Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-02-10, 19:35
  #1
Medlem
Weejays avatar
Idag annonserade EBU att Australien ska få tävla för första gången i Eurovision!

http://www.eurovision.tv/page/news?i...n_song_contest

Vi får alltså hela 40 bidrag till årets final som går av stapeln i Wien, Österrike.


Såg att vi inte hade någon tråd för årets Eurovision så här är den.

Några länder är redan klara med sina bidrag.
2015-02-10, 19:44
  #2
Avstängd
JoeStoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weejay
Idag annonserade EBU att Australien ska få tävla för första gången i Eurovision!

http://www.eurovision.tv/page/news?i...n_song_contest

Vi får alltså hela 40 bidrag till årets final som går av stapeln i Wien, Österrike.


Såg att vi inte hade någon tråd för årets Eurovision så här är den.

Några länder är redan klara med sina bidrag.

FEL FEL FEL! Australien ligger inte ens i Europa,de borde absolut inte få tävla! snacka om allt handlar om pengar! -_-
2015-02-10, 19:56
  #3
Medlem
Sir_Ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeStoe
FEL FEL FEL! Australien ligger inte ens i Europa,de borde absolut inte få tävla! snacka om allt handlar om pengar! -_-

Ligger Israel i Europa?
2015-02-10, 19:58
  #4
Medlem
Rokushikis avatar
Anledningen är väl för att det är 60-årsfirande? Dessutom så är väl Eurovision sjukt stort I Australien (av någon anledning)?
2015-02-10, 20:01
  #5
Medlem
Weejays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rokushiki
Anledningen är väl för att det är 60-årsfirande? Dessutom så är väl Eurovision sjukt stort I Australien (av någon anledning)?

Ja Eurovision firar 60 år och Australien firar 30 års sändningar av Eurovision.

Australien måste vinna för att få tävla nästa år, annars är detta en engångsföreteelse.
2015-02-10, 20:27
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Weejay
Ja Eurovision firar 60 år och Australien firar 30 års sändningar av Eurovision.

Australien måste vinna för att få tävla nästa år, annars är detta en engångsföreteelse.

Ok. Lite kul ändå, jag har inget emot det.
2015-02-10, 20:50
  #7
Medlem
Jonipoons avatar
Det är med värme i hjärtat jag tar emot det glada beskedet att Australien får vara med i årets Eurovision Song Contest, även om det bara blir en speciell engångsföreteelse. Som jag har väntat på detta!

Ska bli så jäkla kul att ha med dom! Vilken show detta kommer bli!
2015-02-10, 20:54
  #8
Medlem
freeriderXIIs avatar
Hoppas Österrike drar fram lite Mozart och Strauss i pausunderhållningen.

Från Nyårskonserten 2012


Kul att Australien skall få vara med.
2015-02-10, 21:09
  #9
Medlem
Dornroschens avatar
Heja Australien! Fasen vad roligt!
2015-02-10, 21:11
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Weejay
Ja Eurovision firar 60 år och Australien firar 30 års sändningar av Eurovision.

Australien måste vinna för att få tävla nästa år, annars är detta en engångsföreteelse.

Håller med om att det är kul att de får vara med när de verkar gilla tävlingen så mycket, men jag tycker att idén låter dålig. Många kommer nog att rösta på dem bara för att de ska få vara med igen.
2015-02-10, 21:23
  #11
Medlem
Jonipoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forsvarsministern
Håller med om att det är kul att de får vara med när de verkar gilla tävlingen så mycket, men jag tycker att idén låter dålig. Många kommer nog att rösta på dem bara för att de ska få vara med igen.
Nej, såvida de inte har en fantastiskt bra låt kommer de inte att vinna. Det är väl ganska underförstått att de visst kommer att få en hel del sympatiröster samt "fan-vad-coolt-att-de-är-med"-röster - men dessa röster kommer inte att räcka. Dessutom tror jag inte att Australien lär få så många poäng från syd- och östeuropeiska länder. Tippar på 8 eller 10 poäng från Storbritannien.
2015-02-10, 22:20
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forsvarsministern
Håller med om att det är kul att de får vara med när de verkar gilla tävlingen så mycket, men jag tycker att idén låter dålig. Många kommer nog att rösta på dem bara för att de ska få vara med igen.

Tror jag också.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback