Citat:
Ursprungligen postat av
rotadent
Det finns en tråd här i bostadsforumet om att bo i riktigt små föreningar där folk delar med sig av sina erfarenheter. Det verkade vara en blandad kompott om jag minns rätt, ibland verkar det funka bra och vara väldigt trevligt, i andra fall verkade det mest störigt. Jag skulle inte heller vilja bo i en småförening på det sättet. Jag tycker nog dessutom att den här typen av boende ska vara äganderätt, visst blir det billigare i inköp än om det var äganderätt, men då är man åtminstone inte beroende av sina grannar på samma sätt.
Bostadsrättsform för annat än lägenhet känns för mig helt obegripligt. Avgiften som ska betalas motsvarar ju kostnaden för ett par mill extra om man lånat lite till. I det här fallet så ska man också dras med obehaget att ha tur i "grannlotteriet", inte bara att stänga dörren om sig.
Det här är dessutom ett parhus, har aldrig förstått vitsen med det, varför köper man en "nästanvilla". Det enda som är värre än detta är att köpa ett BRF-parhus, då måste man vara rejält pantad som jag ser det.