75b0b37f5f4e66484df2/adidas-jamaica.jpg

Ingen höjdare i mina ögon :/
Citera
2015-05-26, 20:58
Medlem
SLR-08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonym94
Är den väldigt kort (bomberjacka)? Är materialet "grovt" eller väldigt tunt(som på goggle jackan jag har)?

Ungefär som en bombarjacka, täcker precis början på jeansen i midjan. Inte jättegrovt iallafall, påminner nog lite mer om goggle jackan du har om jag får gissa, kanske lite grövre.

Citat:
Ursprungligen postat av asiii

Tacksam för svar!

Finns ett par bra facebookgrupper, både svenska och engelska.
Majoriteten har dock precis som Osti Archive har, någon som redan är medlem måste gå i god för dig för att du ska bli insläppt, det handlar om att allt ska hålla en schysst nivå och att man ska kunna lita på varandra så inte allt spårar ur med att folk blåser varandra eller försöker sälja saker till överpriser (vilket det finns nog om på ebay).

Missköter man sig ryker både du och med stor risk han som har gott i god för dig
Senast redigerad av SLR-08 2015-05-26 kl. 21:02.
Citera
2015-05-26, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SLR-08
Finns ett par bra facebookgrupper, både svenska och engelska.
Majoriteten har dock precis som Osti Archive har, någon som redan är medlem måste gå i god för dig för att du ska bli insläppt, det handlar om att allt ska hålla en schysst nivå och att man ska kunna lita på varandra så inte allt spårar ur med att folk blåser varandra eller försöker sälja saker till överpriser (vilket det finns nog om på ebay).

Missköter man sig ryker både du och med stor risk han som har gott i god för dig

Hmm, fan då. Finns ju vissa pärlor man skulle vilja försöka få tag på men som jag inte vågar köp över ebay t ex.
Citera
2015-05-26, 23:27
Medlem
http://store.cpcompany.com/en/cp-company/man/knitwear-fleeces/cp-company-cotton-high-neck-top-m06184/15scpum06184-002828.html?color=

Tankar kring denna? Verkar bara finnas på officiella hemsidan, och hittar inga andra bilder.
Citera
2015-05-27, 11:00
Medlem
Synd att CP gått utför..
http://store.cpcompany.com/en/cp-company/preview-man-spring-summer/nycra-goggle-jacket/15scpub04460-001020.html?color=
http://store.cpcompany.com/en/cp-company/preview-spring-summer-2015/goggle-nycra-bomber-jacket-c04125/15scpuc04125-001020.html?color=
http://store.cpcompany.com/en/cp-company/man/b04114-goggle-chrome-jacket/15scpub04114-e00004.html?color=
Tre schyssta jackor totalt förstörda av märkligt placerade watch viewers. Vad är de till för? Fickuret? Folk är nog frågandes om den vanliga watch viewern och goggles.

http://store.cpcompany.com/en/cp-company/man/goggle-hat-a04004/15ccpua04004-000583.html?color=
vad som är fel med denna behöver jag väl inte ens påpeka
Citera
2015-05-27, 14:09
Medlem
QQQ7000s avatar
Jag ska köpa min första Stone Island tröja, men har några frågor som jag hoppas ni kan hjälpa mig att besvara!

Vad är det för skillnad på en Sweatshirt crew och en Sweatshirt? Det jag kan se när jag jämför de båda är en vågrät söm på ryggen som ej finns på den andra. Är det något mer jag har missat? antar att materialet kan skilja.

Sedan har jag försökt googlat detta gällande storlekar, antar att ni är trötta på att svara på frågan igen men jag slänger ut den för fick inget riktigt svar när jag googlade.

Jag har Medium på Gant, Small på PRL. Vad bör jag då ha på en Stone Island sweater?

Sedan har jag sett en neon-grön SI-sweater på Instagram som Reza Maddog har, försökt att hitta just den färgen men verkar omöjligt. Så om någon här vet vart man kan köpa den online, hade det varit guld!
Senast redigerad av QQQ7000 2015-05-27 kl. 14:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in