Jag har tjatat om Totti, Di Natale och Luca Toni. Giganter och fantastiska målkskyttar.
Om man ser på listan över flest mål genom tiderna i Serie A, så är Totti på andra plats, och Di Natale på en sjätteplats. Anmärkningsvärt är att Nordahl och Hamrin är de enda icke-italienarna på tio-i-topp-listan.
Men det är lätt att glömma bort Gilardino. Nu är han tillbaka där han hör hemma och spelar riktigt bra. En spelstil som gör att han kan fortsätta många år till, om han så önskar.
Slötittade på Bologna mot Lanciano. Bologna spelar precis så som Cagliari borde ha spelat. Tight, organiserat och svårbesegrade. 1-0.
Förstår inte varför Lopez inte fick fullfölja...
Perugia vann borta mot Cittadella med 0-2. Jag ser gärna en final mellan Bologna och Perugia om den sista platsen till Serie A. Perugia är underskattade och har en flock sköna spelare. Taddei, Lanzafame, Comotto osv, och dessutom unga spelare som Verre och Parigini som kanske kan bli något...
Citat:
Ursprungligen postat av Pellebelle
Det blev klart i helgen att Brescia blir relegerade från Serie B. Man förlorade med 3-2 mot Bari samtidigt som Entella på 19e plats vann med 2-0 mot Latina. En stor anledning till relegeringen är givetvis pga det faktum att man tidigare i år blev av med hela sex poäng på grund av uteblivna skattebetalningar.
Pirlo, som tidigare öppnat för en vända i just Brescia där allting började, blev frågad personligen att hjälpa till och betala klubbens skulder, men gick inte med på det. Istället sökte han med ljus och lykta efter en affärsmän i området som kunde tänka sig hjälpa till med betalningarna, dock utan framgång.
Även Pep Guardiola, som tidigare nämnt att han någon gång i framtiden vill träna laget, försökte i julas anordna en vänskapsmatch med Bayern München under vinteruppehållet, där alla intäkter oavkortat skulle gå till Brescia så att de skulle ha medel att betala av delar av skulden. Dessvärre gick inte detta att genomföra, det hade potentiellt kunnat vara räddningen för Brescia.
Istället väntar nu Lega Pro för Brescia och sannolikt ett ordentlig stålbad, där skuldstrukturen måste omförhandlas om inte Brescia ska duka under helt och hållet.
Pga uttåget ur Serie B blir det dessvärre inte något Brescia för Pirlo som han nog gärna hade velat. Istället verkar det vara som gott som klart att Pirlo sticker till Qatar i sommar för en sista resa, den här gången i öknen. Vad jag förstår skriver Pirlo också i sin bok något i stil med "att spela i Qatar signalerar slutet på min karriär", så ska vi ta Pirlo på orden är det nog just vad en flytt till Qatar innebär.
Kan också konstatera att Brescia vann med 3-2 hemma mot Avellino. Senast Cagliari tillbringade tid i Serie B, så var Brescia ”mitt” lag i Serie A. Naturligtvis främst för Roberto Baggio, men även för tränaren Mazzone. Kryddat med talangen Pirlo, Luca Toni, spanjacken Pep osv in absurdum. Ett lag som var lätt att älska.
Nästa säsong spelar de i Lega Pro...
Senast redigerad av Brille68 2015-05-22 kl. 23:02.
Om Roma inte ens försöker med Ancelotti blir man ju gråtfärdig. Nu verkar det som att Milan blir nästa destination för den gode Carletto och visst finns det något väldigt vackert med det. Vill verkligen ha tillbaka det gamla, familjära och vackra Milan och vem är då bättre anpassad för uppgiften än Ancelotti? Ge De Sciglio kaptensbindeln, några profilvärvningar som skulle ge allt för Milantröjan (typ Dzeko och Pastore, ironiskt nog mina två drömvärvningar till Roma) samt någon stabil mittback och Milan är med i matchen än.
Men för fan. Ancelotti bara måste välja Roma. Snart är det försent att vinna lo scudetto med Totti.
Om Roma inte ens försöker med Ancelotti blir man ju gråtfärdig. Nu verkar det som att Milan blir nästa destination för den gode Carletto och visst finns det något väldigt vackert med det. Vill verkligen ha tillbaka det gamla, familjära och vackra Milan och vem är då bättre anpassad för uppgiften än Ancelotti? Ge De Sciglio kaptensbindeln, några profilvärvningar som skulle ge allt för Milantröjan (typ Dzeko och Pastore, ironiskt nog mina två drömvärvningar till Roma) samt någon stabil mittback och Milan är med i matchen än.
Men för fan. Ancelotti bara måste välja Roma. Snart är det försent att vinna lo scudetto med Totti.
Jag håller med. Oavsett om han går till Roma eller Milan så är det riktigt fint. Och han kommer att få en säck med pengar att investera. Jag är tämligen övertygad om att det blir Milan, och de då kommer att satsa.
Jag håller med. Oavsett om han går till Roma eller Milan så är det riktigt fint. Och han kommer att få en säck med pengar att investera. Jag är tämligen övertygad om att det blir Milan, och de då kommer att satsa.
Har också en känsla att det blir Milan. Då är jag också tämligen säker på att Milan gör ett försök att få över Zlatan, någon som Ancelotti lovordade både under sin tid i PSG och efter som en riktig campione och ledare.
Ja, jag tror också på Milan. Om jag vore i Gallianis skor så hade jag satsat på...
D.Lopez
De Sciglio (C)-Subotic-Rami-Antonelli
Paulinho-Valdifiori-Bonaventura
Pastore-Menéz
Dzeko
Ancelottis julgran i ny upplaga. Om man nu skall investera borde samtliga köp vara rimliga. Dessutom skulle man kunna fixa lite extra stålar genom att sälja av Honda & El Shaarawy.
Men Ancelotti har väl aldrig varit en tränare som vinner ligor? Vill man vinna CL så är han en av de bästa, men vill man vara garanterad en vinst i sin liga finns det bättre alternativ. Jag är säker på att Conte skulle kunna göra stordåd i ett trasigt Milan, precis om i Juventus. Men jag är glad över att han inte gör det.
Men Ancelotti har väl aldrig varit en tränare som vinner ligor? Vill man vinna CL så är han en av de bästa, men vill man vara garanterad en vinst i sin liga finns det bättre alternativ. Jag är säker på att Conte skulle kunna göra stordåd i ett trasigt Milan, precis om i Juventus. Men jag är glad över att han inte gör det.
Förstår vad du menar då just ligaresultaten inte var allt för imponerande under hans sluttid i Milan. Samtidigt så vann han dubbeln (Premier League och FA-cupen) under första säsongen i Chelsea vilket är väldigt imponerande. Man skall ändå komma ihåg att Ancelotti vunnit Serie A, Premier League och Ligue 1.
Bra snack i tråden om Ancelotti som tillhör de allra största. Och kl 18:00 möts Allegri och Benitez.
En riktigt fin omgång att se fram emot, som avslutas med Roma mot Lazio. Derby della Capitale där allt står på spel.
Lo Scudetto och la Salvezza är klart, men kampen om europaplatserna är i allra högsta grad levande.
Ikväll möts Juventus och Napoli, där bortalaget behöver poäng för att vara säkra på att fortfarande vara med i kampen om CL-platser. I sista omgången möts Napoli och Lazio... Inte alls omöjligt att Napoli klarar av att ta poäng. Allegri kommer säkert att vila spelare, medan Napoli kommer med sitt bästa lag. Jag anser fortfarande att det hade varit enklare att vinna EL, och på så vis ta sig till CL. Nu ska man spela mot Juventus och Lazio i direkt avgörande matcher.
I den sena matchen möts Genoa och Inter. En match som kan bli sevärd. Tyvärr låter jag familjen bestämma så jag genomlider melodifestivalen... Genoa vill utmana Fiorentina om EL-plats, men jag tror att Inter vinner. Hernanes är tillbaka, medan Genoa saknar spelare framåt.
Förstår vad du menar då just ligaresultaten inte var allt för imponerande under hans sluttid i Milan. Samtidigt så vann han dubbeln (Premier League och FA-cupen) under första säsongen i Chelsea vilket är väldigt imponerande. Man skall ändå komma ihåg att Ancelotti vunnit Serie A, Premier League och Ligue 1.
Givetvis är Ancelotti en mycket kompetent tränare, oavsett om det gäller CL eller ligaspelet, det är nog ingen som förringar hans ligavinster i Italien, England och Frankrike. Det jag tror folk invänder sig mot med Ancelotti är att han många gånger kanske haft ligans bästa lag, men pga att han tenderar att inte rotera sin elva särskilt mycket kan det börja hacka en del fram emot våren då spelarna antingen skadar sig eller blir slitna, vilket gör att han ofta inte nått ända fram i slutskedet av ligaspelet.
Jag har tjatat om Totti, Di Natale och Luca Toni. Giganter och fantastiska målkskyttar.
Om man ser på listan över flest mål genom tiderna i Serie A, så är Totti på andra plats, och Di Natale på en sjätteplats. Anmärkningsvärt är att Nordahl och Hamrin är de enda icke-italienarna på tio-i-topp-listan.
Men det är lätt att glömma bort Gilardino. Nu är han tillbaka där han hör hemma och spelar riktigt bra. En spelstil som gör att han kan fortsätta många år till, om han så önskar.
Apropå Ancelotti, jäkla bra lag han hade i CL-finalen mot Liverpool. Vill man se hur ett lag som har tagit ut en seger i förskott och därmed förlorade matchen, borde se den matchen och framförallt andra halvlek där de släpper in ett Liverpool som aldrig var i närheten innan.
Vilket lag ändå, en hel del legender.
Dida
Cafu-Stam-Maldini-Nesta
Pirlo
Gattuso-Seedorf
Kaka
Schevshenko-Crespo
Finns det ens något lag idag som når upp till samma klass, över hela laget? Real är inte i närheten, rent defensivt. Det kanske skulle vara Bayern, men de saknar världklass-strikers som Scheva och Crespo var. Visst, Lewandowski är duktig men inte i närheten.