Citat:
Ursprungligen postat av
TSK1453
Kan någon svara på hur juryn går tillväga för att avgöra vad som är en bra/dålig låt? Musik kan endast bedömas på ett kvantifierbart sätt efter hur komplext och/eller teknisk skicklighet av musikerna/sångarna som krävs för att genomföra låten. Allt annat är smaken som baken. Så jag är väldigt nyfiken på hur dessa "juryn" arbetar. Ännu löjligare är det när dessa juryn ska bedöma schlager och äcklig pop. Lol det är ju löjligt.
Italiens låt var helt magnifik och tittarna såg det också och för en gångs skull kunde rätt låt vinna men "juryn" består väl av en hög bögfjollor som tycker att pissig "lättåtkomlig" pop är det näst bästa efter grova saker i brunögat. Det är vad jag tror.
Just saying
Jag håller helt med. Oavsett smak så blir jag irriterad när självutnämnda experter anser sig vara för mer än vanligt folk. Deras röst ska inte vara mer värd än någon annans. Det är samma elitistiska tänkande i Bryssel där teknokrater föraktar demokrati och anser det vara ett pöbelvälde.
Det är helt klart att juryn valts ut politiskt. Se på Litauens röster till exempel. Folket hade Ryssland på tredje plats medan experterna rankade den på 20 plats. På samma sätt var det förra året:
(FB) ESC 2014: Juryn censurerar telefonröster som inte är politiskt korrekta
Måns vinst, SVTs förlust. Undrar hur SVT ska hålla nere kostnaden så att nästa år spektakel ryms i budgeten. Kristinebergsskolans aula i Åmål kanske?