2015-05-21, 18:14
Medlem
irrblosss avatar
Slog till på ett paket av den där nya hamburgerosten idag (cheddar-varianten) då priset var nedsatt till 19.90:-. Det var typ 6-8 skivor i. Inte hunnit testa, men återkommer med rapport i helgen .
Citera
2015-05-23, 15:47
Medlem
irrblosss avatar
Ok, har nu testat osten. Det var ingen höjdare enligt mig. För det första har den ungefär samma dåliga smältegenskaper som vilken vanlig hårdost som helst. För det andra så hade den en lätt karaktär av de danska fotsvettsostarna (typ Gamle Ole och Sorte Sara). Tyckte den förstörde mer än den tillförde. Ska se om den duger att ha på macka, annars blir det att kasta den. På några fler hamburgare hamnar den inte hos mig iaf.
Citera
2015-05-23, 19:48
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Ok, har nu testat osten. Det var ingen höjdare enligt mig. För det första har den ungefär samma dåliga smältegenskaper som vilken vanlig hårdost som helst. För det andra så hade den en lätt karaktär av de danska fotsvettsostarna (typ Gamle Ole och Sorte Sara). Tyckte den förstörde mer än den tillförde. Ska se om den duger att ha på macka, annars blir det att kasta den. På några fler hamburgare hamnar den inte hos mig iaf.

Jag tycker att Lidls smältost med cheddarsmak funkar bra på burgare. Den typen av ost är ju inte så kul i övrigt, men på burgare vill jag att det ska smälta ordentligt. Den känns inte lika plastig som Krafts skivor heller som är väldigt blanka och känns väldigt artificiella.
Citera
2015-05-23, 20:35
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Bacon och ost är måsten enligt mig.

Ser jag något som kan/till funka på hamburgare brukar det bli ett köp.

Köpte nå skivat runt bacon på Ica, scans tror jag.

Inte värt det.
Citera
2015-05-23, 20:45
Medlem
quaertys avatar
Citat:
Fan vad trist. Jag hoppades lite på den. Men nu tar jag helt enkelt och struntar i att testa. Litar på dig. Skit att det alltid bara kommer en massa skit. Och surt att det alltid tänds ett hopp hos mig så fort det kommer något nytt.
Citera
2015-05-23, 22:41
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Trist, tycker jag med. Då blir det inget köp i så fall för min del. Märkligt att den framställs som premium burgarost men dels varken är god eller har bra smältegenskaper.
Citera
2015-05-23, 22:42
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Jag tycker att Lidls smältost med cheddarsmak funkar bra på burgare. Den typen av ost är ju inte så kul i övrigt, men på burgare vill jag att det ska smälta ordentligt. Den känns inte lika plastig som Krafts skivor heller som är väldigt blanka och känns väldigt artificiella.
Nackdelen med många smältostar i Sverige är att alla har en plastig smak (även om det är Kraft) och inte alls smaker om amerikansk dito som man får på McD t ex. Nu har jag inte smakat Lidls men är den mer lik t ex den amerikanska varianten från McD?
Citera
2015-05-23, 22:57
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Trist, tycker jag med. Då blir det inget köp i så fall för min del. Märkligt att den framställs som premium burgarost men dels varken är god eller har bra smältegenskaper.
Smaken är ju individuell. Finns säkert de som älskar den. Smältegenskaperna är däremot värdelösa. Den "svettades" precis som vanlig hårdost och blev lite lätt transparent. Själv vill jag ju att osten ska smälta på ett sådant där krämigt vis.

På tal om smältegenskaper. Arlas färdigrivna mozarella har jag ibland på pizza. Den har utmärkta smältegenskaper. Undrar hur sådan funkar på hamburgare egentligen?
Citera
2015-05-23, 23:06
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Smaken är ju individuell. Finns säkert de som älskar den. Smältegenskaperna är däremot värdelösa. Den "svettades" precis som vanlig hårdost och blev lite lätt transparent. Själv vill jag ju att osten ska smälta på ett sådant där krämigt vis.

På tal om smältegenskaper. Arlas färdigrivna mozarella har jag ibland på pizza. Den har utmärkta smältegenskaper. Undrar hur sådan funkar på hamburgare egentligen?
Jo förvisso men det tilltalar inte mig med en hamburgarost som smakar dansk, gammal fotsvett . Däri är cheddarsmak perfekt för hamburgare.
Citera
2015-05-24, 02:19
Medlem
Pattsons avatar
Har någon provat dessa nya ostar från Arla? http://www.arla.com/sv/om-oss/nyheter-och-press/2015/pressrelease/arla-lanserar-tvaa-nya-hamburgerostar-1149802/
Citera
2015-05-24, 03:05
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pattson
Har någon provat dessa nya ostar från Arla? http://www.arla.com/sv/om-oss/nyheter-och-press/2015/pressrelease/arla-lanserar-tvaa-nya-hamburgerostar-1149802/
Läs några inlägg längre upp...
Citera
2015-05-24, 06:40
Moderator
Arne.Ankas avatar
Lite dyrare halvfabrikat "angus" och "texas long horn", nåt att ha för den late?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in