2015-06-07, 08:37
Medlem
Antiprotons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rodriguez89
Expressen la upp en intressant artikel om sexhandeln med svenska kvinnor i Barcelona:

http://www.expressen.se/nyheter/rika-gaster-erbjuds-svenska-eskorter/

Vad har Sverige för kultur som leder till sådant här?
Alltså, det är ju en sak att fattiga kvinnor från typ Nigeria eller Thailand känner sig tvingade att sälja sig. Men här är ju boven knappast fattigdom.
hon i mitten va snyggast, hon är nog dyrast. hon till höger går nog för en tjuga och hon till vänster är nog glad bara hon får lite varmt att dricka
Citera
2015-06-07, 08:46
Medlem
Neonights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antiproton
...hon till vänster är nog glad bara hon får lite varmt att dricka

Haha, garvade hårt åt den där
Citera
2015-06-07, 10:39
Medlem
Citat:
Hedersmord är knappast normen i Mellanöstern.
Den enda här som har snackat om att hylla bögavrättningar är du.

Dock kan jag knappast påstå att indignationen i den offentliga debatten över att Saudiarabien har dödsstraff för bögeri är särskilt stor. Betydligt värre verkar det vara att Ryssland förbjuder Pride-parader och HBT-propaganda till barn. Halshuggning kanske är mindre homofobiskt.

Skrev jag att det var "normen"? jag skrev många tjejer blir utsatta för detta. Och jo det är utbrett i mellanöstern, kan du knappast förneka. Att man fortfarande håller fast i detta benhårt kallas….konservatism.

Citat:
USA och England har bland de mest liberala abortlagstiftningarna i världen. Minns inte exakt men det är mer än 20 veckor som är gränsen.

USA har det i vissa stater ja, och tidsbegränsningnen är inte hela bilden. Hur "lätt" det är att få tillgång till abort säger nog mer.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=5487786

Citat:
Sverige ligger väldigt högt när det gäller tonårsgraviditeter (det vill säga när man räknar samman både de tonårsgraviditeter som slutar i abort och de som slutar i födsel) jämfört med många andra europeiska länder. Till och med FN har kritiserat Sverige för det höga antalet tonårsgraviditeter.
I Medelhavsländer som exempelvis Italien och Grekland är tonårsgraviditeterna betydligt mer ovanliga.

Och? har du nån källa på detta? jag hittade denna:

http://data.worldbank.org/indicator/SP.ADO.TFRT

Där alltså Sverige har 6 tonårsfödslar per 1000
Danmark 5
Norge 7
Grekland 11
italien 4
Spanien 10
Libanon 12
USA 30

Så? "betydligt mer ovanliga"? hmm?

Citat:
USA har många tonårsgraviditeter för att de har ett sexualliberalt beteende. Samma sak med Sydamerika. I Sydamerika är de allra flesta barn födda utanför äktenskapet, och i USA är de nog snart över 50% (bland minoriteter har den sedan länge passerat 50% och föga förvånande är tonårsgraviditet vanligare bland svarta och latinos). USA har gemensamt med europeiska länder som England och Sverige följande: tidig sexdebut och många partners.

Visst, USA har ungefär samma beteende som vi har här…ändå har de fler tonårsgraviditeter.
Sydamerika är ett av katolikernas högfästen i världen, och de har extremt högt antal tonårsgraviditeter, våldtäkter och sexuellt våld mot kvinnor, avsevärt högre än USA. Många katolska män där du som inte kan hålla styr på sig. men klagar du på det? Neeeeee! självklart inte är ju kvinnornas fel, eller hur? DE är inte tillräckligt moraliska, knallar inte runt med slöja tillräckligt, eller håller sig snällt låsta inomhus som de bör.

Citat:
Jämförelsevis har länder som Italien och Grekland senare sexdebut och färre partners. Andelen barn som föds utanför äktenskapet i Grekland är den lägsta i EU. Högre i Italien men fortfarande mycket lägre än i länder som Sverige och USA. I Mellanöstern så gott som icke-existerande fenomen (Israel borträknat).

Tror jag faktiskt inte på. Tror inte greker eller italienare väntar längre med sin sexdebut än vad svenskar gör.
Båda dessa länder har dock avsevärt sämre regler för ensamstående kvinnor. Så där har du svaret på varför kvinnor i dessa länder direkt väljer abort framför att behålla barnet, de klarar helt enkelt inte att försörja barn utan en man.

Citat:
Jo, men i många av dessa länder är det en helt annan sorts problematik. Exempelvis afrikanska länder har många tonårsfödslar till stor del för att de gifter sig tidigare och anser att det är normalt att skaffa familj då, snarare än att det som i europeiska länder handlar om utomäktenskapliga förbindelser.

Förövrigt är tvångsgifte förbjudet enligt kristendomen.

haha nice try. tvångsgifte och hederskultur har existerat inom kristendomen precis som den existerar idag inom islam.
och du har även extrema kristna grupper i världen som kör med detta idag.
Som sagt jag ser ingen större skillnad mellan dessa religioner om du ser till helhetsbilden.

Sen har du en otrolig konstig sammanblandning mellan otrohet och sex före äktenskapet..

Säg mig? Betraktar du dig själv som "otrogen"? och som att du haft "utomäktenskapliga förbindelser"? Du har ju uppenbarligen haft sex utan att vara gift…eller gäller dessa saker bara kvinnor?

som sagt…dubbelmoralen står högt.
Citera
2015-06-08, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Visst, USA har ungefär samma beteende som vi har här…ändå har de fler tonårsgraviditeter.

Afrosv... afroamerikaner.

Citat:
Sydamerika är ett av katolikernas högfästen i världen, och de har extremt högt antal tonårsgraviditeter, våldtäkter och sexuellt våld mot kvinnor, avsevärt högre än USA.

"Latinos" och "spännande" latinamerikansk kultur. Lovlighetsåldern är 12 i Mexiko. Expertis menar att USA har mycket att lära av Mexiko.
Citera
2015-06-10, 02:19
Medlem
Citat:
Skrev jag att det var "normen"? jag skrev många tjejer blir utsatta för detta. Och jo det är utbrett i mellanöstern, kan du knappast förneka. Att man fortfarande håller fast i detta benhårt kallas….konservatism.

Beror på vilka länder och grupper vi snackar om. Snackar vi om Saudiarabien, så ja visst. Men det är ju ni västerlänningar som stödjer och upprätthåller sådana regimer och system. Jag hade mer än gärna sett ett Mellanöstern utan det saudiska kungahuset. Men inte lätt att få till förändring när USA och EU etc. är bästa kompisar med dom.

Citat:
USA har det i vissa stater ja, och tidsbegränsningnen är inte hela bilden. Hur "lätt" det är att få tillgång till abort säger nog mer.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=5487786

Okej, men enligt den svenska debatten om samvetsfrihet så har samvetsfriheten gjort att det nästan är omöjligt att få en abort i stora delar av Italien. De har trots det inte dessa problem som USA dras med.

Citat:
Och? har du nån källa på detta? jag hittade denna:

http://data.worldbank.org/indicator/SP.ADO.TFRT

Där alltså Sverige har 6 tonårsfödslar per 1000
Danmark 5
Norge 7
Grekland 11
italien 4
Spanien 10
Libanon 12
USA 30

Så? "betydligt mer ovanliga"? hmm?

Den där visar antal tonårsfödslar. Det jag talar om är antal tonårsgraviditeter. Sverige har högt antal tonårsgraviditeter men lågt antal tonårsfödslar eftersom så många av de graviditeterna slutar med abort.

Kolla siffrorna på denna sida:
http://en.wikipedia.org/wiki/Prevalence_of_teenage_pregnancy#Birth_and_abortion _rates.2C_1996

Sortera efter "combined rate" så ser du att Sverige ligger dubbelt så högt som Grekland, Italien och Spanien.

Citat:
Sydamerika är ett av katolikernas högfästen i världen, och de har extremt högt antal tonårsgraviditeter, våldtäkter och sexuellt våld mot kvinnor, avsevärt högre än USA. Många katolska män där du som inte kan hålla styr på sig. men klagar du på det? Neeeeee! självklart inte är ju kvinnornas fel, eller hur? DE är inte tillräckligt moraliska, knallar inte runt med slöja tillräckligt, eller håller sig snällt låsta inomhus som de bör.

Som jag skrev tidigare, i Latinamerika föds de flesta barn utanför äktenskapet. Betydligt fler än i Sydeuropa och även högre än i exempelvis USA. Gå tillbaka till typ 1980-talet så var siffrorna i latinamerikanska länder mycket bättre.
Angående våldtäkter så ligger väl Sverige i topp tillsammans med några afrikanska länder där krig råder.

Citat:
Tror jag faktiskt inte på. Tror inte greker eller italienare väntar längre med sin sexdebut än vad svenskar gör.

Alla sexstudier visar att sexdebuten i Sydeuropa sker senare än i nordiska länder.

Ett exempel:
Citat:
Contrary to other markers of the transition to adulthood, in Western countries the age at first sexual intercourse has constantly decreased, or at least it has not increased. An exception to this trend can be found in Italy. Younger cohorts, in Italy, have started delaying their sexual debut, and they display evident and persistent gender differentials. According to data from the Italian Fertility and Family Survey, young Italian men born between 1961 and 1965 had a median age at first intercourse of 18 years, while those born between 1971 and 1975 had a median age of 18.7 years. For women, the same figures were respectively 19.4 and 21.7 years (De Sandre et al., 1997). This unique pattern, which we may define an "Italian paradox", is consistently found using data coming from different surveys (Castiglioni and Dalla Zuanna, 1995; Buzzi, 1998; Cazzola, 1999; Ongaro, 2001) – see table 1. This pattern is shared with other Southern European countries, where in general all the markers of the transition to adulthood have been increasingly postponed. This Southern European pattern has been defined as the "latest-late" transition to adulthood (Billari et al., forthcoming).

http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:eVTTrPZTvaEJ:local.disia.unifi.it/ricerca/progetti/demografia/bassa-fecondita/workshop/paper/billari_castiglioni.doc+&cd=2&hl=sv&ct=clnk&gl=se& client=safari

Citat:
Båda dessa länder har dock avsevärt sämre regler för ensamstående kvinnor. Så där har du svaret på varför kvinnor i dessa länder direkt väljer abort framför att behålla barnet, de klarar helt enkelt inte att försörja barn utan en man.

Statistiken jag postade högre upp visade att 69.7% av tonårsgraviditeterna slutade i abort i Sverige. Motsvarande siffra för Italien 50.4%, Spanien 39.5% och Grekland 9.6%.
Alltså är det tvärtom mot vad du påstår.

Citat:
haha nice try. tvångsgifte och hederskultur har existerat inom kristendomen precis som den existerar idag inom islam.
och du har även extrema kristna grupper i världen som kör med detta idag.
Som sagt jag ser ingen större skillnad mellan dessa religioner om du ser till helhetsbilden.

Nej, det har inte existerat inom kristendomen.
Du har skriftliga källor ända från Medeltiden på att kyrkan betraktade ett äktenskap som ej ingåtts på frivillig grund från båda parter som ogiltigt.

När tvångsäktenskap praktiseras har det alltså skett i strid mot kristendomen. Inte tack vare kristendomen.

Citat:
Sen har du en otrolig konstig sammanblandning mellan otrohet och sex före äktenskapet..

Säg mig? Betraktar du dig själv som "otrogen"? och som att du haft "utomäktenskapliga förbindelser"? Du har ju uppenbarligen haft sex utan att vara gift…eller gäller dessa saker bara kvinnor?

som sagt…dubbelmoralen står högt.

Du påstår att det är ologiskt att vilja gifta sig med en oskuld.
Därför påpekar jag att det inte är mer ologiskt än att vilja ha en monogam partner. Om din man knullar runt skadar ju inte dig.
Citera
2015-06-10, 07:38
Medlem
Citat:
Beror på vilka länder och grupper vi snackar om. Snackar vi om Saudiarabien, så ja visst. Men det är ju ni västerlänningar som stödjer och upprätthåller sådana regimer och system. Jag hade mer än gärna sett ett Mellanöstern utan det saudiska kungahuset. Men inte lätt att få till förändring när USA och EU etc. är bästa kompisar med dom.

Hedersmord är rätt spritt, det existerar ju även i ditt eget hemland samt i Sverige idag och beror knappast på det saudiska kungahuset.

Citat:
Okej, men enligt den svenska debatten om samvetsfrihet så har samvetsfriheten gjort att det nästan är omöjligt att få en abort i stora delar av Italien. De har trots det inte dessa problem som USA dras med.

Nästan omöjligt tror jag nog är att ta i. Italien har trots allt aborträtt.

Den där visar antal tonårsfödslar. Det jag talar om är antal tonårsgraviditeter. Sverige har högt antal tonårsgraviditeter men lågt antal tonårsfödslar eftersom så många av de graviditeterna slutar med abort.

http://en.wikipedia.org/wiki/Prevalence_of_teenage_pregnancy#Birth_and_abortion _rates.2C_1996

Sortera efter "combined rate" så ser du att Sverige ligger dubbelt så högt som Grekland, Italien och Spanien.

Sverige ligger nånstans mitt i listan med en hel hög länder efter sig, länder som dessutom har stora grupper med ortodox kristna…
så vet du, nej tycker inte Sverige på nått som helst sätt sticker iväg.

De tär viktigare människor får leva så som de vill, och med människor så menas även kvinnor.
Vill d som sagt tillåta män att ha sex före äktenskapet, well då får du fasen tillåta det till kvinnor också och inte gå i taket i moraliserande över dem mens du skiter i männen.
Skrivet ca 10 000 ggr till dig vid det här laget utan att det verkar sjunka in. Eftersom du verkar helt fixerad vid hur just kvinnor beter sig. Lite sjukt faktiskt.

Citat:
Som jag skrev tidigare, i Latinamerika föds de flesta barn utanför äktenskapet. Betydligt fler än i Sydeuropa och även högre än i exempelvis USA. Gå tillbaka till typ 1980-talet så var siffrorna i latinamerikanska länder mycket bättre.
Angående våldtäkter så ligger väl Sverige i topp tillsammans med några afrikanska länder där krig råder.

Var har du källa på att en majoritet barn föds utanför äktenskapet i sydamerika? Tror jag faktiskt inte på.

Och att Sverige har höga siffror på våldtäkt vet du precis vad det beror på. Länder där 1. Kvinnor inte vågar anmäla 2. Kvinnor inte kan anmäla 3. Polisen skiter i att rapportera det ens 4.
Kvinnor straffas för att de blivit våldtagna samt där ex. våldtäkt inom äktenskapet inte ens finns som ett brott. så gissa! hur siffrorna blir då. Spanien fick lag mot våldtäkt inom äktenskapet först 1992.
Dessutom så är svensk lagstiftning kring våldtäkt mycket bredare än andras, sexuellt utnyttjande går ex. under våldtäkt hos oss, gör det oftast inte i andra länder. så nope, den femman gick inte hem med mig Rodriguez.
kan lova dig att kunde man få fram exakta siffror på alla faktiskt skedda våldtäkter enligt samma definitioner, så skulle Sverige hamna nånstans i botten på listan. Våldtäkter ökar när frihet och rättigheter för kvinnor minskar.

Citat:
Alla sexstudier visar att sexdebuten i Sydeuropa sker senare än i nordiska länder.

Ett exempel:

http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:eVTTrPZTvaEJ:local.disia.unifi.it/ricerca/progetti/demografia/bassa-fecondita/workshop/paper/billari_castiglioni.doc+&cd=2&hl=sv&ct=clnk&gl=se& client=safari

Och? so what?

Din länk där var ju rätt intressant i botten. Ungdomar blir alltså vuxna senare i sydeuopa än hos oss.
Stämmer ju med bilden av Italienska män som bor kvar hos mamma tills de är 30.

Jag tycker som sagt folk ska få lov ha sin sexdebut, när de själva vill ha den, inte efter vad du tycker ska vara rätt och riktigt. Hel frågan är ju rätt ointressant.
Frivilligt sex kan leda till ofrivillig graviditet och abort ja, men vi har andra saker i samhället som är avsevärt värre. Alkohol, misshandel och kriminalitet ex. dessa saker skadar folk. Att människor har sex gör det inte.

Citat:
Statistiken jag postade högre upp visade att 69.7% av tonårsgraviditeterna slutade i abort i Sverige. Motsvarande siffra för Italien 50.4%, Spanien 39.5% och Grekland 9.6%.
Alltså är det tvärtom mot vad du påstår.

Grekerna föder också i avsevärt högre grad än svenska tonårstjejer. Nästan dubbelt så högt 7,7 av svenska tonåringar föder jämfört med Grekland 12,2.
Dessutom visar förmodligen inte denna statistik aborter utförda olagligt eller utomlands.
Företeelser som knappast existerar i Sverige. I Grekland måste ex. tonåringar ha godkänt från sina föräldrar för att göra en abort.

Citat:
Nej, det har inte existerat inom kristendomen.
Du har skriftliga källor ända från Medeltiden på att kyrkan betraktade ett äktenskap som ej ingåtts på frivillig grund från båda parter som ogiltigt.
När tvångsäktenskap praktiseras har det alltså skett i strid mot kristendomen. Inte tack vare kristendomen.

Tvångsäktenskap och hederskultur är oftast kulturellt betingat, det ligger alltså utanför religionen, så jo du har både tvångsäktenskap och hederskultur inom kristna grupperingar.

https://d3n8a8pro7vhmx.cloudfront.net/msp/pages/162/attachments/original/1396724215/MSP_Report_-_Forced_Marriages_and_Conversions_of_Christian_Wom en_in_Pakistan.pdf?1396724215

här har du ett enskilt ex. på hedersmord utfört av kristna.

http://www.theguardian.com/world/2005/jun/23/israel

Citat:
Du påstår att det är ologiskt att vilja gifta sig med en oskuld.
Därför påpekar jag att det inte är mer ologiskt än att vilja ha en monogam partner. Om din man knullar runt skadar ju inte dig.

Ja det saknar en rationell grund ja. Annat än det uppenbara, man vill ha en helt novis i sängen och man är rädd att jämföras.
Att ha sexuell erfarenhet är inte samma sak som att vara otrogen. Otrohet är ett bevis för just otrohet, eller hur? att man gifter sig med en partner som haft andra partners före dig själv är ju inget bevis för otrohet.
Som sagt betraktar du dig själv som otrogen?
Citera
2015-06-10, 14:37
Medlem
FreeThinkers avatar
Är någon verkligen förvånad över att män och kvinnor (även Svenska) är villiga att knulla för pengar?
Folk är så otroligt naiva att jag vill spy.
Citera
2015-06-11, 17:12
Medlem
FlamingBacons avatar
Jag förstår inte heller problemet. Om man nu är modernist, och anser att det inte är dåligt att ligga runt med främlingar, och därtill anser att man ska få bestämma över sin egen kropp. Varför är det då fel om vissa människor väljer att sälja sexuella tjänster? Prostitution är dessutom lagligt i Spanien, dessa skribenter beter sig som om personerna diskuterade tortyr av hundvalpar.

Är man inte gammal, och inte groteskt ful, och dessutom kvinna är det lätta pengar.

Helt sjukt för övrigt att fenomenet Lisa åker ner till Spanien och horar till sig handväskor rubriceras som "sexhandel".
Citera
2015-06-24, 17:39
Medlem
Rodriguez89-2s avatar
Citat:
Hedersmord är rätt spritt, det existerar ju även i ditt eget hemland samt i Sverige idag och beror knappast på det saudiska kungahuset.

Hade du hellre varit kvinna i Saudiarabien?

Citat:
Nästan omöjligt tror jag nog är att ta i. Italien har trots allt aborträtt.

Sverige ligger nånstans mitt i listan med en hel hög länder efter sig, länder som dessutom har stora grupper med ortodox kristna…
så vet du, nej tycker inte Sverige på nått som helst sätt sticker iväg.

De tär viktigare människor får leva så som de vill, och med människor så menas även kvinnor.
Vill d som sagt tillåta män att ha sex före äktenskapet, well då får du fasen tillåta det till kvinnor också och inte gå i taket i moraliserande över dem mens du skiter i männen.
Skrivet ca 10 000 ggr till dig vid det här laget utan att det verkar sjunka in. Eftersom du verkar helt fixerad vid hur just kvinnor beter sig. Lite sjukt faktiskt.

Jag påstod inte att Sverige var värst. Jag påstod att de var värre än Medelhavsländerna. Ja, många östeuropeiska länder har också haft sexuell revolution och haft ett århundrade av gudlös kommunism. Hade de agerat mer traditionellt hade deras siffror sett bättre ut.

Citat:
Var har du källa på att en majoritet barn föds utanför äktenskapet i sydamerika? Tror jag faktiskt inte på.

"As of 2012, the proportions of children born outside marriage, taking the median across countries, range from some 66% in Latin America to 40% in the United States and the European Union, and some 5% in East Asia."

https://en.wikipedia.org/wiki/Legitimacy_(family_law)

Citat:
Och att Sverige har höga siffror på våldtäkt vet du precis vad det beror på. Länder där 1. Kvinnor inte vågar anmäla 2. Kvinnor inte kan anmäla 3. Polisen skiter i att rapportera det ens 4.
Kvinnor straffas för att de blivit våldtagna samt där ex. våldtäkt inom äktenskapet inte ens finns som ett brott. så gissa! hur siffrorna blir då. Spanien fick lag mot våldtäkt inom äktenskapet först 1992.
Dessutom så är svensk lagstiftning kring våldtäkt mycket bredare än andras, sexuellt utnyttjande går ex. under våldtäkt hos oss, gör det oftast inte i andra länder. så nope, den femman gick inte hem med mig Rodriguez.
kan lova dig att kunde man få fram exakta siffror på alla faktiskt skedda våldtäkter enligt samma definitioner, så skulle Sverige hamna nånstans i botten på listan. Våldtäkter ökar när frihet och rättigheter för kvinnor minskar.

Klassisk högerextrem retorik från dig igen. "De andra" våldtar mycket mer än de fina ariska svenskarna...
Suck. Tröttnar du inte?

Citat:
Och? so what?

Din länk där var ju rätt intressant i botten. Ungdomar blir alltså vuxna senare i sydeuopa än hos oss.
Stämmer ju med bilden av Italienska män som bor kvar hos mamma tills de är 30.

Jag tycker som sagt folk ska få lov ha sin sexdebut, när de själva vill ha den, inte efter vad du tycker ska vara rätt och riktigt. Hel frågan är ju rätt ointressant.
Frivilligt sex kan leda till ofrivillig graviditet och abort ja, men vi har andra saker i samhället som är avsevärt värre. Alkohol, misshandel och kriminalitet ex. dessa saker skadar folk. Att människor har sex gör det inte.

Vadå so what?
Det var du som efterfrågade bevis för att de sexdebuterade senare. Nu har du fått det.

Citat:
Grekerna föder också i avsevärt högre grad än svenska tonårstjejer. Nästan dubbelt så högt 7,7 av svenska tonåringar föder jämfört med Grekland 12,2.
Dessutom visar förmodligen inte denna statistik aborter utförda olagligt eller utomlands.
Företeelser som knappast existerar i Sverige. I Grekland måste ex. tonåringar ha godkänt från sina föräldrar för att göra en abort.

Har du i sådana fall en källa på att det skulle vara så väldigt vanligt med olagliga aborter eller aborter utomlands bland greker att det jämnar ut skillnaden?

Citat:
Tvångsäktenskap och hederskultur är oftast kulturellt betingat, det ligger alltså utanför religionen, så jo du har både tvångsäktenskap och hederskultur inom kristna grupperingar.

https://d3n8a8pro7vhmx.cloudfront.net/msp/pages/162/attachments/original/1396724215/MSP_Report_-_Forced_Marriages_and_Conversions_of_Christian_Wom en_in_Pakistan.pdf?1396724215

här har du ett enskilt ex. på hedersmord utfört av kristna.

http://www.theguardian.com/world/2005/jun/23/israel

Exakt. Kulturellt betingat. Det ligger utanför religionen. Därför kan du inte ge religionen skulden.

Citat:
Ja det saknar en rationell grund ja. Annat än det uppenbara, man vill ha en helt novis i sängen och man är rädd att jämföras.
Att ha sexuell erfarenhet är inte samma sak som att vara otrogen. Otrohet är ett bevis för just otrohet, eller hur? att man gifter sig med en partner som haft andra partners före dig själv är ju inget bevis för otrohet.
Som sagt betraktar du dig själv som otrogen?

Återigen ditt tröttsamma tjat.
Vit kultur och synsätt i dessa frågor är logisk och upplyst. Medan andra icke-västerländska kulturers synsätt är irrationella och dumma.

Varför ska jag anamma vit kultur? Du kan inte utgå ifrån att alla människor tycker att vit kultur alltid är störst, bäst och vackrast.

Med tanke på allt som vita ställt till med tycker jag gott att ni kan ta att någon rasifierad har kritiska åsikter om er kultur. Låter inte det rimligt?
Senast redigerad av Rodriguez89-2 2015-06-24 kl. 17:54.
Citera
2015-07-22, 14:17
Medlem
Sweenietods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlamingBacon
Jag förstår inte heller problemet. Om man nu är modernist, och anser att det inte är dåligt att ligga runt med främlingar, och därtill anser att man ska få bestämma över sin egen kropp. Varför är det då fel om vissa människor väljer att sälja sexuella tjänster? Prostitution är dessutom lagligt i Spanien, dessa skribenter beter sig som om personerna diskuterade tortyr av hundvalpar.

Är man inte gammal, och inte groteskt ful, och dessutom kvinna är det lätta pengar.

Helt sjukt för övrigt att fenomenet Lisa åker ner till Spanien och horar till sig handväskor rubriceras som "sexhandel".
Måste säga, att hålla med dig till fullo. Givetvis skall kvinnor vara offer. Därmed benämningen sexhandel.

De är knappast kidnappade till Barcelona. Kvinnorna som skriver här vill knappast erkänna hur Kvinnor evolutionärt är funtade. Pengar=resurser, vilket är bra för sina avkommor. Liksom status är bra för att bräda andra kvinnor. Därmed läggs en del pengar på att "förbättra" utseendet, så de lyckas charma rätt man med status. I Sverige har det gått ganska långt med den sexuella makten hos kvinnor, men män kan här iaf satsa på att skaffa kvinnor utomlands (ej lycksökerskor) utan att det behöver kallas för import. Svenska män har ändå ganska hög status och borde inte vara så desperata.
Citera
2015-07-22, 16:50
Medlem
Rodriguez89-2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweenietod
Måste säga, att hålla med dig till fullo. Givetvis skall kvinnor vara offer. Därmed benämningen sexhandel.

De är knappast kidnappade till Barcelona. Kvinnorna som skriver här vill knappast erkänna hur Kvinnor evolutionärt är funtade. Pengar=resurser, vilket är bra för sina avkommor. Liksom status är bra för att bräda andra kvinnor. Därmed läggs en del pengar på att "förbättra" utseendet, så de lyckas charma rätt man med status. I Sverige har det gått ganska långt med den sexuella makten hos kvinnor, men män kan här iaf satsa på att skaffa kvinnor utomlands (ej lycksökerskor) utan att det behöver kallas för import. Svenska män har ändå ganska hög status och borde inte vara så desperata.

Handel = köpa och sälja.
Vad är det som köps och säljs? Sex.

Alltså: sexhandel.
Citera
2015-07-22, 18:49
Medlem
Sweenietods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rodriguez89-2
Handel = köpa och sälja.
Vad är det som köps och säljs? Sex.

Alltså: sexhandel.

Resonemanget stämmer, ja.
Men ordet sexhandel har en negativ underton, som om det är något som inte skett frivilligt, utan handlar utnyttjande (enligt media). Eller har jag fel där?

Vi kan också jämföra samma resonemang med knarkhandel. Är det den som säljer det, eller köper som är offer på det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in