2015-05-18, 03:21
Medlem
SnowInformers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torpets
Tror att det kan boosta suben

Härligt om det stämmer! Hoppas det inte finns några negativa effekter.
Senast redigerad av SnowInformer 2015-05-18 kl. 03:31.
Citera
2015-05-18, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85
För det första hur kan man bli tvingad till UP??? Förstår inte det.

Nej jag hoppas att ingen prövar detta...

Jo jag har ganska nyligen muckat från ett lvm och bor på familjehem. Jag måste lämna up för att få min medicin (medikinet)
Citera
2015-05-18, 13:31
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluntmix3r
Jo jag har ganska nyligen muckat från ett lvm och bor på familjehem. Jag måste lämna up för att få min medicin (medikinet)

Det är dåligt av staten med flera att de kan tvinga en till UP.

Gör man inte som de säger så blir man bestraffad.

Ont; Buprenorfin är väldigt trevligt som rekreationell drog.
Citera
2015-05-18, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnowInformer
Härligt om det stämmer! Hoppas det inte finns några negativa effekter.

Uppdatera när du testat
Citera
2015-05-18, 14:28
Medlem
Jag är less på att dra in Subutex i näsan (kräks nästan bara vid tanken) och funderar nu på att lägga 1/4 under tungan istället.
Jag förstår att det tar längre tid för subben att börja verka, men hur är det med biotillgängligheten? Går jag miste om mycket om jag lägger den under tungan istället för att dra upp det i näsan?

Tacksam för svar!
Citera
2015-05-18, 15:51
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Jag är less på att dra in Subutex i näsan (kräks nästan bara vid tanken) och funderar nu på att lägga 1/4 under tungan istället.
Jag förstår att det tar längre tid för subben att börja verka, men hur är det med biotillgängligheten? Går jag miste om mycket om jag lägger den under tungan istället för att dra upp det i näsan?

Tacksam för svar!

Ungefär det samma. Kanske 80% av nasalt intagningsätt.
Citera
2015-05-18, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85
Ungefär det samma. Kanske 80% av nasalt intagningsätt.

Är du säker på att 80% av substansen tas upp i näsan? På Wikipedia står det 48.2% +/- 8.35% nasalt
Citera
2015-05-19, 09:49
Medlem
boredomss avatar
Idag är en sub dag. Har tyvärr bara kommit över suboxone dock. Jag rågar ha några lyrica 100 mg:are i min ägo, är detta något som skulle kunna boosta subruset? Eller går dom inte bra ihop?
Citera
2015-05-19, 12:29
Medlem
Petruccianis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boredoms
Idag är en sub dag. Har tyvärr bara kommit över suboxone dock. Jag rågar ha några lyrica 100 mg:are i min ägo, är detta något som skulle kunna boosta subruset? Eller går dom inte bra ihop?

Det går fint ihop skulle nog de flesta säga. Lyrica och Gabapentin ger opiater ett hyggligt lyft... inget som krockar iaf. Möjligtvis att man blir för "pigg" kanske, iaf jag. Men det ser jag bara som positivt, är inte ute efter att sitta och nodda utan tar opiater för att helt enkelt må bättre medan man fungerar normalt i vardagen.
Citera
2015-05-19, 13:20
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Är du säker på att 80% av substansen tas upp i näsan? På Wikipedia står det 48.2% +/- 8.35% nasalt

Det jag menade var att du får runt 80% av vad nasalt intag ger.

Kan inte exakta siffror för Buprenorfin sublingualt/nasalt. Kan inte biotillgängligheten där.

Alltså lite mindre effekt sublingualt (under tungan) gentemot nasalt intagningsätt

Förstod du? Jag kanske förklarade det lite slarvigt.
Citera
2015-05-19, 13:56
Medlem
bumbaclot.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boredoms

Det boostar sub ruset väldigt bra tycker jag, är du inte van vid substanserna så ta det lugnt dock så du inte får andningsdepp eller bara somnar och sover bort hela ruset.
Citera
2015-05-19, 18:45
Medlem
boredomss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petrucciani
Det går fint ihop skulle nog de flesta säga. Lyrica och Gabapentin ger opiater ett hyggligt lyft... inget som krockar iaf. Möjligtvis att man blir för "pigg" kanske, iaf jag. Men det ser jag bara som positivt, är inte ute efter att sitta och nodda utan tar opiater för att helt enkelt må bättre medan man fungerar normalt i vardagen.

Ah det du sa stämde fint. Jag mår riktigt bra men är ovanligt pigg, och det är inte riktigt det jag är ute efter har ändå inget att göra. En xanor kanske planar ut allt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in