2015-05-18, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2075
Eftersom att du målar upp en bild av att det inte är något speciellt ingrepp en omskärelse så vill jag länka till min historia som ligger något år bakåt i tråden. Hur svårt/lätt ingreppet är beror mycket på hur pass allvarligt trång förhud man har. I mitt fall var förhuden och ollonet ihopväxt i mångt och mycket.

(FB) Ingrepp vid trång förhud (omskärelse)

Ett ingrepp är alltid ett ingrepp, men oftast går det nog bra utan komplikationer. För egen del
målade jag upp det ena värre än det andra, men allt gick lättare än jag trott. Även nöjd med
resultatet. Värre än att ha kvar sin trånga förhud kan ingenting vara. Man får så att säga bita
ihop de första dagarna. Blev du nöjd av resultatet när allt hade läkt??
Citera
2015-05-18, 23:26
Medlem
[quote=Lblom|53384865]Nej du tappar inte känseln helt, bara skitsnack, minskad ja, men borta helt, absolut inte.

Är inte en doktor, men tror det sitter mer nerver och sånt skit i handen, än penisen. Därför dom säger att t.ex blodprov i fingertoppen känns mer än ett blodprov i armen.

Jag skulle säga att min smärttröskel är ganska låg, och jag rörde mig inte en fena av sprutan i penisen, det ända som fick mig att röra mig va att det kom som en chock liksom, reflex att man tror det ska göra skit ont, men det i själva verket inte gör ont alls.[/QUOT

Aha okej

Citat:
Ursprungligen postat av Lblom
Jag va precis som dig, orolig för att berätta för min morsa, jag tog upp det på en fest när morsan hade druckit så hon kanske glömde bort det dagen efter, men hon svarade bara med "Jaha, din pappa hade det när han va ung"

Skulle gissa på att din pappa eller hans pappa har haft problem med förhuden så du fått det från honom. Absolut inget att skämmas över. Det är dina föräldrar, dom har sett din penis mer än en gång. Så att prata om den är ingenting för dom, det kommer va som att fråga dem om en förkylning.

Läste också att du varit orolig över att få stånd när urologen tittade på krigaren, det kommer inte hända, du är 20 år, inte 13, sen även om det händer är det helt naturligt och doktorn har varit med om det säkert mer än en gång.

Svårt att tro att jag skulle kunna få stånd nu när jag tänker efter, situationen känns för konstig

Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2075
Eftersom att du målar upp en bild av att det inte är något speciellt ingrepp en omskärelse så vill jag länka till min historia som ligger något år bakåt i tråden. Hur svårt/lätt ingreppet är beror mycket på hur pass allvarligt trång förhud man har. I mitt fall var förhuden och ollonet ihopväxt i mångt och mycket.

(FB) Ingrepp vid trång förhud (omskärelse)

Aj aj, känns som att du hade en jävla otur. Hur är din ollos känsel idag?
Citera
2015-05-20, 16:44
Bannlyst
Då har man opererat sig för ganska exakt 24 timmar sedna för första gången. Snittade förhuden och skar av strängen en liten bit så att den tydligen ska bli längre. Det jag nu undra.

1. När ska jag kunna dra tillbaka förhuden helt? Nu drar jag bara bak lite när jag ska kissa. Känns ju obehagligt att töja ut med stygn å allting på.

2. Hur tvättar ni huden? Bara med vatten? Både utsida och insida?

3. När kunde ni ha sex/runka?

4. Är blåmärken på förhuden naturligt?

Jätte tacksam för svar
Citera
2015-05-21, 15:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av thestarchild
Då har man opererat sig för ganska exakt 24 timmar sedna för första gången. Snittade förhuden och skar av strängen en liten bit så att den tydligen ska bli längre. Det jag nu undra.

1. När ska jag kunna dra tillbaka förhuden helt? Nu drar jag bara bak lite när jag ska kissa. Känns ju obehagligt att töja ut med stygn å allting på.

2. Hur tvättar ni huden? Bara med vatten? Både utsida och insida?

3. När kunde ni ha sex/runka?

4. Är blåmärken på förhuden naturligt?

Jätte tacksam för svar

1. Det kan ta 3-4 veckor innan du kan dra tillbaka huden helt, iaf 2 veckor tills det mesta av stygnen försvunnit, glöm inte att skölja lite med vatten efter du kissat för att minska risk för inflamation.

2. Jag drog bak huden tills det gjorde ont, sen hade jag ett glas med vatten, och tömde det på såret så gått det gick.

3. Kommer ta minst 4 veckor innan du kan ha sex, runka försiktigt kanske du kan göra efter 2-3 veckor, dock rekommenderar jag det INTE.

4. Ja, helt normalt, din krigare har varit i en fight, skulle jag vilja säga, så en blåtira är helt normalt.
Senast redigerad av Lblom 2015-05-21 kl. 15:44.
Citera
2015-05-23, 00:44
Medlem
Läkaren plockade bort hela min förhud för några dagar sedan. De pumpade i mig morfin och sömnmedel, och så var det över på ett ögonblick. Goa grejer. Läkningsprocessen har väl gått fint hittils, förutom att det ser förjävligt ut och blöder en del, men det var väl väntat. Gör inte särskilt ont heller, bara lite allmänt oskönt.

Det är dock en sak som oroar mig lite smått. På ovansidan av kuken, på den svullna s.k. "badringen" har jag ett gulaktigt sår som det ständigt rinner kladdigt var(?) ur. Är det någon slags infektion som jag borde gå och kolla upp?

Har inte haft någon feberkänning eller särskild smärta i det området.

Någon som har haft något liknande?
Citera
2015-05-23, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extroversive
Läkaren plockade bort hela min förhud för några dagar sedan. De pumpade i mig morfin och sömnmedel, och så var det över på ett ögonblick. Goa grejer. Läkningsprocessen har väl gått fint hittils, förutom att det ser förjävligt ut och blöder en del, men det var väl väntat. Gör inte särskilt ont heller, bara lite allmänt oskönt.

Det är dock en sak som oroar mig lite smått. På ovansidan av kuken, på den svullna s.k. "badringen" har jag ett gulaktigt sår som det ständigt rinner kladdigt var(?) ur. Är det någon slags infektion som jag borde gå och kolla upp?

Kan vara sårvätska, i så fall helt naturligt men om du är osäker kontakta läkaren
som op. för att vara på den säkra sidan.
Citera
2015-05-23, 20:38
Avslutad
Citat:

Eftersom du inte har feber är det nog sårvätska, alltså inget farligt, men om du får feber ska du gå till doktorn/urologen direkt, så får du lite penicillin.

Du kan också känna om det är varm, och rött runt om, det ger också tecken på infektion, men det är lättare att bara gå efter febern.
Citera
2015-05-24, 03:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lblom
Eftersom du inte har feber är det nog sårvätska, alltså inget farligt, men om du får feber ska du gå till doktorn/urologen direkt, så får du lite penicillin.

Du kan också känna om det är varm, och rött runt om, det ger också tecken på infektion, men det är lättare att bara gå efter febern.
Skönt att höra. Såvitt jag kan känna och se är det varken varmt eller rött, men med tanke på att hela området är rätt jävla uppsvullet och rödaktigt är det aningen svårt att säga.

Kör på febermetoden då. Kanske slår ett samtal till kirurgmottagningen på måndag för att se vad de säger med.
Citera
2015-05-26, 21:36
Medlem
Två frågor..

Mitt ollon har börjat bli väldigt torrt. Huden flagnar rejält, och det ser inte överdrivet vackert ut. Kommer det gå över efter ett tag, när det har fått vänja sig vid sin nya miljö? Ska jag kanske smörja med nåt?

Hur ser prognosen för sex ut? Kommer det vara lugna puckar om sisådär en månad eller?
Citera
2015-05-26, 23:04
Avslutad
Citat:
Två frågor..

Mitt ollon har börjat bli väldigt torrt. Huden flagnar rejält, och det ser inte överdrivet vackert ut. Kommer det gå över efter ett tag, när det har fått vänja sig vid sin nya miljö? Ska jag kanske smörja med nåt?

Hur ser prognosen för sex ut? Kommer det vara lugna puckar om sisådär en månad eller?

Köp vitt vaselin, det använde jag för att förbygga torrhet.

Ja, en månad minst.
Citera
2015-05-27, 18:14
Medlem
Två veckor sen operationen nu. På ena siden av kuken så är det en rätt jämn övergång medan det på andra sidan och ovanpå är ett litet "gupp" mellan huden och ollonet. Ger inga problem annat än att det inte ser lika bra ut. Hur var det för er? Kan det kanske jämna ut sig så småningom?
Citera
2015-05-27, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitoAndolini
Två veckor sen operationen nu. På ena siden av kuken så är det en rätt jämn övergång medan det på andra sidan och ovanpå är ett litet "gupp" mellan huden och ollonet. Ger inga problem annat än att det inte ser lika bra ut. Hur var det för er? Kan det kanske jämna ut sig så småningom?

För mig gick svullnaden ner först på ena sidan för att sedan jämna ut sig, det är kanske
det du menar med att "guppet". Två veckor är ju ganska kort tid, så ha tålamod så
jämnar nog "guppet" ut sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in