2015-05-24, 11:51
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Jag håller med. Oavsett om han går till Roma eller Milan så är det riktigt fint. Och han kommer att få en säck med pengar att investera. Jag är tämligen övertygad om att det blir Milan, och de då kommer att satsa.

Uppenbarligen smids det storslagna planer i Milan. Gamle Galliani ska vara på väg till Madrid med ett löfte om att Ibrahimovic ska ansluta till Milan igen:

http://www.football-italia.net/66850/milan-promise-zlatan-ancelotti

Visst, det vore väl kul med Zlatan i Serie A igen...samtidigt skulle jag kanske tycka att det vore spännande att se honom avsluta karriären i Premier League. Det har ju snackats om att Mourinho vill ha honom i Chelsea, men Arsenal eller Liverpool vore på något vis roligare, får jag för mig.
Citera
2015-05-24, 12:20
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Uppenbarligen smids det storslagna planer i Milan. Gamle Galliani ska vara på väg till Madrid med ett löfte om att Ibrahimovic ska ansluta till Milan igen:

http://www.football-italia.net/66850/milan-promise-zlatan-ancelotti

Visst, det vore väl kul med Zlatan i Serie A igen...samtidigt skulle jag kanske tycka att det vore spännande att se honom avsluta karriären i Premier League. Det har ju snackats om att Mourinho vill ha honom i Chelsea, men Arsenal eller Liverpool vore på något vis roligare, får jag för mig.

Ja, ser också hellre Zlatan avsluta sin karriär i PL. Frågan är dock om han har en kanonsäsong till kvar i kroppen???

Idag hoppas vi samp-fans att sista chansen till kvalspel t Europa Leauge tas genom tre pinnar borta mot Empoli. Samtidigt ges chansen har gå förbi Genoa sista omgången!

Trots att det sett ut så hela säsongen blir jag alltid lika fundersam när man ser både Milan och Inter i mittens ingenmansland... måhända skulle Zlatan kunna ge Milan en ordentlig uppryckning, och Zlatans spelstil är som gjord för Serie A.
Citera
2015-05-24, 14:11
Medlem
Juventus vinner. Och kanske har man tidigare sett anfallet som den svagaste lagdelen. Men om man ser på de senaste matcherna så har Allegri varit generös med speltid. Nedan är startuppställningarna:

Juventus slog ut Real Madrid i CL-semifinal (Tevez, Morata), besegrade Inter på Meazza (Morata, Matri), vann Coppa Italia-finalen mot Lazio (Tevez, Llorente), vann hemma mot Napoli (Morata, Coman).

Och inhopparna har dessutom levererat, typ Matri i CI-finalen.

Ändå kan man samtidigt njuta av Italiens bäst betalda fotbollsspelare, som lämnade Juventus bara för några månader sedan:

https://vine.co/v/eqXqIdTIbzH

Imponerande. Kan såklart inte mäta sig med Barcelonas anfallsuppsättning. Men jag är imponerad av den lagdel som jag inför säsongen inte trodde skulle ha den bredd som krävs för att ta fighten på alla fronter.
Citera
2015-05-24, 19:28
Medlem
På tisdag fyller evigt unge Luca Toni 38 år. Dunkade in två mål, och hade bud på fler.

Från matchtråden:
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
...
Hellas Veronas tränare Mandorlini uppmanar laget att spela för Luca Toni i afton, att försöka hjälpa honom att bli capocannoniere denna säsong, något Mandorlini säger skulle vara lika kul som en scudetto:

http://www.football-italia.net/66855/verona-lets-play-toni

Luca Toni har gjort 21 mål, medan Tevez och Icardi har gjort 20 mål vardera. Tevez har ju dock inte spelat alla matcher på slutet.

I sista omgången möts Luca Tonis Hellas och Tevez Juventus, medan Icardi ligger i vinnarhålet då Inter möter Empoli. Jag ser helst att genomsympatiska Luca Toni blir Capocannoniere. Igen.

https://www.youtube.com/watch?v=AXoxHStbAFE
Citera
2015-05-24, 20:00
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
På tisdag fyller evigt unge Luca Toni 38 år. Dunkade in två mål, och hade bud på fler.

Från matchtråden:

Luca Toni har gjort 21 mål, medan Tevez och Icardi har gjort 20 mål vardera. Tevez har ju dock inte spelat alla matcher på slutet.

I sista omgången möts Luca Tonis Hellas och Tevez Juventus, medan Icardi ligger i vinnarhålet då Inter möter Empoli. Jag ser helst att genomsympatiska Luca Toni blir Capocannoniere. Igen.

https://www.youtube.com/watch?v=AXoxHStbAFE
Han är en hjälte så jävla sympatisk man så det finns inte.
När han miste sitt barn så skickade Bayern-ultras sina varmaste sympatier.

Synd att den onde Holländaren inte gillade honom hos Jupp hade han stortrivts.
Citera
2015-05-24, 20:14
Medlem
Ezzelinos avatar
Italiensk media hävdar att Milan nu kommit överens med Sevillas tränare Unai Emery:

http://www.football-italia.net/66871/report-milan-sign-emery
Citera
2015-05-24, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Han är en hjälte så jävla sympatisk man så det finns inte.
När han miste sitt barn så skickade Bayern-ultras sina varmaste sympatier.

Synd att den onde Holländaren inte gillade honom hos Jupp hade han stortrivts.

Ah min gode vän. Härligt att se dig.

Det var en märklig situation. Han dunkar in mål för Palermo och Fiorentina mellan 2004 till 2007. Ingen har gjort lika många mål i Serie B eller Serie A under en säsong sedan 1950-talet. Och han blir världsmästare under tiden och vinner guldskon som europas bästa målskytt.

Kommer 2007 till Bayern München och vinner skytteligan i Bundesliga direkt. Och sedan petas han...

Och allt tyder på att både han, medspelarna och fansen njöt av varandra.

Inte minst med Ribery:
https://www.youtube.com/watch?v=J_PlZyJY7b8
https://www.youtube.com/watch?v=-O5426TQNAs
http://www.20min.ch/diashow/14298/06950130.jpg
osv...

Samtidigt är det svårt att kritisera Bayern Münchens val. De är nu gigantiska på alla vis. Faktiskt inte fullständigt olikt då Del Piero ratades av Juventus...

Men låt oss njuta av att han nu har funnit en tränare som har fullt förtroende för honom. Och att han briljerar med sitt målskytte. Dagens första mål var typiskt. Var tvungen att ta ett steg bort från mål, men lyckas trots det nicka in inlägget.
Senast redigerad av Brille68 2015-05-24 kl. 20:29.
Citera
2015-05-24, 22:41
Medlem
Milan mot Torino på San Siro:
Abbiati

Zaccardo-Alex-Paletta-Bocchetti

Poli-De Jong – Van Ginkel

Honda – Pazzini – El Shaarawy

Blir såklart lite tragiskt då man jämför med mer klassiska uppställningar som t ex Ancelottis 2005 som nämndes nyss i tråden:

Men jag släpper ovanstående och det verkar som att milanisti så smått börjar drömma om framtiden? Jag gillar El Shaarawy och hans mål visar onekligen på den kvalitet som vi alla vet att han har. Han är tillbaka. Mastalli fick göra ett inhopp men hade varit kul om Mastour också fått lite speltid...

Jag gillar även Bonaventura, och Poli, skulle gärna se Cerci återvinna sitt självförtroende även om det är tveksamt i Milan, samt se Montolivo spela så som han kan. Trots att Abate och De Sciglio ofta blir kritiserade tycker jag att man ska satsa på dem. Däremot behövs en målvakt. Förstärkningar är nödvändiga för att åter kunna spela bland de stora lagen.

En jämn första halvlek med många misstag och relativt lågt tempo, där dock Milan behärskade spelet. Man skulle kunna tro att andra halvlek skulle präglas av att Zaccardo blev utvisad innan halvlek. Men Milan var det klart bättre laget under andra halvleken. Ett vackert anfall av Honda och Van Ginkel skapade en en straff, som Pazzini förvaltade. Eftersom Molinaro samtidigt blev utvisad var det 10 mot 10, och därmed var Torinos chans borta...El Shaarawy stängde matchen definitivt genom ett briljant väggspel med Pazzini (som var hungrig och bra).

Viktigt att kunna avsluta säsongen snyggt på San Siro. En viss optimism kan nog uppsnappas av publiken redan från start?
Senast redigerad av Brille68 2015-05-24 kl. 22:44.
Citera
2015-05-24, 23:57
Medlem
Runkles avatar
Citat:

En jämn första halvlek med många misstag och relativt lågt tempo, där dock Milan behärskade spelet. Man skulle kunna tro att andra halvlek skulle präglas av att Zaccardo blev utvisad innan halvlek. Men Milan var det klart bättre laget under andra halvleken. Ett vackert anfall av Honda och Van Ginkel skapade en en straff, som Pazzini förvaltade. Eftersom Molinaro samtidigt blev utvisad var det 10 mot 10, och därmed var Torinos chans borta...El Shaarawy stängde matchen definitivt genom ett briljant väggspel med Pazzini (som var hungrig och bra).

Pazzos 100:e Serie A mål på tal om italienska målskyttar.
Citera
2015-05-25, 10:16
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodorov
Apropå Ancelotti, jäkla bra lag han hade i CL-finalen mot Liverpool. Vill man se hur ett lag som har tagit ut en seger i förskott och därmed förlorade matchen, borde se den matchen och framförallt andra halvlek där de släpper in ett Liverpool som aldrig var i närheten innan.

Vilket lag ändå, en hel del legender.

Dida

Cafu-Stam-Maldini-Nesta

Pirlo
Gattuso-Seedorf
Kaka

Schevshenko-Crespo

Finns det ens något lag idag som når upp till samma klass, över hela laget? Real är inte i närheten, rent defensivt. Det kanske skulle vara Bayern, men de saknar världklass-strikers som Scheva och Crespo var. Visst, Lewandowski är duktig men inte i närheten.

Dida alltså Dida det finns 20målvakter idag som är bättre än den labila människan.
Stam och Maldini var ju storbackar
men de var ju inne på sista refrängen vid det här stadiet så man glömmer lätt bort att ta de inte var så bra som de var i sin "prime". Samma med Cafu. Menar du att NEsta spelade Vänsterback i den matchen!?

Din tankevurpa påminner om de Adriano Galiani gör varje sommar

Det mest bisarra i den matchen var hur ett Benitez styrt lag som hade så svaga spelare som den där "Toure" som spelade vänsterback den matchen tror jag ändå kunde gå hela vägen till mästarlag.
Citera
2015-05-25, 10:23
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calogero
Förstår vad du menar då just ligaresultaten inte var allt för imponerande under hans sluttid i Milan. Samtidigt så vann han dubbeln (Premier League och FA-cupen) under första säsongen i Chelsea vilket är väldigt imponerande. Man skall ändå komma ihåg att Ancelotti vunnit Serie A, Premier League och Ligue 1.

Man ska också komma ihåg alla hans otaliga fuck ups.

Som Istanbul, Semi Finalen när han tränade Juventus vi hade ett perfekt resultat på Old Trafford tack vare ett sent Davids mål, Hemma på Delle Alpi gör Offside Inzaghi två snabba inom 20första och sedan låter Ancelotti laget implodera.
Han tog över ett Leonardo-Quatar styrt PSG från Koumbare som hade spelat smart och defensivt och ledde ligan (med liten marginal), Ancelotti förstärker under vintern men springs ändå om av Montpellier.

Ger man honom tid och en av ligans högsta budgetar så lyckas han övertid. Dock är det ingen tränare som jag ser gör stordåd.
Citera
2015-05-25, 10:28
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Imponerande. Kan såklart inte mäta sig med Barcelonas anfallsuppsättning. Men jag är imponerad av den lagdel som jag inför säsongen inte trodde skulle ha den bredd som krävs för att ta fighten på alla fronter.

Ja
Verkligen Coman och Morata har tagit enorma kliv. Llorente har förlikat sig med det faktum att han inte kan vara första fiol och han har fått sina chanser. Matri är Matri han trivs i Juve missar och bränner mycket, men sliter och göra mycket fint också. Tevez har kanske gjort sitt livs säsong.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in