Citat:
Ursprungligen postat av
farling
Sedan tycker jag att man får vara beredd på kritik och mothugg om man har en blogg med kommentarsfunktion, alla kan ju inte vara ja-sägare och stryka medhårs.
Det värsta är väl att det finns många äldre på Maddes blogg som inte riktigt förstår hur internet fungerar och förväntar sig att det ska vara samma ton och jargong bland kommentarerna som runt kaffebordet på ett symöte, och hela tiden pikar andra läsare.
DET skapar en dålig stämning om något, och Madde låter dem gladeligen hållas.
Om hon hade velat ha en bättre ton bland sina kommentarer hade hon kunnat skita i att acceptera dem, precis så enkelt är det!
Jag är helt enig med dig i denna fråga.
Samma fenomen finns att hitta bland kommentarerna på de flesta välbesökta bloggar. T ex på Blondinbellas som jag själv följer. Där sitter det samma personer 24/7 och bara väntar på att någon ska ha "fel åsikter" för att hoppa på. De har inte förstått vad Internet går ut på, att allas åsikter får komma fram, inte bara de som de själva "godkänt". Tycker någon att BB (eller Madde) har en ful tröja eller uppfostrar sina barn konstigt, då får folk säga det, men Madde däremot behöver inte bry sig och hon har ju en egen åsikt i frågan. Finns inget värre än när personer på internet ska sitta och polisa andras åsikter och skrika varje gång någon kommentar kommer upp som de inte gillar. BB drar själv upp ämnen som väcker mycket reaktioner och som människor har åsikter om, t ex invandring, politik överlag, barnuppfostran, genusfrågor, karriärfrågor etc. Då är det inte konstigt att folk kommer ha olika uppfattningar, erfarenheter och synvinklar. Men då börjar dessa jävla poliser. Meningen som jag avskyr mest, som alltid kommer upp förr eller senare, är: Har du inget snällt att säga behöver du inte säga något alls.
Efterbliven mening. Definiera "snällt" då, som alla kan skriva under på. Internet ÄR åsikter. Klarar du inte det ska du inte använda det eller vara där.
Carola kör ju samma sak på sin blogg, tar upp ämnen som väcker olika reaktioner och blir sedan skitförbannad när folk inte håller med, och hennes kärringkrigare som ska hoppa på alla som säger något "icke-godkänt".
Dock är direkta personhot, ren förföljelse, och att sprida rena lögner inget som jag ställer mig bakom.