2015-05-24, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Det är inte heller enbart en kvinnofråga. I de nordiska undersökningar som gjorts i ämnet har det varit en majoritet killar som sålt sex. Jo som alla andra ställer jag mig frågande inför detta resultat. Har fått lära mig att det typ bara är kvinnor som arbetar inom sexhandeln.

Kanske är det en manlig dröm att får sälja balle?
Citera
2015-05-24, 23:29
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hiitsme
Kanske är det en manlig dröm att får sälja balle?

Jo måste vara det. Det måste ju finnas någon anledning och din är lika bra som vilken annan
Citera
2015-05-24, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Och män söker sig till kvinnor som ger dem sämre liv eller?

Och varför vill kvinnor ha statusprylar och symboler i sånt fall?

Finns liksom saker som är allmänmänskliga också och ALLT handlar inte om sex. Vi är alla ute efter att impa på varandra och känna oss förmer än grannen.
Kvinnor är självklart intresserade av "dugliga" män för reproduktion. Precis som män är ute efter
dugliga kvinnor för reproduktion. Vore ju extremt konstigt annars.

vad kom den ifrån?
Jag är emot att kvinnor ska ges rätt att insimineras utan en far till barnet. har jag skrivit på flera ställen. jag är inte emot ensamstående pappor eller mammor, men jag är emot detta som en principsak. Barns rättigheter ska alltid gå före vuxnas i alla lägen där de kan det.
Och barn har rätt till en farsgubbe, en biologisk eller icke spelar inte så stor roll.
Det kvittar vad du personligen tycner. Du är radikalfeminist, det är radinalfeministiska strömningar som lägger fram och lobbar igenom inseminationslagen i Sverige. Du stödjer det matriarkala vansinnet som Sverige utvecklas till.
Citera
2015-05-24, 23:45
Medlem
Citat:
Jo måste vara det. Det måste ju finnas någon anledning och din är lika bra som vilken annan

Nu är ju detta ot men jag är inte utrustad med någon dylik.
Citera
2015-05-24, 23:48
Medlem
Citat:
Det är fler unga män som någon gång sålt sex, tänk homosex, än kvinnor som någon gång sålt sex. Långvarig prostitution är ett kvinnodominerat område, heterosexuell prostitution likaså.

Eftersom bögar som säljer sex är män är det ingen som ser manliga sexsäljare som offer, trots att dem ofta lever mycket farligare än kvinnor som säljer sex. Kemal 17 från Husby riskerar sitt liv om familjen får reda på att han suger av Experten 42 i en bil. Eftersom det dussutom handlar om bögasex så är det ingen som vågar närma sig området, bögeriande är tämligen fridlyst från kritik i hbtq-Sverige. Ingen kallade Rikard Wolf gubbsjuk när han bögade loss med en 30 år yngre man tex. Blev du klokare nu?
Citera
2015-05-24, 23:57
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Det är fler unga män som någon gång sålt sex, tänk homosex, än kvinnor som någon gång sålt sex. Långvarig prostitution är ett kvinnodominerat område, heterosexuell prostitution likaså.

Eftersom bögar som säljer sex är män är det ingen som ser manliga sexsäljare som offer, trots att dem ofta lever mycket farligare än kvinnor som säljer sex. Kemal 17 från Husby riskerar sitt liv om familjen får reda på att han suger av Experten 42 i en bil. Eftersom det dussutom handlar om bögasex så är det ingen som vågar närma sig området, bögeriande är tämligen fridlyst från kritik i hbtq-Sverige. Ingen kallade Rikard Wolf gubbsjuk när han bögade loss med en 30 år yngre man tex. Blev du klokare nu?

Lite. Anade att det handlade till stor del om just detta. Bögsex. De som köper sex är ju trots allt mest män.
Citera
2015-05-27, 02:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rodriguez89
Varför är det dubbelmoral?

Därför att de förmodligen skulle kunna knulla damerna ifråga om de fick en chans men inte ha ett förhållande med någon av dem. Därav är det dubbelmoral.
Citera
2015-05-27, 02:30
Medlem
Citat:
Därför att de förmodligen skulle kunna knulla damerna ifråga om de fick en chans men inte ha ett förhållande med någon av dem. Därav är det dubbelmoral.

Så om man vill knulla med någon så måste man också vilja ha ett förhållande med denne?
Citera
2015-05-27, 03:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rodriguez89
Så om man vill knulla med någon så måste man också vilja ha ett förhållande med denne?

Nej, men man bör sluta dela in folk i bättre och sämre på det viset. Om jag vore singel och träffade en man som hade prostitution i sin bakgrund och jag blev kär i honom skulle jag skita i om han varit prostituerad så länge han var frisk.
Citera
2015-05-27, 08:58
Medlem
Citat:

Snarare dubbelmoral att de själva glatt hade velat vara i hennes position, hade de varit det hade de betraktat sig själva som kungar och absolut värd att få alla möjliga partners.
Men en kvinna som prosituterar sig eller bara har många sexpartners är ju värdelös och en slyna (icke kung).
Och detta för en aktivitet som är extremt lik för båda könen, t.o.m idag har en fördel för tjejerna, eftersom dessa verkligen är den part som idag har full kontroll över sin reproduktion, det har inte killarna.

Där ligger dubbelmoralens kärna och absurditeten i hur killar som Rodriguez tänker.
Manlig sexualitet =Ok i alla lägen, rent och fint generellt. Kvinnlig sexualitet = Bara ok när det sker med mannen själv och på hans villkor och smutsigt och fult.

Apsurt som sagt.
Citera
2015-05-27, 09:10
Medlem
Citat:
Nej, men man bör sluta dela in folk i bättre och sämre på det viset. Om jag vore singel och träffade en man som hade prostitution i sin bakgrund och jag blev kär i honom skulle jag skita i om han varit prostituerad så länge han var frisk.

Löjligt. Finns ingen dubbelmoral där. Kärar man ner sig i en hora, får man skylla sig själv.
Är ju uppenbart värdelöst för ett förhållande.
Citera
2015-05-27, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Snarare dubbelmoral att de själva glatt hade velat vara i hennes position, hade de varit det hade de betraktat sig själva som kungar och absolut värd att få alla möjliga partners.
Men en kvinna som prosituterar sig eller bara har många sexpartners är ju värdelös och en slyna (icke kung).
Och detta för en aktivitet som är extremt lik för båda könen, t.o.m idag har en fördel för tjejerna, eftersom dessa verkligen är den part som idag har full kontroll över sin reproduktion, det har inte killarna.

Där ligger dubbelmoralens kärna och absurditeten i hur killar som Rodriguez tänker.
Manlig sexualitet =Ok i alla lägen, rent och fint generellt. Kvinnlig sexualitet = Bara ok när det sker med mannen själv och på hans villkor och smutsigt och fult.

Apsurt som sagt.
Det kommer aldrig att bli fint eller respektabelt att vara en hora så är det ju. Nu pratar vi bara om frivilliga prostituerad

Men du har rätt att dem borde sluta bedömma och skambelägga tjejers sexualitet det är det som är stora problemet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in