2015-05-27, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CherryJul
Det kommer aldrig att bli fint eller respektabelt att vara en hora så är det ju. Nu pratar vi bara om frivilliga prostituerad

Men du har rätt att dem borde sluta bedömma och skambelägga tjejers sexualitet det är det som är stora problemet

nej visst, att ligga för pengar kommer nog aldrig ses som ok, men då ska det rimligen inte heller vara ok att betala för sex, för är ju myntets andra sida.

Nu har ju dock det lilla ordet hora mer fått betydningen ligga mycket, och "fel" om man är kvinna enligt de som använder ordet. Och kör man med det ordet bör ju myntets andra sida, de män som lika glatt ligger också bli kallade för horor, slynor och de 1000 ord som finns för att klanka ner på ena hälften av en sexakt, och även de dras i smutsen.

Rim och reson helt enkelt annars = dubbelmoral.
Citera
2015-05-27, 13:53
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
nej visst, att ligga för pengar kommer nog aldrig ses som ok, men då ska det rimligen inte heller vara ok att betala för sex, för är ju myntets andra sida.
Är det ok menar du?

Nåt man skulle ta upp på släktmiddagen?

"Jag köpte en hora igår, hon gav inte riktigt valuta för pengarna."
Citera
2015-05-27, 14:14
Medlem
Citat:

Klart det är ok. Vad skall inte vara ok med det? Hon får sina pengar. Han får sex. Är någon inte ok med det, är det ju bara till att låta bli.

Hon är inte lämplig för ett förhållande. En helt annan sak.
Fritt fram för tjejer att resonera på samma sätt, men så länge många inte gör det, finns det ingen anledning för en singel-kille att inte knulla runt. Det blir liksom enbart en massa plus. Du får mer sex, och ännu fler tjejer, ännu lättare. Även för förhållande. Rejält korkat att inte utnyttja, vilket också leder till plus. Vilken tjej vill ha en korkad man?
Senast redigerad av ManManne 2015-05-27 kl. 14:17.
Citera
2015-05-27, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Klart det är ok. Vad skall inte vara ok med det? Hon får sina pengar. Han får sex. Är någon inte ok med det, är det ju bara till att låta bli.

Fritt fram för tjejer att resonera på samma sätt, men så länge många inte gör det, finns det ingen anledning för en singel-kille att inte knulla runt. Det blir liksom enbart en massa plus. Du får mer sex, och ännu fler tjejer, ännu lättare. Även för förhållande. Rejält korkat att inte utnyttja, vilket också leder till plus. Vilken tjej vill ha en korkad man?

Vilken? Många.
Citera
2015-05-27, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Vilken? Många.
Klart att det inte riktigt stämmer.
Man kan ha andra intressen än tjejer och man kan också ha det svårt med optioner, vilket inte alls betyder att man är korkad.
Fast för tjejen torde de killarna ändå inte vara speciellt intressanta. Eller?
Citera
2015-05-27, 16:39
Medlem
Citat:

Nu har ju dock det lilla ordet hora mer fått betydningen ligga mycket, och "fel" om man är kvinna enligt de som använder ordet. Och kör man med det ordet bör ju myntets andra sida, de män som lika glatt ligger också bli kallade för horor, slynor och de 1000 ord som finns för att klanka ner på ena hälften av en sexakt, och även de dras i smutsen.

Rim och reson helt enkelt annars = dubbelmoral.
precis det är ännu vidrigare sen sprider dem ju sjukdomar oxå.

Det handlar om avundsjuka o makt när dem inte kan acceptera kvinnors sexualitet, inget att bry sig om
Citera
2015-05-27, 18:35
Medlem
Citat:
Klart att det inte riktigt stämmer.
Man kan ha andra intressen än tjejer och man kan också ha det svårt med optioner, vilket inte alls betyder att man är korkad.
Fast för tjejen torde de killarna ändå inte vara speciellt intressanta. Eller?

Många tjejer gillar korkade killar.
Citera
2015-05-27, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hiitsme
Nej, men man bör sluta dela in folk i bättre och sämre på det viset. Om jag vore singel och träffade en man som hade prostitution i sin bakgrund och jag blev kär i honom skulle jag skita i om han varit prostituerad så länge han var frisk.

Du har säkert andra kriterier där du avgör om en man är lämplig som partner eller ej.

Citat:
Snarare dubbelmoral att de själva glatt hade velat vara i hennes position, hade de varit det hade de betraktat sig själva som kungar och absolut värd att få alla möjliga partners.

Du gör själv skillnad på manlig och kvinnlig sexualitet (samma sak du anklagar andra för).

Kvinnor som är prostituerade anser du är offer som egentligen inte vill vara prostituerade.
Medan män glatt vill vara i en prostituerads position. De hade till och med betraktat sig själva som kungar om de var prostituerade.

En man avgör inte om han är värd att få alla möjliga partners. Snackar vi heterosexuella män så är det upp till kvinnor att avgöra om han är värdig som partner eller ej.

Precis som vi män avgör om en kvinna är värdig som partner eller ej.
Citera
2015-05-27, 21:58
Medlem
Citat:

Avslöjade mycket om dig den kommentaren, korkad att inte köpa sex... dumt att inte utnyttja. ?.
Patetiskt hur du tänker, är kvinnor bara värdelös enligt dig....?
Du kastar bort ditt liv om du ska leva på det sättet men det är ditt problem,
Citera
2015-05-28, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CherryJul
Avslöjade mycket om dig den kommentaren, korkad att inte köpa sex... dumt att inte utnyttja. ?.
Patetiskt hur du tänker, är kvinnor bara värdelös enligt dig....?
Du kastar bort ditt liv om du ska leva på det sättet men det är ditt problem,

Man måste väl inte köpa sex för att ha sex med flera tjejer? Varför i hela friden skall man betala för det?
De som gör det får skylla sig själva enligt mig, eller också tycker de väl att det är värt det.
Samma sak gäller horan. Säljer hon får hon skylla sig själv, eller också tycker hon att det är värt det.
Inte min eller din sak att bestämma.
Citera
2015-05-28, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Många tjejer gillar korkade killar.

Jag imbillar mig att det är charm, impuler och annat som är avgörande där. Charm som man lätt kan plocka fram utan att vara korkad också, men visst kan jag ha fel. Troligtvis har jag fel.
Citera
2015-05-28, 21:56
Medlem
MissFitt73s avatar
Citat:
Man måste väl inte köpa sex för att ha sex med flera tjejer? Varför i hela friden skall man betala för det?
De som gör det får skylla sig själva enligt mig, eller också tycker de väl att det är värt det.
Samma sak gäller horan. Säljer hon får hon skylla sig själv, eller också tycker hon att det är värt det.
Inte min eller din sak att bestämma.
Precis! Alla kan ju skylla sig själva.
Tjejen som skär sig själv för att hon blivit våldtagen av sin far hon får allt skylla sig själv. Killen som självmedicinerar sig själv med droger för att hans mamma tog livet av sig själv när han var 13 år får skylla sig själv. Kvinnan som tycker att hon är värdelös och inte förtjänar bättre efter att ha blivit utsatt för sexuella övergrepp och nu väljer att prostituera sig själv. Hon får också skylla sig själv.
Jag tycker man får se lite längre och förstå att allting har en anledning.
Hur många lyckliga horor finns det? Ja det finns säkert några stycken men inte är det många.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in