2016-09-01, 19:25
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crime-boy
Nej men det blev han nog inte. Allt tyder på att Johan avled samma dag som han försvann. Den 7 November 1980. Allt annat är nonsens.

Ja, men polisen kan/bör utreda uppgifter om var han är.
Citera
2016-09-02, 07:32
Medlem
Kanske de "nya tipsen" är i samma stil som att Johan skulle vara begravd i Celinas skog, det där falska tipsen som kom in för något år sen och som orsakade lidande för Johans föräldrar. Iså fall är det inte konstigt om polisen lägger det åt sidan.
Citera
2016-09-02, 10:50
Medlem
Crime-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Ja, men polisen kan/bör utreda uppgifter om var han är.

De flesta uppgifter om var han är har ju än så länge varit av mytomanisk natur. Och jag tror inte att några andra dyker upp heller. Den som gjorde det lever i förnekelse.
Citera
2016-09-05, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VEMDÅJAG
Har inte pratats i media om några nya uppgifter i fallet Johan. Och Johanmannen har som sagt inte erkänt brottet.

Stämmer! Inga nya uppgifter i media, dock är ett par större tidningar informerade om vad som sker, mot att de håller inne med informationen för tillfället. Det har gjorts fynd av kvarlevor i sommar på platser där LA tidigare höll till, dess föremål befinner sig fn. på analys.
Jag har sett foton.

Påståenden om 'mytomani' får väl hållas på halster tills vi vet vad analyserna visar. Att många år gått och sökandet därför skett lite varstans och på olika sätt torde inte vara så konstigt, det är inget enkelt försvinnande som skedde igår med en massa vittnen, film från övervakningskameror och mobiltelefoner mm. Jag tror att ett öppet sinne oftast är lämpligt om man vill komma sanningen lite närmare, speciellt om åren gått.

Trots dessa dokumenterade fynd av kvarlevor är Sundsvallspolisen fortfarande helt ointresserad.
Citera
2016-09-05, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crime-boy
Allt tyder på att Johan avled samma dag som han försvann. Den 7 November 1980. Allt annat är nonsens.

Så är det högst sannolikt, ja.

LA som garanterat var den som lurade bort/rövade bort Johan Asplund, tog säkert livet av honom samma dag. Förehavanden efteråt tyder inte på att LA höll en ung pojke fången och vid liv under någon kortare eller längre tid.

Att någon annan än LA tagit livet av Johan är så vansinnigt osannolikt att sådana påståenden går att bortse från helt och hållet. Ja, jag har skaplig insyn i försvinnandet...
Senast redigerad av charliemike 2016-09-05 kl. 18:07.
Citera
2016-09-10, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charliemike
Så är det högst sannolikt, ja.

LA som garanterat var den som lurade bort/rövade bort Johan Asplund, tog säkert livet av honom samma dag. Förehavanden efteråt tyder inte på att LA höll en ung pojke fången och vid liv under någon kortare eller längre tid.

Att någon annan än LA tagit livet av Johan är så vansinnigt osannolikt att sådana påståenden går att bortse från helt och hållet. Ja, jag har skaplig insyn i försvinnandet...

Har följt och läst tråden och undrar vad du tror om fyndet i Bredsjön ? Skulle det kunna vara Johan eller är det han man funnit där LA har anknytning. Vad tror du ? mvh B.T
Citera
2016-09-10, 17:54
Medlem
Jag läste på hemsidan Mysterium 24, om någon som påstod sig leta efter Johan i en jordkällare med hjälp av radar. Den ansvarige för sidan Mysterium 24 var dock säker på att det är samma person som gav det falska mobiltelefontipset, som nu säger sig ha fått info om att Johan ska vara i en jordkällare. "Radarmannen och mobilmannen är sanna" som det sägs.

Googla "Johanmannen" och kolla på sidan mysterium 24.
Citera
2016-09-10, 17:54
Medlem
Samma, inte sanna
Citera
2016-09-12, 16:16
Medlem
Ny information
Enligt arkeologer uppvisar de undersökta fynden skador orsakade av brand/stark värme... har LA alltså försökt bränna Johans kropp (om dessa fynd verkligen är av Johan)?

Fler svar på undersökt material kommer inom kort.
Citera
2016-09-12, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bastitest
Har följt och läst tråden och undrar vad du tror om fyndet i Bredsjön ? Skulle det kunna vara Johan eller är det han man funnit där LA har anknytning. Vad tror du ? mvh B.T

Vidareutveckla "fyndet i Bredsjön", tack.
Citera
2016-09-14, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bastitest

Vadan detta nyfunna intresse för fallet som gör att du skriver ett inlägg först nu???
Vad fiskar du efter?

Angående 'Bredsjöfyndet' och vad jag läst om det; upphittarna är säkra på vad de såg, Expressen är säkra på vad de fotograferade, endast polisen uttalar en viss skepsis, som de brukar göra vid liknande fynd. Tydligen är fyndet på undersökning vid Rättsmedicinalverket. Vi får väl alla tålmodigt invänta resultatet. Håll ögonen öppna!

Vad tror du själv om fyndet, nu när du hittat funktionen för att skriva inlägg?
Citera
2016-09-14, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charliemike
Vidareutveckla "fyndet i Bredsjön", tack.

http://www.expressen.se/nyheter/de-letade-svamp--hittade-dodskalle/

På onsdagen var Ove och hans sambo Eva ute i skogen i närheten av sitt hem i byn Bredsjön, några mil nordväst om Timrå i Medelpad.

– Vi var ute och plockade svamp och bär. Då såg sambon min någonting konstigt. Hon visste inte visste vad det var och tänkte att det kunde vara något djur. Men jag såg ju att det var en människa, säger Ove

Expressen har fått ta del av parets bilder på kraniet och det råder inga tvivel om att det tillhör en människa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in