2015-05-26, 17:45
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Jag vet inte om jag tror att "polisen" generellt trodde på Tomas Quicks skuld?

Däremot har nästan alla poliskällor som uttalat sig sagt att de är övertygade om att mördaren är OW
Leif GW Persson har uttalat sig flertal gånger.

Varför avprenumererar du inte den här tråden? Det är tråkigt att höra ditt tjat repetera sig. Du påstår att du inte betvivlar att han är skyldig, men ändå tjatar du som om han är det och frågasätter alla som menar att han är skyldig. Vad är du ute efter?
Du uteslöt det mesta av mitt svar, inklusive den delen som styrker att polisen trodde på TQ:s skuld.
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Vad betyder "polisiärt uppklarat"?

Polisen var även övertygad om TQ:s skuld. Varje åtal bygger på åklagarens övertygelse, och hen har fått sin information från polisen.
Svar på min fråga emotses.

Jag har aldrig påstått att jag inte betvivlar att han är skyldig, tvärtom, jag betvivlar att han är skyldig, och jag har aldrig tjatat om att han är skyldig. Jag är ute efter bevis på att han är skyldig, dvs någon invändning mot hovrättens dom.

Kom med en invändning som stöd för ditt argumenterande istället för att klaga på mig.
Senast redigerad av XeniaOnatopp 2015-05-26 kl. 18:19.
Citera
2015-05-26, 18:56
Medlem
Citat:
Du uteslöt det mesta av mitt svar, inklusive den delen som styrker att polisen trodde på TQ:s skuld.

Svar på min fråga emotses.

Jag har aldrig påstått att jag inte betvivlar att han är skyldig, tvärtom, jag betvivlar att han är skyldig, och jag har aldrig tjatat om att han är skyldig. Jag är ute efter bevis på att han är skyldig, dvs någon invändning mot hovrättens dom.

Kom med en invändning som stöd för ditt argumenterande istället för att klaga på mig.

Du är inte så för att använda Mr Google, men jag kan ge dig lite hjälp på traven.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Kriminalstatistik_i_Sverige

Visserligen Wikipedia, men det kanske inte gör nåt.
Citera
2015-05-26, 19:04
Medlem
swimp78s avatar
Polisiärt uppklarat betyder (som jag redan förklarat) att det internt inom polisen anses vara klarlagt vem mördaren är, detta är inte detsamma som att mördaren juridiskt sett kan fällas i en domstol. Har du aldrig läst uttrycket användas i löpande text förut? Du spelar ju dum.

Jag har redan länkat till dig några stycken exempel, bland annat Leif GW, som kallat Malin-fallet "Polisiärt uppklarat" i den mening att de som är insatta i fallet anser att OW är skyldig
Senast redigerad av swimp78 2015-05-26 kl. 19:13.
Citera
2015-05-26, 19:12
Medlem
swimp78s avatar
Det är helt normalt att i förhör med polisen angående mord, säga sig vid mordtillfället ha knullat med en ej identifierad tjej vars trosa han gått omkring med i fickan, fått minneslucka, bränna upp blodiga kläder - och att ha små virkade knulldockor under sängen samt fibrer från mordoffret samt teckningar med slående likheter med liket efter mordoffret.

Naturligtvis är han oskyldig. Eller inte..
Senast redigerad av swimp78 2015-05-26 kl. 19:16.
Citera
2015-05-26, 19:15
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Polisiärt uppklarat betyder att det internt inom polisen anses vara klarlagt vem mördaren är, detta är inte detsamma som att mördaren juridiskt sett kan fällas i en domstol.

Jag har redan länkat till dig några stycken exempel, bland annat Leif GW, som kallat Malin-fallet "Polisiärt uppklarat" i den mening att de som är insatta i fallet vet att OW är skyldig.
Och jag har visat vad "polisiärt uppklarat" egentligen är. (FB) Mordet på Malin Lindström i Örnsköldsvik 23/11 1996
Det är när det har väckts åtal eller konstaterats att åtal inte kan väckas för att GM är död eller ett barn. Vilket också styrks av Wikipedia.

Men, istället för att klaga på mig kan du väl säga emot hovrätten. Du anser hovrättsdomen felaktig. På vilken punkt? Du sitter bara och häver ur dig "OW är skyldig", utan något som helst argument för påståendet.
Citat:
Ursprungligen postat av Netforce42
Du är inte så för att använda Mr Google, men jag kan ge dig lite hjälp på traven.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Kriminalstatistik_i_Sverige

Visserligen Wikipedia, men det kanske inte gör nåt.
Läste du Wikipedia?
Citat:
Brott kan även vara ouppklarade. Ouppklarade brott är exempelvis sådana där det inte finns någon misstänkt person och spaningsuppslag saknas, spaningar är resultatlösa, att det (trots förundersökning) inte kan styrkas att den som är skäligen misstänkt har begått brottet, eller att utredningen visat att densamma är oskyldig.
Detta mord är ett ouppklarat brott.
Citera
2015-05-26, 19:17
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Olof Hade fibrer från malins tröja, han var en kuf, han bodde i närheten, han berättade i förhör att han vid mordtillfället fått minneslucka, påstår sig knullat med en tjej, haft hennes trosor i en ficka, bränt upp blodiga kläder.. Han hade teckningar hemma med bilder på figurer bundna som Malin.

Självklart är han jätte jätte oskyldig. Leif GW och poliserna har fel.

Det är helt normalt att i förhör med polisen angående mord, säga sig vid mordtillfället ha knullat med en ej identifierad tjej, få minneslucka, bränna upp kläder - och att ha små virkade knulldockor under sängen.
Nej, det är inte bevisat att det var fibrer från Malins tröja. Han påstod att han hade vita trosor i fickan, Malin hade mörkrosa trosor. Var finns mordbeviset?
Citera
2015-05-26, 19:37
Medlem
Citat:
Om du inte vill lägga ner dyrbar tid på att bevisa OW:s skuld behöver du inte göra det. Men slutsatsen av det är att du saknar argument.

Nej då, argument finns, men jag har ett arbete att sköta dagtid, så enkelt är det. Jag hinner därför inte med att övertyga de som verkar ha låst sig.
Citera
2015-05-26, 20:29
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GladaKalle
Nej då, argument finns, men jag har ett arbete att sköta dagtid, så enkelt är det. Jag hinner därför inte med att övertyga de som verkar ha låst sig.
Konstigt. Du har haft tid att skriva 14 inlägg sedan programmet, men inte haft tid att komma med ett enda konkret argument för OW:s skuld.

Har du läst hovrättsdomen? Visa på ett enda bevis som binder OW till brottet. Så mycket tid har du väl?
Citera
2015-05-26, 21:50
Medlem
Citat:
Och jag har visat vad "polisiärt uppklarat" egentligen är. (FB) Mordet på Malin Lindström i Örnsköldsvik 23/11 1996
Det är när det har väckts åtal eller konstaterats att åtal inte kan väckas för att GM är död eller ett barn. Vilket också styrks av Wikipedia.

Men, istället för att klaga på mig kan du väl säga emot hovrätten. Du anser hovrättsdomen felaktig. På vilken punkt? Du sitter bara och häver ur dig "OW är skyldig", utan något som helst argument för påståendet.

Läste du Wikipedia?

Detta mord är ett ouppklarat brott.

Jo jag läste, till och med stycket ovanför det du citerade.

Citat:
Ett uppklarat brott anger endast att brottet fått ett polisiärt klarläggande. Statistiken över uppklarade brott baserar sig på beslut fattade av polisen, tullen eller åklagarmyndigheten och utgörs av summan av personuppklarade brott och tekniskt uppklarade brott. Ett brott kan alltså redovisas som uppklarat även om ingen dömts eller om en åtalad frikänts vid en rättegång. Statistiken över uppklarade brott ger en bild av omfattningen, strukturen, fördelningen mellan regionerna och hur utvecklingen ser ut över tid.

Det finns/fanns en misstänkt, till och med dömd i TR.
Citera
2015-05-26, 21:53
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Jo jag läste, till och med stycket ovanför det du citerade.

Det finns/fanns en misstänkt, till och med dömd i TR.
Då får du läsa här då: (FB) Mordet på Malin Lindström i Örnsköldsvik 23/11 1996
Citera
2015-05-26, 22:01
Medlem
Citat:
Då får du läsa här då: (FB) Mordet på Malin Lindström i Örnsköldsvik 23/11 1996

Så om man ändrar från polisiärt uppklarat till tekniskt uppklarat, är du nöjd då?
Citera
2015-05-26, 22:09
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Så om man ändrar från polisiärt uppklarat till tekniskt uppklarat, är du nöjd då?
Nej, jag är inte nöjd förrän man visar att hovrätten hade fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in