2015-05-29, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissFitt73
Precis! Alla kan ju skylla sig själva.
Tjejen som skär sig själv för att hon blivit våldtagen av sin far hon får allt skylla sig själv. Killen som självmedicinerar sig själv med droger för att hans mamma tog livet av sig själv när han var 13 år får skylla sig själv. Kvinnan som tycker att hon är värdelös och inte förtjänar bättre efter att ha blivit utsatt för sexuella övergrepp och nu väljer att prostituera sig själv. Hon får också skylla sig själv.
Jag tycker man får se lite längre och förstå att allting har en anledning.
Hur många lyckliga horor finns det? Ja det finns säkert några stycken men inte är det många.

Välkommen tillbaka. Visst kan man försöka se saker på djupet, men inte på bekostnad av vanlig frihet. Du får inte börja bestämma över andra människor.
Citera
2015-05-29, 22:14
Medlem
Sorry, felpost.
Citera
2015-05-29, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Klart det är ok. Vad skall inte vara ok med det? Hon får sina pengar. Han får sex. Är någon inte ok med det, är det ju bara till att låta bli.

Hon är inte lämplig för ett förhållande. En helt annan sak.
Fritt fram för tjejer att resonera på samma sätt, men så länge många inte gör det, finns det ingen anledning för en singel-kille att inte knulla runt. Det blir liksom enbart en massa plus. Du får mer sex, och ännu fler tjejer, ännu lättare. Även för förhållande. Rejält korkat att inte utnyttja, vilket också leder till plus. Vilken tjej vill ha en korkad man?

Men om hon nu har lämnat det bakom sig varför är hon då inte lämplig för ett förhållande?
Citera
2015-05-29, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hiitsme
Men om hon nu har lämnat det bakom sig varför är hon då inte lämplig för ett förhållande?

Jo, det har du rätt i. Kan hon ju vara. Alla har ett förflutet. Som kille måste man ju försöka bedöma det i så fall.
Citera
2015-06-03, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hiitsme

De flesta killar vill inte ha en tjej som legat med många.
Citera
2015-06-03, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Klart det är ok. Vad skall inte vara ok med det? Hon får sina pengar. Han får sex. Är någon inte ok med det, är det ju bara till att låta bli.

Hon är inte lämplig för ett förhållande. En helt annan sak.
Fritt fram för tjejer att resonera på samma sätt, men så länge många inte gör det, finns det ingen anledning för en singel-kille att inte knulla runt. Det blir liksom enbart en massa plus. Du får mer sex, och ännu fler tjejer, ännu lättare. Även för förhållande. Rejält korkat att inte utnyttja, vilket också leder till plus. Vilken tjej vill ha en korkad man?

Just därför så många tjejer blåljuger kring hur många partners de haft, eftersom de vet hur korkade och fördomsfulla en del killar är.
Citera
2015-06-03, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rodriguez89

Du gör själv skillnad på manlig och kvinnlig sexualitet (samma sak du anklagar andra för).

Kvinnor som är prostituerade anser du är offer som egentligen inte vill vara prostituerade.
Medan män glatt vill vara i en prostituerads position. De hade till och med betraktat sig själva som kungar om de var prostituerade.

En man avgör inte om han är värd att få alla möjliga partners. Snackar vi heterosexuella män så är det upp till kvinnor att avgöra om han är värdig som partner eller ej.

Precis som vi män avgör om en kvinna är värdig som partner eller ej.

Nej, jag anser att väldigt många prostituerade över världen är tvingade till detta, detta är dock inte samma som alla. Och jag tror att de killar som sitter inne på FB och tycker att prostitution är helt ok, och en form för att "ha sex" för kvinnor, inte fattar alls vad de pratar om.

Och hur du än slingrar dig Rodriguez, så kommer du inte ifrån din dubbelmoral när du anser att en kvinna är ovärdig för att hon haft många partners, men inte en man.

Ser man på det helt objektivt och utan massa könsfördomar.
Så är alla oavsett kön som har egenskaper, vad det nu är, som lockar till sig många partners "värdiga" eller "ovärdiga" hur man nu ser på det.

Det du anklagar tjejer för som har mycket sex…att de kommer springa till andra, de riskerar ha barn med andra etc. …samma problem har du med en motsvarande kille.
Det kvinnor ser som en fördel med män med erfarenhet, samma fördel har du med tjejer med erfarenhet.

Så fortsatt, det hela handlar om korkade fördomar som sitter i ditt huvud, som kanske var en fördel för 200 år sen, men i dag saknar all betydelse.
Varken kvinnor eller män blir som förbrukade och skitiga bilsäten för att de haft sex, så funkar inte våra kroppar.
Citera
2015-06-03, 09:19
Medlem
Agamantums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Nej, jag anser att väldigt många prostituerade över världen är tvingade till detta, detta är dock inte samma som alla. Och jag tror att de killar som sitter inne på FB och tycker att prostitution är helt ok, och en form för att "ha sex" för kvinnor, inte fattar alls vad de pratar om.

Och hur du än slingrar dig Rodriguez, så kommer du inte ifrån din dubbelmoral när du anser att en kvinna är ovärdig för att hon haft många partners, men inte en man.

Ser man på det helt objektivt och utan massa könsfördomar.
Så är alla oavsett kön som har egenskaper, vad det nu är, som lockar till sig många partners "värdiga" eller "ovärdiga" hur man nu ser på det.

Det du anklagar tjejer för som har mycket sex…att de kommer springa till andra, de riskerar ha barn med andra etc. …samma problem har du med en motsvarande kille.
Det kvinnor ser som en fördel med män med erfarenhet, samma fördel har du med tjejer med erfarenhet.

Så fortsatt, det hela handlar om korkade fördomar som sitter i ditt huvud, som kanske var en fördel för 200 år sen, men i dag saknar all betydelse.
Varken kvinnor eller män blir som förbrukade och skitiga bilsäten för att de haft sex, så funkar inte våra kroppar.
Många män och kvinnor ogillar tanken på att deras partners knullat med många.

Värre är det förståss för kvinnorna och med rätta eftersom de har större risk för smitta. Det finns massor med könssjukdomar och även könssjukdomar som idagsläget är okända. Kvinnor har lättare att bli smittade av samtliga.
Citera
2015-06-03, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agamantum
Många män och kvinnor ogillar tanken på att deras partners knullat med många.

Värre är det förståss för kvinnorna och med rätta eftersom de har större risk för smitta. Det finns massor med könssjukdomar och även könssjukdomar som idagsläget är okända. Kvinnor har lättare att bli smittade av samtliga.

Jasså?
Vad har du din källa på det?
OM en heterosexuell kvinna blir just smittad…så…vad betyder det tror du? att mannen hon är med INTE är smittad? Könssjukdomar kan slå olika mellan män och kvinnor, (ex. kan ibland kondylom ge livmodershalscancer hos kvinnor), men smittan existerar hos båda. Är alltså samma ansvar hos båda parter att skydda sig. Och inte mer farligt för kvinnor ha sex idag, än vad det är för män.
Citera
2015-06-03, 12:22
Medlem
Citat:

Ok, så prodtituerade kvinnor är tvingade offer medan prostituerade män ser sig själva som kungar...

Citat:
Just därför så många tjejer blåljuger kring hur många partners de haft, eftersom de vet hur korkade och fördomsfulla en del killar är.

Att ljuga för en tjej för att få henne i säng är fel.
Men att ljuga för att få en kille in i förhållande är ok.

Citat:

Varför måste jag ha samma preferens som kvinnor?
Dessutom är det inte samma sak. En man som legat med många visar att han blivit godkänd av många andra kvinnor och därför är ett bra kap för kvinnan. Pre selection. Medan en kvinna som knullat runt inte bevisar något eftersom nästan alla kvinnor kan knulla runt hur enkelt som helst.
Citera
2015-06-03, 12:26
Medlem
Rättelse av #153

Inte kondylom som kan ge livmodershalscancer utan klamydia.
Senast redigerad av ScottWalter 2015-06-03 kl. 13:01.
Citera
2015-06-03, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rodriguez89
Ok, så prodtituerade kvinnor är tvingade offer medan prostituerade män ser sig själva som kungar...

Var har jag sagt det?
jag har sagt att killar med många sexuella partners ses och ser sig själva som "kungar".
Motsäger du detta?
Sen har jag skrivit att många killar på FB ofta säger att de med glädje skulle vilja kunna prostituera sig (för unga, snygga kvinnor då underförstått), är säkert lite samma fenomen som den mängd killar som kan tänka sig vara med i porrfilmer, men som när de väl tar chansen totalt floppar.
Verkligheten är liksom inte helt som tanken.
Sex är kul och häftigt, men det är faktiskt bara kul och häftigt när det grundas på äkta sexuella känslor, inte när det blir något som man tvingas göra pga ekonomi eller som man gör av "slentrian".
Och detta kan jag lova dig är ömsesidigt hos båda könen.

Citat:
Att ljuga för en tjej för att få henne i säng är fel.
Men att ljuga för att få en kille in i förhållande är ok.

Män behöver inte ljuga om antalet sexuella partners. Kvinnor bryr sig bara om det är extremt många. Men kvinnor tvingas ofta till det, för att där sitter gossar som du som tycker att kvinnors sexualitet och sexuella erfarenhet med andra! är sunkigt.
Vilket var min poäng.

Citat:
Varför måste jag ha samma preferens som kvinnor?
Dessutom är det inte samma sak. En man som legat med många visar att han blivit godkänd av många andra kvinnor och därför är ett bra kap för kvinnan. Pre selection. Medan en kvinna som knullat runt inte bevisar något eftersom nästan alla kvinnor kan knulla runt hur enkelt som helst.

Du får väl ha vilken preferens du vill. Det jag gör är att ifrågasätta smartheten och logiken i din preferens. Vad grundar den sig på? Varför har du denna åsikt kring just kvinnor och inte män?
Varför tycker du att kvinnor blir "skitiga" av sex, men inte män?
Fattar du inte hur komplett absurt denna syn är anno 2015?

Snack, alla kvinnor kan inte "knulla runt"…det är liksom en idiotisk FB fördom.
Är du 50+, fet och/ eller anskrämlig som kvinna so forget att du kan lägga tassarna på nån ung snygging.
Sen kan du vända på det också.
En man som knullar runt med precis allt som rör sig som han egentligen inte vill ha…hur attraktivt är det egentligen?

Kvinnor är i regel något petigare med vilka hon väljer. Om en attraktiv kvinna kan få många attraktiva pojkar i säng, så är ju det exakt lika mycket tecken på att hon just är attraktiv på marknaden, precis som en man eller hur?

Skillnaden är att gossar som du har 2 kriterier, en för de som ni knullar med, och en helt annan för de som ni ska bilda partnerskap med. Den första gruppen föraktar ni, fast de kvinnorna lever och gör exakt det som ni själva gör. Den andra gruppen får er respekt…för vad?
Kvinnor kan också ha 2 prioriteringar och ligga med män som de absolut inte vill inleda partnerskap med, men vi brukar i regel inte kuta runt och förakta dessa, se ner på dem eller kalla dem för massa dynga. Vi skiljer liksom på mäns egenskaper som individer från deras sexualitet. DÄR har du din dubbelmoral, du sätter likhetstecken mellan kvinnors egenskaper som människor och deras sexualitet.

Liksom så fjantigt fördomsfullt detta, så jag saknar ord.

Vi är 2 kön, BÅDA äger en sexualitet och lust. Är ju FAN att kvinnor inte ska få lov äga och ha sin sexualitet i fred, utan att sånna som du ska hålla på och uppbära och spä massa gammal fördomsfull dynga.

Senast redigerad av ScottWalter 2015-06-03 kl. 12:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in