2015-01-21, 16:36
Medlem
N.I.Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna

Helloween kan också ses överskattade, när band som Gamma Ray och Blind Guardian, ja även Sabaton finns så ser jag inte att Helloween borde vara större och de slutade med Power Metal efter Keeper Of The Seven Keys II.

Black Sabbath höjer jag inte till skyorna heller, men fram till Master Of Reality (deras sista grymma album) var de riktigt bra, men sedan blev kvalitén aldrig detsamma, det är judas Priest som är dom riktiga kungarna.

Utan Helloween eller Black Sabbath hade det inte funnits något av nämnda band så jag tycker inte alls att dom är överskattade. Sen är The Dark Ride och Rabbits dont come easy bra skivor med.
Senast redigerad av N.I.B 2015-01-21 kl. 16:39.
Citera
2015-04-30, 01:03
Medlem
Elementarts avatar
Bruce Springsteen tycker jag är överskattad.
Citera
2015-05-09, 21:10
Bannlyst
Madonna anser jag vara sjukt överskattad.
Citera
2015-05-10, 22:13
Medlem
Carnage.s avatar
Pink Floyd (larv), U2 (jag vill göra våldsamma saker när jag ser/hör Bono vråla), Coldplay (präktig fjollmusik), Bob Dylan (bara en massa gnäll) och Nirvana (obegripligt).
Citera
2015-05-11, 05:56
Medlem
TheNarrowMargins avatar
För någon månad sedan tyckte jag Guns N' Roses, men numera börjar jag förstå dem lite mer. Fortfarande överskattade, men inte MEST överskattade.

Titeln går nu till Nirvana, total skit. Sedan har vi ju Metallica som trots att de inte har släppt en vettig skiva sedan 1988 fortfarande är ett av världens största band!
Citera
2015-05-27, 01:32
Bannlyst
Gyllene Tider måste vara ett av de mest överskattade banden någonsin. Fjantiga texter och fåniga melodier och har man hört en låt så har man hört alla, känns det som. Förvisso är de ju väldigt opolitiska och det måste man ju ge dem cred för, men i övrigt ser jag inte storheten.
Citera
2015-05-27, 03:14
Medlem
HasseBanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PontiusPilatus
Gyllene Tider måste vara ett av de mest överskattade banden någonsin. Fjantiga texter och fåniga melodier och har man hört en låt så har man hört alla, känns det som. Förvisso är de ju väldigt opolitiska och det måste man ju ge dem cred för, men i övrigt ser jag inte storheten.

Håller verkligen med. Föraktar verkligen Per Gessles pubertetsröst och han ser ut som ett äckel. Musiken ska vi inte tala om. Glassiga lättlyssnade "sommarlåtar" som unga tjejer har dyrkat sedan början av 80-talet. Hat är ett starkt ord, men jo det är på gränsen..
Citera
2015-05-27, 06:29
Bannlyst
Jag måste säga att Bruce Springsteen är ganska överskattad, med det menar jag inte att han ine är dålig på något sätt, men han sticker ut för mycket, med halvdana låtar med några undantag.

När det finns band som Slipknot så undrar jag hur man kan tycka att Disturbed är bättre? Disturbed är något överskattade för sin genre, ofta tråkigt musik med få låtar som känns meningsfulla.

Volbeat är ganska överskattade med dessutom och lever inte upp till mina förväntningar alls.
Citera
2015-05-27, 06:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheNarrowMargin
För någon månad sedan tyckte jag Guns N' Roses, men numera börjar jag förstå dem lite mer. Fortfarande överskattade, men inte MEST överskattade.

Titeln går nu till Nirvana, total skit. Sedan har vi ju Metallica som trots att de inte har släppt en vettig skiva sedan 1988 fortfarande är ett av världens största band!
Folk är väll lite för nostalgiska när det gäller Metallica och inte släpper bandet.
Citera
2015-05-27, 07:06
Medlem
KallaMigGrefvens avatar
Ni som tycker Springsteen är så usel kanske borde ta och lyssna på plattorna Born To Run och Darkness On the Edge Of Town. Det är helgjutna plattor utan dess like.
Citera
2015-05-27, 07:16
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KallaMigGrefven
Ni som tycker Springsteen är så usel kanske borde ta och lyssna på plattorna Born To Run och Darkness On the Edge Of Town. Det är helgjutna plattor utan dess like.

Dom 2 plattorna är tyvärr i mina öron helt vedervärdiga. Så jag har gett upp att både försöka gilla Bruce Springsteen men samtidigt kasta skit/hata på honom då jag vet att han är populär och att det är jag själv någonstans som får skylla mig själv/får lida.

Men nej, jag förstår inte Bruce Springsteen alls och kommer aldrig göra det. Tyvärr. Samma med Ulf Lundell. Även han är helt ogreppbart dålig för mig.
Citera
2015-05-27, 07:35
Medlem
KallaMigGrefvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Dom 2 plattorna är tyvärr i mina öron helt vedervärdiga. Så jag har gett upp att både försöka gilla Bruce Springsteen men samtidigt kasta skit/hata på honom då jag vet att han är populär och att det är jag själv någonstans som får skylla mig själv/får lida.

Men nej, jag förstår inte Bruce Springsteen alls och kommer aldrig göra det. Tyvärr. Samma med Ulf Lundell. Även han är helt ogreppbart dålig för mig.
Då har du i alla fall gett honom en chans. Det hedrar dig. Men att kasta skit på Bruce efter man bara hört Born In the USA är lite löjligt och ovärdigt imo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in