2015-05-22, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harrfena
Aja, då vet jag, ål-in då.....
Och så struntar vi i alla fossiler vi funnit genom åren, säkert bara nonsens..

Visserligen sant, men Söråker är inte direkt känt för fossiler.
Citera
2015-05-22, 01:05
Medlem
Harrfenas avatar
Jag ska förklara mitt abrupta intåg i tråden, jag har följt den länge för
jag har bott i trakten på 90 - talet.
Fiskade mycket och höll till norr om Timrå i åarna däromkring.
Åar som rinner i ett landskap av sand och ändrar lite karaktär
varje år. Vi pratade mycket om detta fall och,,, ja, ni förstår hur vi tänkte....

Detta har följ med genom åren, och det är därför jag följer detta.
Och jag sörjer med Johans föräldrar och ogillar den bluffmakare som
påstod sig ha en film med en bekännelse, avsky är vad jag känner för det.
Nu har jag fått det sagt.
Citera
2015-05-22, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harrfena
Jag ska förklara mitt abrupta intåg i tråden, jag har följt den länge för
jag har bott i trakten på 90 - talet.
Fiskade mycket och höll till norr om Timrå i åarna däromkring.
Åar som rinner i ett landskap av sand och ändrar lite karaktär
varje år. Vi pratade mycket om detta fall och,,, ja, ni förstår hur vi tänkte....

Detta har följ med genom åren, och det är därför jag följer detta.
Och jag sörjer med Johans föräldrar och ogillar den bluffmakare som
påstod sig ha en film med en bekännelse, avsky är vad jag känner för det.
Nu har jag fått det sagt.

Förstår dig! Men jag tror det var en kupp mot LA, som är skäligen misstänkt..? Tanken kanske var att lyfta fram fallet "ordentligt" i media och på så sätt se om han skulle "bryta ihop" genom att minnas. Vet att "mobilmannen" blev anmäld av Polisen, men LA ville inte medverka till ett åtal mot "mobilmannen", så åklagaren lade ner detta. LA är väl en gammal man, så detta var väl ett sista försök för att få fram ett erkännande av LA. Polisen får ju inte höra LA längre, så en medborgare "gjorde det på sitt sätt" för att hjälpa BA. Kanske var det ett osmakligt sätt. Men utan "mobilmannen" så hade "Fallet Johan" inte tagits upp igen på ett "stort" sätt tror jag.
Citera
2015-05-22, 01:35
Medlem
Harrfenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liar-Is-aLphaCurL
Förstår dig! Men jag tror det var en kupp mot LA, som är skäligen misstänkt..? Tanken kanske var att lyfta fram fallet "ordentligt" i media och på så sätt se om han skulle "bryta ihop" genom att minnas. Vet att "mobilmannen" blev anmäld av Polisen, men LA ville inte medverka till ett åtal mot "mobilmannen", så åklagaren lade ner detta. LA är väl en gammal man, så detta var väl ett sista försök för att få fram ett erkännande av LA. Polisen får ju inte höra LA längre, så en medborgare "gjorde det på sitt sätt" för att hjälpa BA. Kanske var det ett osmakligt sätt. Men utan "mobilmannen" så hade "Fallet Johan" inte tagits upp igen på ett "stort" sätt tror jag.

Du vet mycket du....... Eller, jag menar, du tror mycket du... Eller vad gör du egentligen?
Citera
2015-05-22, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aLphaCurL
NU HÄNDER DET!

Nu vräker det in rapporter via kvitter- & RSSflöden om attackdykare med pannlampor runt om Kottlasjön på Lidingö, som jublande dansar med benknotor i beckmörkret.

De verkar alla vara kloner av samme man, en känd storfiskare från trakten, utom en person vars signalement påminner starkt om det skelögda justitierådet Lambertz iklädd sjöstövlar och med likhunden Sampo i ett koppel, enligt TT.

Markradarutrustning och militära transportfordon har observerats överallt i omgivningarna enligt en extrasändning i P1. Att döma av ett flertal fallskärmar som synts i talltoppar har vissa styrkor släppts från flygplan.

Allt har kunnat bekräftas direkt genom vår källa på platsen, utredningsledaren Johan Persson, som intygar att uppgifterna utgör den absoluta sanningen.

Kan inte låta bli att ÄLSKA DIG,
längesedan jag skrattade så mycket!!! Men glöm inte bort NAVY-SEAL som är i Lögdösjön, och Barack Obama's tal i TV just nu.
Citera
2015-05-22, 01:47
Medlem
Harrfenas avatar
Citat:
Ja, Harrfena, spännande detta!

Hörde just att en kärring i Göteborg, som älskar skelettdelar och gamla benknotor på ett alldeles särskilt hett sätt, är på väg mot Lidingö i ilfart med taxi.
Kosta vad det kosta vill...

Föreställ dig konsekvenserna om detta bara visar sig vara ännu ett av Johan Perssons många mytoman-hyss. Vad mycket hat-mail han kommer få nu när han lagt ut sin adress i tråden.

@

MMmm, somliga fiskar i djupa vatten, men så djupt kan väl ingen gå va...?
Som Harr är man lite naiv och lynnig, men det finns ju för fan gränser, eller..?
Citera
2015-05-22, 01:52
Medlem
http://www.svtplay.se/klipp/2932336/forsta-rattegangsdagen-i-johanmalet

Detta klipp är från rättegångens första dag med rundvandring vid Bosvedjan. Det borde väl finnas en möjlighet att LA är med på film i vimlet av människor? Är det någon som vet hur han såg ut vid den tiden (1985) som kan försöka avgöra om han finns på film?
Citera
2015-05-22, 02:00
Medlem
JUST NU: Ett KWAST-team på väg till LA's bostad. Teamet består av Seppo Penttinen, hårdingen S. Bergwall, Sampo's kusin Bulldoggen GW, och ? (sista namn förblir Top-Secret).
Man tror knappt att det är sant, men det uppger en SÄKER KÄLLA!!!!
Citera
2015-05-22, 02:08
Medlem
revodnebs avatar
Jag har snokat runt lite och "Celinas skog", verkar inte vara ett välkänt begrepp. Snarare helt okänt. Hittade inte en enda som tyckte namnet lät ens familjärt...eller lokalt.
Citera
2015-05-22, 02:24
Medlem
aLphaCurLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johan Persson
Ålar går upp land, inte abborrar.

Skam går också på torra land.
Det kanske är din egen skam du hittat inatt.

Skammen kan vara hal som en ål att få fatt i.
Hände det när du satt på jobbet och pillade dig i naveln?

Du kanske skulle berätta för din gamla mor om vad du håller på med på nätet - och se vad hon tycker om att du gör narr av en liten pojkes död.

Skam...

Citat:
Ursprungligen postat av Johan Persson
Kan inte låta bli att ÄLSKA DIG,
längesedan jag skrattade så mycket!!!

Älska mig inte för mycket.
Du borde skratta mer och bedra dina medmänniskor mindre.
Din lust att ljuga skulle avta om du hade mer kul.
Jag kommer fortsätta vara din värsta mardröm tills du slutar ljuga om Johan Asplund.
Citera
2015-05-22, 02:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marshallstacken
http://www.svtplay.se/klipp/2932336/forsta-rattegangsdagen-i-johanmalet

Detta klipp är från rättegångens första dag med rundvandring vid Bosvedjan. Det borde väl finnas en möjlighet att LA är med på film i vimlet av människor? Är det någon som vet hur han såg ut vid den tiden (1985) som kan försöka avgöra om han finns på film?

Jag har en serie foton på LA, men dessa är nytagna tyvärr.
Citera
2015-05-22, 02:29
Medlem
Citat:
Skam går också på torra land.
Det kanske är din egen skam du hittat inatt.

Skammen kan vara hal som en ål att få fatt i.
Hände det när du satt på jobbet och pillade dig i naveln?

Du kanske skulle berätta för din gamla mor om vad du håller på med på nätet - och se vad hon tycker om att du gör narr av en liten pojkes död.

Skam...

Älska mig inte för mycket.
Du borde skratta mer och bedra dina medmänniskor mindre.
Din lust att ljuga skulle avta om du hade mer kul.
Jag kommer fortsätta vara din värsta mardröm tills du slutar ljuga om Johan Asplund.

Jag ljuger inte, men du däremot.
Vet precis allt om dig.
Senast redigerad av Liar-Is-aLphaCurL 2015-05-22 kl. 02:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in