2015-05-24, 12:55
Medlem
TruckUrbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaFet
Det var ju kul att han vann men jag tycker nog ändå att vi skulle ha skickat Hasse.
Samma här. Rätt land vann med fel låt.

De vau somma de vau gould å gröna skjuuuuga!
2015-05-24, 12:57
Medlem
Flyer6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anthology
Nu är det på tiden att Eurovision skrotar poängräkningen på franska. Det är för löjligt att den fortfarande finns kvar, småbarn kan räkna till 12 på engelska men den franska befolkningen klarar inte det utan måste få höra det på franska?

Sen det här med att alla är så "stolta" över Måns och hans insats, hur fan kan folk vara det?
Jag menar hur kan man känna stolthet över något som man inte har ett skit med att göra?

För att pojken representerar Sverige. Likadant med idrott i alla dess former. Jag gläds i medgång och blir besviken i motgång, precis som de som presterar.
Själv förstår jag mig inte på såna som du som inte har någon som helst landskänsla.
2015-05-24, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anthology
Sen det här med att alla är så "stolta" över Måns och hans insats, hur fan kan folk vara det?
Jag menar hur kan man känna stolthet över något som man inte har ett skit med att göra?
du kan inte känna en liknande stolthet för något tex dina syskon har gjort? det är samma princip fast på en annan skala.
2015-05-24, 13:02
Medlem
Delokrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sisoedaersoet
Låt Måns sjunga i slutet av tävlingen precis som Italien och Ryssland så får de gärna ta bort domarna.
Kan tänka mig att det hade blivit en dunderseger om Måns fått sjunga under andra halvan.
Tack! Det här känns så självklart att jag inte ens förstår gnället om att Italien skulle vara mer älskade osv. De fick poäng för att de till slut de väckte de miljonerna som hade däckat till årets sömnpiller, inte för att de var bäst.
2015-05-24, 13:04
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takiida
Måns är katolik.

"Måns: Nej, inte skolan. Jag är katolik, så vi gick till kyrkan varje söndag."

http://www.vi-tidningen.se/2013/05/sang-ar-rena-friskvarden/

/Takiida
Judisk katolik?

Vad tror ni om Zlatan som programledare nästa år? Vågar PK-Sverige ha vanliga blonda heterosexuella programledare, eller blir det bara blattar, bögar och handikappade?
2015-05-24, 13:06
Medlem
freeriderXIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Judisk katolik?

Vad tror ni om Zlatan som programledare nästa år? Vågar PK-Sverige ha vanliga blonda heterosexuella programledare, eller blir det bara bögar, handikappade och blattar?

Vem vill du ha då som programledare då?

Peter Settman eller Harald Treutiger? De är i alla fall blonda.

Senast redigerad av freeriderXII 2015-05-24 kl. 13:09.
Medlem
WorldTradeCenters avatar
Vi kan ju skicka vilken låt som hellst nästa år, vi slipper ju Semin.Filippa Bark ska leda skiten också
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Judisk katolik?

Vad tror ni om Zlatan som programledare nästa år? Vågar PK-Sverige ha vanliga blonda heterosexuella programledare, eller blir det bara bögar, blattar och handikappade?

Med rådande politiska klimat där SD stormar fram vågar de nog inte gå på den linjen så hårt.
Det kommer troligtvis vara någon okomplicerad värd.

Fast man vet ju aldrig med SVT..
Senast redigerad av Sisoedaersoet 2015-05-24 kl. 13:13.
2015-05-24, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Delokrat
Tack! Det här känns så självklart att jag inte ens förstår gnället om att Italien skulle vara mer älskade osv. De fick poäng för att de till slut de väckte de miljonerna som hade däckat till årets sömnpiller, inte för att de var bäst.
startordning är dock inte en faktor som man försöker balansera på det sättet.

juryrösterna har ett syfte: att motverka kompisröstning. var italiens fall på 160 p relativt sverige (från +100 till -60) ett uttryck för att man justerade bort kompisröster? var fallet från ca 50% av 12-poängarna till 30% ett resultat av att man justerade för kompisröster? om inte är resultatet - naturligtvis - orättvist.
2015-05-24, 13:14
Medlem
thewellovedones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Hur låga är oddsen för att Conchita ska bokas in för att uppträda på ESC i Sverige 2016? Hur pass mångkulturellt kommer det bli? Vem/vilka tror ni kommer vara programledare?

Nåt säger mig att Conchita Wurst har haft sina 15 minuter i rampljuset nu!
Med tanke på att Eurovision är mångkulturellt till sin natur, så vore det ju konstigt om det inte blir väldigt mångkulturellt.

I alla fall så tycker jag det var roligt att Israel är tillbaka i den stora finalen efter fem år av utslagning i delfinalerna, jag är helt nöjd med Israels niondeplats
Senast redigerad av thewellovedone 2015-05-24 kl. 13:23.
2015-05-24, 13:16
Medlem
Hur besviken tror ni putin är nu?

Han är ju som bekant väldigt mån om att ryssland ska uppmärksammas i positiva sammanhang och få mer acceptans av omvärlden.
På samma sätt som han mutade till sig OS i sotchi och spenderade en offantlig massa miljarder på det, mutade till sig VM2018 trots att de inte ens är en stor fotbollsnation, så tror jag inte att det är orimligt att han hade hoppats på att snärja ett eurovision också.

Tror inte att det var någon slump att ryssland fick bästa startplatsen, sverige den sämsta, och att ett par jurygrupper stängdes av efter att oberoende bevakare flaggat för fuffens. Ska bli intressant att se om de går ut med anledningen men kan nästan lova att det rör sig om påtryckningar från ryssland.
2015-05-24, 13:22
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Vem vill du ha då som programledare då?

Peter Settman eller Harald Treutiger? De är i alla fall blonda.

Ingen aning. Marie Serneholt kanske. Eller flatan Anja Pärsson, hon är söt..
Citat:
Ursprungligen postat av Sisoedaersoet
Med rådande politiska klimat där SD stormar fram vågar de nog inte gå på den linjen så hårt.
Det kommer troligtvis vara någon okomplicerad värd.

Fast man vet ju aldrig med SVT..
Jo, det är möjligt att PK-SVT fattar att det skulle provocera svensken alltför mycket med bara blattar. De försöker nog hitta nån någorlunda neutral värd.

Å andra sidan blir jag inte förvånad om det blir Özz Nujen, Loreen, Zlatan, Kodjo, Kitimbwa Sabuni eller Gina Darwani.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in