2015-05-13, 20:08
Medlem
Bor hemma, om det blir ingrepp med omskärelse behöver jag berätta det till mina föräldrar? Något dom kommer märka av, eller kan jag köra hem själv som vanligt efteråt?

Känns som att jag inte vill prata om min dolme med dom.
Citera
2015-05-13, 20:32
Medlem
Pusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timpelt
Bor hemma, om det blir ingrepp med omskärelse behöver jag berätta det till mina föräldrar? Något dom kommer märka av, eller kan jag köra hem själv som vanligt efteråt?

Först brukar man väl börja med steroidkrämer. Annars räcker det oftast med ett snitt (engelska: dorsal slit) eller någon annan sorts kirurgi som kallas preputioplasty. Sällan en fullständig omskärelse krävs för alldaglig trång förhud, såvida du inte får en urolog som är muslim.
Senast redigerad av Pust 2015-05-13 kl. 20:34.
Citera
2015-05-14, 17:46
Medlem
Nu är ju jag lite nyfiken av mig,
blir säkert salva för min del men endå är nyfiken.

Hur funkar det vid operation om dom tar bort och man har liten penis vid slakt tillstånd sk Blodkuk (aka 4 - 5 cm i icke erektion tillstånd) går det fortfarande med operation då?
Citera
2015-05-14, 20:22
Avslutad
Citat:
Nu är ju jag lite nyfiken av mig,
blir säkert salva för min del men endå är nyfiken.

Hur funkar det vid operation om dom tar bort och man har liten penis vid slakt tillstånd sk Blodkuk (aka 4 - 5 cm i icke erektion tillstånd) går det fortfarande med operation då?

Allt handlar om hur mycket hud som tas. Så ja, det går utan problem att göra. Jag är grower, går från 7 till 20cm, fick borttaget så mycket hud som de flesta får av svenska läkare, och jag tycker att jag har kvar för mycket hud...
Citera
2015-05-15, 20:39
Medlem
Sitter här dag 5 efter operationen där dom tog bort hela förhuden, och är lite orolig över lill-picken.

Dels har jag ett ganska fett blåmärke ett par centimeter under stygnen, alltså mitt på penis. Något konstigt med det?

Sen har jag ganska mycket svarta sårskorpor längs med operationssåret vid stygnen, antar att detta kan vara typ torkat blod? Har inte vågat tvätta/rycka bort dom då jag är rädd att det ska börja blöda som fan igen, nu är dom ganska hårda. Någon som upplevt något liknande?

Dessutom känns det som att längs med en centimeter har den lilla svullnaden som kommit från ingreppet "klistrat fast" sig i underkanten på ollonet. Känns inte helt hundra.
Borde man ringa urologen?

Annars har allting känns väldigt stabilt, har knappt haft ont alls och har inte heller varit lika svullet som jag trodde det skulle vara! Kan bero på att jag varit duktig på att hålla det i högläge.
Var dock rejält jobbigt första dagen, trodde jag skulle börja gråta så fort jag såg dicken.

Men nu både pissar jag och får stånd smärtfritt! Längtar nåt förbannat efter att soldaten ska få träffa det motsatta könet nu.
Senast redigerad av D00de 2015-05-15 kl. 20:43.
Citera
2015-05-16, 13:34
Medlem
Så länge stygnen är kvar kan det kännas styft och hårt. Duscha med ljummet vatten
direkt på snoppen så rinner nog allt blod som är torkat bort. Är det fortfarande blod
kvar så sitter det nog i stygnen. Tålamod, om några veckor kan du köra på. För mig
öppnades en helt ny värld utan förhud (8 mån. sedan op.)
Citera
2015-05-17, 16:07
Medlem
En fråga: Ni som utfört en operation hur är de dagen efteråt ? de står att man inte ska köra 24 timmar efter ingreppet men spelar de så stor roll? kan man gå som vanligt dagen efter osv jag tänker de dagliga sysselsättningen i form av skola dock inte jobb?
Citera
2015-05-17, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bakfyllandirrmode
En fråga: Ni som utfört en operation hur är de dagen efteråt ? de står att man inte ska köra 24 timmar efter ingreppet men spelar de så stor roll? kan man gå som vanligt dagen efter osv jag tänker de dagliga sysselsättningen i form av skola dock inte jobb?

Jag gjorde ingreppet med lokalbedövning och körde hem efteråt (8mil). Inga problem.
Möjligen om man är sövd under ingreppet, kanske man måste vänta? Om man har ett
rörligt jobb kanske man behöver vara hemma nån dag, annars inte. Man kan gå som
vanligt men man bör ha lediga byxor så att det inte skaver. Jag hade en mansbinda,
typ suspensoar man hade när man spelade ishockey, finns på apoteket.
Citera
2015-05-17, 19:19
Medlem
Många pratar om smärtan i lokalbedövningen, skärde mig i handen för ett tag sen och fick spruta i handen tror fan i såret och det svartnade för ögonen nästan för att det gjorde så jävla ont är det liknande om det är någon som har gjort det förut?

Har för den delen ringt VC fick tid den 10 Juni.
Fick reda på att jag redan hade prövat salva när jag var 12 - 13 så då behöver jag väll inte pröva den skiten igen för tydligen funka det inte..

Nu säger jag inte att jag får full omskärelse men är nyfiken bara, hur är det känseln i ollonet efter typ 10 år? Någon som vet, tappar man det helt?
Senast redigerad av timpelt 2015-05-17 kl. 19:23.
Citera
2015-05-18, 13:16
Avslutad
Citat:
Många pratar om smärtan i lokalbedövningen, skärde mig i handen för ett tag sen och fick spruta i handen tror fan i såret och det svartnade för ögonen nästan för att det gjorde så jävla ont är det liknande om det är någon som har gjort det förut?

Har för den delen ringt VC fick tid den 10 Juni.
Fick reda på att jag redan hade prövat salva när jag var 12 - 13 så då behöver jag väll inte pröva den skiten igen för tydligen funka det inte..

Nu säger jag inte att jag får full omskärelse men är nyfiken bara, hur är det känseln i ollonet efter typ 10 år? Någon som vet, tappar man det helt?

Nej du tappar inte känseln helt, bara skitsnack, minskad ja, men borta helt, absolut inte.

Är inte en doktor, men tror det sitter mer nerver och sånt skit i handen, än penisen. Därför dom säger att t.ex blodprov i fingertoppen känns mer än ett blodprov i armen.

Jag skulle säga att min smärttröskel är ganska låg, och jag rörde mig inte en fena av sprutan i penisen, det ända som fick mig att röra mig va att det kom som en chock liksom, reflex att man tror det ska göra skit ont, men det i själva verket inte gör ont alls.
Citera
2015-05-18, 13:22
Avslutad
Citat:

Jag va precis som dig, orolig för att berätta för min morsa, jag tog upp det på en fest när morsan hade druckit så hon kanske glömde bort det dagen efter, men hon svarade bara med "Jaha, din pappa hade det när han va ung"

Skulle gissa på att din pappa eller hans pappa har haft problem med förhuden så du fått det från honom. Absolut inget att skämmas över. Det är dina föräldrar, dom har sett din penis mer än en gång. Så att prata om den är ingenting för dom, det kommer va som att fråga dem om en förkylning.

Läste också att du varit orolig över att få stånd när urologen tittade på krigaren, det kommer inte hända, du är 20 år, inte 13, sen även om det händer är det helt naturligt och doktorn har varit med om det säkert mer än en gång.
Senast redigerad av Lblom 2015-05-18 kl. 13:24.
Citera
2015-05-18, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shrimpyroo
Precis genomgått min andra operation och tänkte jag skulle ge lite info till de som funderar på att operera sig...

Vanliga frågor:

Är det nervöst?
Nej! De man träffar är professionella och har sett många stakar innan din! De jag mötte var riktigt trevliga och roliga.

Gör det ont under operationen?
Man får bedövning med spruta x2 vid penisroten, detta svider lite måste jag väl erkänna, men är snabbt över och helt uthärdligt - var lugna. Under operationen känner man att de grejar där nere, men ingen smärta känns what so ever.

Gör det ont efter operationen?
Efter operationen får man en bedövande salva pålagd. När effekten succesivt försvunnit efter ca 6timmar kan man om nödvändigt lägga på mer eller ta en alvedon. Jag kände ingen smärta alls och struntade i piller och salva. Möjligt att det svider pyttelite om man drar tillbaka resterande förhud för att tvätta rent.

Kan man duscha?
Ja! Man bör även dra tillbaka förhuden försiktigt och skölja rent efter toalettbesök.

Hur länge bör man hålla sig från sex/onani efter operation?
4 veckor är rekomenderat.

Hur ser det ut efteråt?
Svullet, rött, förjävligt. Detta är NATURLIGT, bli inte rädd! Det tar ett par veckor minst innan det lägger sig och månad/er innan det ser okej ut. Det blir finare och finare över året som går.

Ett stygn har lossat! Vad händer?
Stygn kan lossa inom några dagar, men det är helt okej - såret läks innifrån och ut. Det blir inte nått fult ärr av det.

Hur ser det ut när det läkt klart?
Ja det beror ju helt klart på vad som behövdes fixad till. Själv tog jag bort en cm på förhuden och förlängde strängen. Såg förjävligt ut innan det läkt - nu riktigt fint.

Förändras känseln i ollonet?
Nu har jag bara tagit bort en cm av förhuden och har därmed lite kvar, men min mår som vanligt!

Så för att sammanfatta:
Gör ingen stor grej av det! Det är en liten operation, går snabbt, gör inte ont (sure sprutan sticker lite) och det gör livet lättare! Och det ÄR inte pinsamt, man ligger där och tjötar lite med doktorn och hans assistent och har man tur får man en riktigt rolig sådan som min. Och låt oss reda ut en sak till: precis som hos gynnekologkliniker jobbar där både kvinnor och män. Inte mer pinsamt för det, oftast är kvinnorna mer layed back och trevliga.

Så åk dit o få det gjort! Tar max en halvtimma!

PS.
Skriver på min mobil, så stavfel lär förekomma!
Tycker ni informationen var användbar, reposta den senare så mer stackare kan slappna av.
Eftersom att du målar upp en bild av att det inte är något speciellt ingrepp en omskärelse så vill jag länka till min historia som ligger något år bakåt i tråden. Hur svårt/lätt ingreppet är beror mycket på hur pass allvarligt trång förhud man har. I mitt fall var förhuden och ollonet ihopväxt i mångt och mycket.

(FB) Ingrepp vid trång förhud (omskärelse)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in