2015-05-26, 19:54
Medlem
Alaroums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Jag gillar Sock faktiskt,han har hög högsta nivå.
Ja, egentligen är väl hans serve och forehand ännu starkare på hardcourt. Finns ju många på topp 100 med hög högstanivå, men Sock har absolut topp 16 potential.
Citera
2015-05-26, 20:59
Medlem
koljans avatar
Varför är tennis så uppmärksammat? När Sverige hade en storhetstid så fanns skäl. Men numera, vilket trist rapporterande, nästintill på game-nivå, via ändlösa miljonärsarrangemang. Jag kan inte se viktigheten, Wimbledon Ok, men i övrigt sömnpiller.
Citera
2015-05-26, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av koljan
Varför är tennis så uppmärksammat? När Sverige hade en storhetstid så fanns skäl. Men numera, vilket trist rapporterande, nästintill på game-nivå, via ändlösa miljonärsarrangemang. Jag kan inte se viktigheten, Wimbledon Ok, men i övrigt sömnpiller.

Årets nödvändigaste post?
Det är som att boka en skidsemester och sen klaga på att det är så mycket snö.
Citera
2015-05-26, 21:35
Medlem
Läste en artikel om bröderna Ymer, det roliga är att dom verkar skilja ganska mycket i spelstil , Elias är mer en hårt arbetande spelare ,men enligt Thomas Johansson är Mikael väldigt talangfull med otroliga händer, han kan göra vad som helst med bollen men är lite lat tydligen .
kan bli intressant om dom är så olika :P denna artikel var det

http://www.nytimes.com/2015/05/25/sports/tennis/in-two-losses-sweden-discerns-a-glimmer-of-renewed-glory.html?smid=fb-share
Citera
2015-05-26, 21:42
Medlem
theRulerOfBethoss avatar
Sock tillhör ju de största talangerna inom sin generation. De som föddes efter Nishokoris gäng, men före Kyrgios gäng. Hit hör väl även Goffin, Thiem, Tomic och Vesely. Han har ju haft en avstannande period i ett tag men verkar nu vara på väg uppåt igen. Han kan säkert klättra en del ytterligare.

Håll gärna ett öga på Carrena-Busta också, Spaniens nästa hopp inom tennisen. Han släppte bara fyra game i sin match och kan bli riktigt farlig framöver.
Citera
2015-05-26, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theRulerOfBethos
Sock tillhör ju de största talangerna inom sin generation. De som föddes efter Nishokoris gäng, men före Kyrgios gäng. Hit hör väl även Goffin, Thiem, Tomic och Vesely. Han har ju haft en avstannande period i ett tag men verkar nu vara på väg uppåt igen. Han kan säkert klättra en del ytterligare.

Håll gärna ett öga på Carrena-Busta också, Spaniens nästa hopp inom tennisen. Han släppte bara fyra game i sin match och kan bli riktigt farlig framöver.

Goffin är nog för ojämn, han kan ju spela som en gud stundtals och sedan nästa set kan han ju va helkass.
Men han är ganska sevärd ändå.
Thiem tror jag fotfarande kommer bli bra, han har hög potential om han får ihop det.
Tomic vet jag inte , tycker han är ojämn också, måste bli stabilare,Vesely lever ju mycket på serven och kommer säkert kunna avancera ytterligare pga den.
Citera
2015-05-27, 20:47
Medlem
Updaterar lite svenskt för den som är intresserad.

Fred Simonsson verkar absolut tagit ett kliv till en högre nivå,slog förstaseedade spelaren i en future i Croatien,möter nu Eriksson i kvart.

M . Ymer spelar bra i en juniorturnering , framme i kvart där.
Citera
2015-05-27, 22:01
Medlem
Citat:

Fred Simonsson verkar absolut tagit ett kliv till en högre nivå,slog förstaseedade spelaren i en future i Croatien,möter nu Eriksson i kvart.

Bra info!!!
Citera
2015-05-27, 22:03
Medlem
Citat:

Antar att detta innebär att M Ymer inte kommer spela juniorsingeln i Paris? Är detta ett frivilligt val, eller är han inte kvalificerad?

För övrigt noterbart att både E Ymers och Lindells motståndare i Paris vann sina matcher i andra omgången enkelt.
Citera
2015-05-27, 22:28
Medlem
Lill-Ymer är kvalificerad, första matcherna är på söndag tror jag.
Citera
2015-05-27, 22:37
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Antar att detta innebär att M Ymer inte kommer spela juniorsingeln i Paris? Är detta ett frivilligt val, eller är han inte kvalificerad?

För övrigt noterbart att både E Ymers och Lindells motståndare i Paris vann sina matcher i andra omgången enkelt.

Att Tsonga går in och krossar Sela var väntat. Sela ska vara en munsbit för Tsonga när han spelar bra. (6-4 6-1 6-1) Bra siffror. Om nu Tsonga har hittat formen på riktigt blir han svårslagen. Det enda som förvånar mig lite är att Rosol verkar ha vunnit väldigt lätt mot Roberto Bautista Agut. Nu är Rosol en sån där spelare som när han har en bra dag kan blåsa vem som helst av banan. Han kanske hade en sån dag. Trodde mer på en väldigt tuff match där Bautista Agut var favorit.

Citat:
Väldigt stabilt spel av Jack Sock mot en Dimitrov med undermåligt fotarbete. Inga omöjliga matcher som följer för Sock om han vinner denna. Skulle vara kul att få in en till amerikan i topp 30.

Jo, det behövs några duktiga Amerikaner i toppen. Det jag gillar mest med Jack Sock är hans fruktansvärt hårda forehand. Vilket vapen han har med sin forehand, måste vara en av tourens bästa.
Senast redigerad av Reggie Hamond 2015-05-27 kl. 22:41.
Citera
2015-05-27, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov

Han är ju 15 på juniorrankingen så nog är han kvalificerad, spelar en turnering den här veckan i Belgien och sen blir det Paris.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in