Citat:
Ursprungligen postat av
XeniaOnatopp
Du efterlyste konkreta tvivel på skuld. Tvivel på skuld behöver inte konkretiseras, det är skuld som ska bevisas. Än en gång, hovrätten avvisade bevisen. Vilka konkreta invändningar har du mot hovrättens dom? Försök inte undvika frågan genom att slänga fram någon utredning och hög med bevis. Konkretisera. Det var du som valde ordet först.
Och det var till er som tivlvar på OWs skuld som jag ställde frågan om konkreta bevis på densamma, och det kan ni väl producera om ni nu är så säkra, oavsett vad lagen säger om vad som ska bevisas. Denna tråd är ingen domstol, som vissa tycks tro. Jag behöver inget bevisa, jag är inte part i målet, men ni få som tvivlar verkar besatta.
Att HR avvisade bevisen betyder inget för gemenemans rättsuppfattning, HR hade fel helt enkelt, vilket säkert kommer att visa sig i framtiden på det ena eller andra sättet.
Jag lägger inte ner dyrbar tid på långa utläggningar för de som ändå inte vill eller kan förstå, jag har inte advokatarvode för att skriva här. Vill ni tvivlare leka advokater på er fritid så varsågoda. Var det konkret nog?