2015-05-20, 08:25
Medlem
boredomss avatar
Finns det något sätt att nyktra till? Kaffe, långpromenad och lite mat kanske?
Citera
2015-05-20, 17:05
Medlem
SnowInformers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torpets
Uppdatera när du testat
Tyckte inte att det blev någon skillnad alls. Varken positivt eller negativt.
Citera
2015-05-24, 12:27
Medlem
boggierocks avatar
Ni som har koll och vet om det går
att gå program eller nått
och få sub/meta för tramadol/kodein/oxy
beroende? Gått på nått varjedag sen 2009

Behöver hjälp med att bryta missbruket
men det är lättare sagt än gjort

Trevliga svar föredras tack
Citera
2015-05-24, 12:39
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boggierock
Ni som har koll och vet om det går
att gå program eller nått
och få sub/meta för tramadol/kodein/oxy
beroende? Gått på nått varjedag sen 2009

Behöver hjälp med att bryta missbruket
men det är lättare sagt än gjort

Trevliga svar föredras tack
Har du tittat i (FB) Drogrehabilitering ?
Annars kanske ett inlägg där passar bättre?
Citera
2015-05-24, 16:12
Medlem
eddiepeddies avatar
Brukar ta buprenorfin sandoz i vanliga f fall men idag fick jag. en Subutex av min k kran. Är en sån "fransk" som man brukar få när man köper i sthlm. Är.dom.sämre än bupreborfinen? Snortat en halv nu men känner inte så som jag brukar. Ätit en del pix idag också så tycker det borde ge effekt. Kan det vara så att dom "Subutexen" är av sämre kvalité? Kan tänka mig att. dom ka nslke. tillverkas svart. Nån som vet? Pm:a mig i så fall.
Citera
2015-05-24, 20:39
Medlem
boredomss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eddiepeddie
Brukar ta buprenorfin sandoz i vanliga f fall men idag fick jag. en Subutex av min k kran. Är en sån "fransk" som man brukar få när man köper i sthlm. Är.dom.sämre än bupreborfinen? Snortat en halv nu men känner inte så som jag brukar. Ätit en del pix idag också så tycker det borde ge effekt. Kan det vara så att dom "Subutexen" är av sämre kvalité? Kan tänka mig att. dom ka nslke. tillverkas svart. Nån som vet? Pm:a mig i så fall.

Inte testat Sandoz bupe men dom franska är det absolut inget fel på. Dom är riktigt fina och verkligen inte av sämre kvalité.
Citera
2015-05-25, 13:27
Medlem
Citat:

Raka motsatsen för min del. Sandoz tycker jag känns som ett helt annat ämne, inte till det bättre heller.
Citera
2015-05-25, 15:00
Medlem
limE86s avatar
Citat:

Jag tycker att dom franska båtarna är dom bästa!
Citera
2015-05-25, 20:00
Medlem
Citat:

Ytterst osanolikt att de tillverkats illegalt, speciellt om den fortfarande låg i sitt blister.
Min känsla efter att ha läst endel här är att många föredrar de franska framför de flesta andra generika.

Många faktorer spelar in, nogrannhet vid pulverisering, verktyg vid pulv., storlek vid eventuell uppdelning av dos, högre biotillgänglighet vid flera små doser, väta i nässlemhinna m.m.

Fin inandnig av mindre doser kan vara att föredra. Det som åker upp i snoken stannar inte där längre än en kvart.
Citera
2015-05-25, 20:05
Medlem
limE86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ponungen
Ytterst osanolikt att de tillverkats illegalt, speciellt om den fortfarande låg i sitt blister.
Min känsla efter att ha läst endel här är att många föredrar de franska framför de flesta andra generika.

Många faktorer spelar in, nogrannhet vid pulverisering, verktyg vid pulv., storlek vid eventuell uppdelning av dos, högre biotillgänglighet vid flera små doser, väta i nässlemhinna m.m.

Fin inandnig av mindre doser kan vara att föredra. Det som åker upp i snoken stannar inte där längre än en kvart.

Menar du att du inte får behålla pulrvet i näsan längre än en kvart?
Citera
2015-05-26, 11:02
Medlem
eddiepeddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av limE86
Menar du att du inte får behålla pulrvet i näsan längre än en kvart?

Jo. Men tycker jag får sämre effekt av dom jämfört med Bupreborfin Sandoz som jag brukar ta. Märkt en annan sak också. Nör jag tagit bup så fungerar inte pixen lika bra. Nån som vet varför eller har liknad erfarenhwter?
Citera
2015-05-26, 11:33
Medlem
limE86s avatar
Citat:
Jo. Men tycker jag får sämre effekt av dom jämfört med Bupreborfin Sandoz som jag brukar ta. Märkt en annan sak också. Nör jag tagit bup så fungerar inte pixen lika bra. Nån som vet varför eller har liknad erfarenhwter?

Pixen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in