Jag har missat första halvtimmen av matchen, vad är det som har hänt?
Nja, det var lite bengaler just vid matchstart. Annars en match i högt tempo, frejdigt spel, många mål och målchanser.
Så blir det en positiv säsongsavslutning för Genoa. De har en utmärkt lagstomme och laganda nu, behöver väl värva lite spetskompetens framåt och ett par defensiva pjäser i sommar.
Jag tror Samp tar sista chansen t att få vara m och kvala t EL, slår Empoli m 0-1 (alt 0-2 el 1-2). Då bibehåller man också chansen att passera Genoa sista omgången, nog så viktigt!
Jag tror Samp tar sista chansen t att få vara m och kvala t EL, slår Empoli m 0-1 (alt 0-2 el 1-2). Då bibehåller man också chansen att passera Genoa sista omgången, nog så viktigt!
Ja, president Ferrero har melodramatiskt deklarerat att det är "Europa eller döden" som gäller. Jag tror Samp vinner denna match.
Hellas Veronas tränare Mandorlini uppmanar laget att spela för Luca Toni i afton, att försöka hjälpa honom att bli capocannoniere denna säsong, något Mandorlini säger skulle vara lika kul som en scudetto:
Hellas Verona Coach Andrea Mandorlini wants Luca Toni to be Serie A's top-scorer: “It would be like a Scudetto”.
While today's game against Parma is unlikely to have deep consequences for the Gialloblú, the 54-year-old has the opportunity to celebrate a personal achievement.
“Having Coached 200 games for Hellas Verona is a nice achievement for me,” he said. “It's a record that I'd like to celebrate in Parma with a victory.
“As an objective, it would be nice to make 100 points over two seasons, but that's no easy task, as Parma want to give a happy ending to their difficult season.
“We'd also like to help Toni top the scorers' chart. For ourselves and for him it would be like winning the Scudetto."