2015-01-18, 17:41
Medlem
greenday0208s avatar
Alla rabblar ju upp band som de själva inte gillar, hade det inte varit bättre att följa TS och berätta varför just den musikern är överskattat?

Håller fullständigt med om Ulrich, tillför inget.
Citera
2015-01-18, 17:41
Medlem
babbeleriks avatar
Ed Sheeran.
Citera
2015-01-18, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Porsenna
Benny Andersson. Tycker alla hans låtar är tråkiga och oinspirerade oavsett genre han skriver för. Ulvaeus finns väl med på ett hörn också i all tråkighet. Jag tycker att ABBA, sett ur ett perspektiv, verkar ha varit dåliga när de var som mest populära. Finns mycket fränare och vågat sound från den tiden än denna enformiga folkmusiksdisco från Sverige. Discon prövade sig fram med rytmer, FX, funk och synthar medan folkmuskdiscobandet ABBA harvade vidare med autodidakten Bennys folkmusikskalor. All musik Benny skrivit efter ABBA har också varit ren skit. Förstår inte varför svenska folket är så insnöade, ta låten Du Är Min Man, menlösare låt får man leta efter och ABBA-pengarna gick väl till att köpa platsen som listetta vecka efter vecka?

Såklart din åsikt men jag håller inte med. Hur många melodier minns man från discons experimenterande? Benny gör däremot väldigt bra melodier. Waterloo, Money money money, Dancing queen, winner takes it all.. det är melodier som håller

Håller med om att det senare är rätt menlöst, men han skapar väl inte med samma gnista längre. Han sitter på sitt berg av pengar och har det bra.
Citera
2015-01-18, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av babbelerik
Vill tillägga Guns n Roses.

På vilket sätt tycker du GnR är överskattade? Slash är inte direkt en dålig gitarrist och Axl var inte direkt en dålig sångare. Motivera gärna
Citera
2015-01-18, 17:55
Medlem
Dicken96s avatar
Tänkte också på Ulrich, han är riktigt dålig.

Sen så tycker jag att mycket av allt mainstream är överskattat, typ Flo rida och dylikt.
Citera
2015-01-18, 21:25
Medlem
MetalTomtens avatar
Som någon nämnde tidigare. Utveckla er gärna och ge en förklaring till varför ni tycker att musikern/bandet är överskattad/överskattat!

Någon nämnde Axl Rose och jag håller verkligen med. Allt han gör är att gnälla och leva på gamla meriter. Hans röst är helt förjävlig och han är ingen vidare låtskrivare.
Citera
2015-01-18, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carlpetersen73
Håkan Hellström, helt obegripligt usel.

Bekräftar!
Citera
2015-01-18, 22:55
Medlem
Autobahn76s avatar
Kent och Oasis.
Slätstruket, platt och kvasisvårt.

Men värst är nog ändå Swedish House Mafia.
Senast redigerad av Autobahn76 2015-01-18 kl. 23:51.
Citera
2015-01-18, 23:12
Medlem
Adelaides avatar
Nirvana - Jag var nära på att lyssna igenom hela Nevermind-albumet....men gav upp!

Guns N Roses - Typ 2 bra låtar har dom, resten är nonsense.

Bruce Springsteen - Tråkig.

Håkan Hellström - Så jävla dålig och pinsam.

Arctic Monkeys - Aldrig förstått varför de är så omtyckta. Har försökt gilla dem, men låtarna var för tråkiga för att få en att vilja spela dem igen.

Anthrax - Vem tycker dom är bra?

Och alla jävla pöjkar från idag som de små barnen tycker om; Bieber, Direction osv... usch och fy för den skiten!
Citera
2015-01-18, 23:46
Medlem
Nirvana - simpel tråkig musik enligt mig. Bästa låten är en cover på David Bowie. Det säger väl allt.

U2 - "cleant" tråkigt sound. Relativt simpla tråkiga låtar överlag.

Bruce Springsteen funkar inte heller på mig men det har mycket att göra med att det inte är min stil.
Citera
2015-01-19, 12:05
Medlem
Som vanligt förväxlar folk tråden med en tråd där vi bara listar de artister/band vi inte gillar. Att säga att låtarna är dåliga eller artisten är tråkig är ju helt ointressant då det bara är er subjektiva åsikt.

Som jag tolkar tråden efterfrågas överskattade artister/band - alltså som faktiskt är tekniskt okunniga inom sitt område, men ändå är uppskattade.

Några har nämnt Axl Rose och sagt att han "bara gnäller". Jag är inget fan av GnR men Axl Rose har ett fantastiskt röstomfång och det finns många videos på Youtube som visar det (https://www.youtube.com/watch?v=D3Dva-fWXf8).
Att säga att dom "bara har 2 bra låtar" säger verkligen ingenting om deras verkliga talang.

Som bidrag till tråden tänker jag direkt på t.ex Lars Winnerbäck. Han tjänar miljoner och säljer fullt hus på sina konserter men besitter inte någon speciell talang. Han sitter och halvsjunger/mumlar om sitt sköna Stockholm och spelar mycket enkla ackord på gitarren. Vem som helst skulle kunna göra vad han gör efter en gitarrkurs på 3 veckor.
Citera
2015-01-21, 11:47
Bannlyst
Bruce Springsteen håller jag med om att han är lite tråkig och ganska överskattat, ser inte storheten i han, visst har han några bra låtar, men han är inte The Boss.

Helloween kan också ses överskattade, när band som Gamma Ray och Blind Guardian, ja även Sabaton finns så ser jag inte att Helloween borde vara större och de slutade med Power Metal efter Keeper Of The Seven Keys II.

Black Sabbath höjer jag inte till skyorna heller, men fram till Master Of Reality (deras sista grymma album) var de riktigt bra, men sedan blev kvalitén aldrig detsamma, det är Judas Priest som är dom riktiga kungarna.
Senast redigerad av Iwannakissrihanna 2015-01-21 kl. 11:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in