2015-03-02, 22:53
Medlem
farlings avatar
Från Lagfartsnytt.se:

Adress: Holmsvägen 14
Visa på karta
Kommun: Motala
Församling: Motala
Beteckning: Motala Notstället 5
Typ: Småhusenhet, helårsbostad
Säljare: *ntonsson, M*jvor Sylvi* Hildeg*rd (*=a)
Köpare: L*ndqv*st, N*ls Håkan Helmer (*=i)
Överlåtelse: 2015-01-05

Så Madde med familj har alltså inte köpt hus. utan bor i ett hus som någon annan äger.
Trodde väl att det lät för bra för att vara sant.
Citera
2015-03-03, 09:14
Medlem
Kolla in gårdagens avsnitt (del två) av snacket går, så får ni svar på hur en viss mamma ser på sig själv.... Får sin fb analyserad och blir skit sur för hon är ett mycket bredare varumärke än så!! Ingen vanlig mammabloggare!! Nääähäää minsann..... Ärlig och rak och försöker inte försköna saker och ting!!!
Senast redigerad av Haggan28 2015-03-03 kl. 09:22.
Citera
2015-03-03, 11:31
Medlem
annZ88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farling
Från Lagfartsnytt.se:

Adress: Holmsvägen 14
Visa på karta
Kommun: Motala
Församling: Motala
Beteckning: Motala Notstället 5
Typ: Småhusenhet, helårsbostad
Säljare: *ntonsson, M*jvor Sylvi* Hildeg*rd (*=a)
Köpare: L*ndqv*st, N*ls Håkan Helmer (*=i)
Överlåtelse: 2015-01-05

Så Madde med familj har alltså inte köpt hus. utan bor i ett hus som någon annan äger.
Trodde väl att det lät för bra för att vara sant.

WHAT. Oj snacka om att Madde vill visa den "fina" ytan.. Pinsamt.
Huset kostade ju inte mer än 1,6 mille. Det har väl t.o.m. de råd med? Micke jobbar, hon jobbar men banken kanske sa nej p.g.a. för många ungar som kostar (schablonkostnader de räknar med) eller skulder? hmmm intressant. Riktigt pinsamt att inte gå ut med sanningen när det är så förbannat enkelt att kolla upp?!

Ja ja. Hoppas det går bra för dem i alla fall. Hade aldrig orkat så där många ungar
Citera
2015-03-03, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av annZ88
WHAT. Oj snacka om att Madde vill visa den "fina" ytan.. Pinsamt.
Huset kostade ju inte mer än 1,6 mille. Det har väl t.o.m. de råd med? Micke jobbar, hon jobbar men banken kanske sa nej p.g.a. för många ungar som kostar (schablonkostnader de räknar med) eller skulder? hmmm intressant. Riktigt pinsamt att inte gå ut med sanningen när det är så förbannat
enkelt att kolla upp?!

Ja ja. Hoppas det går bra för dem i alla fall. Hade aldrig orkat så där många ungar

Spelar ingen roll om du har hundra jobb, banken säger nej om du har betalningsanmärkningar....
Citera
2015-03-03, 15:32
Medlem
Nu håller Madde som bäst på och förvarar sig på bloggen om att det minsann visst är hennes och Mickes hus. Hon verkar inte riktigt fatta att en del saker är väldigt enkla att kolla upp. Då har definitivt målat upp en fasad men jag tror det är mycket som döljer sig under den perfekta ytan.
Citera
2015-03-03, 18:28
Medlem
farlings avatar
Om man inte vill "prata öppet" om något så betyder det ju oftast att man har något att dölja, i detta fallet att man inte står på huset man säger sig ha köpt.

Jag förstår inte vad Madeleine vinner på att försöka måla upp en fasad (som hon själv i en kommentar på sin blogg rätt nyligen tar avstånd i från) om hur himla bra allting är det när det uppenbarligen inte är det?

Hur många anledningar kan det finnas till att man inte själv står som ägare till huset man har köpt?
Och jo, 1,6 milj kr är ganska mycket om man har 9 barn att försörja.
Bara insatsen är ju 240 tkr och det är en rejäl slant, SÅ mycket pengar har jag svårt att tro att Madeleine tjänar på sitt skrivande som hon så fint uttrycker det.
Citera
2015-03-03, 18:55
Medlem
Rent allmänt skiter väl de flesta i om de äger huset de bor i eller inte . Det är när man framställer det som att man har köpt hus och det visar sig att "på pappret" att man inte är köpare . Hur många fler saker säger man sig äga eller inneha som inte stämmer . Det handlar om trovärdighet !
Ingen missunnar familjen med en massa ungar att få bo i ett hus med trädgård där de kan springa lösa .
Citera
2015-03-04, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Tycker det är bra att Madde sätter ner foten och visar att näthat inte är okej. Det har ju stormat rejält på hennes blogg under flera år och personer har skrivit de allra mest sjuka grejer. Intressant ändå att folk retar sig på att Mirka inte har något behov alls av egentid, att hon lever helt för sin familj och samtidigt stör det många att Madde är precis tvärtom och har ett stort behov av att göra saker utanför familjen. Det visar ju bara att folk har åsikter oavsett, är man inte för ung som mamma så är man för gammal. Det spelar nog ingen roll hur man är eller inte, folk har åsikter ändå.

Vaddå för "allra mest sjuka grejer"? Har du sett nåt som jag missat?
Citera
2015-03-04, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finansvalp
Vaddå för "allra mest sjuka grejer"? Har du sett nåt som jag missat?

Vad menar du? Är väl inge nyhet att det varit tjafs och personliga påhopp på Maddes blogg under flera år? Varför tror du Madde ställer upp i Trolljägarna om det personen skrivit på bloggen inte varit så allvarliga? Elaka kommentarer får nog de flesta som bloggar men på Maddes blogg har det spårat ur för länge sedan. Alltid någon som känner tvungen att kom med någon pik, det behövs inte mycket för att det ska bli dålig stämning.
Citera
2015-03-04, 14:41
Medlem
farlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Vad menar du? Är väl inge nyhet att det varit tjafs och personliga påhopp på Maddes blogg under flera år? Varför tror du Madde ställer upp i Trolljägarna om det personen skrivit på bloggen inte varit så allvarliga? Elaka kommentarer får nog de flesta som bloggar men på Maddes blogg har det spårat ur för länge sedan. Alltid någon som känner tvungen att kom med någon pik, det behövs inte mycket för att det ska bli dålig stämning.

Jag skulle nog tro att den största anledningen till att hon ställde upp i Trolljägarna är att hon vill hålla sig kvar i rampluset till varje pris.
Om hon inte är aktuell så drar hon ju inga nya läsare till sin blogg och det är ju det hon lever på, kan ju bli lite väl knapert att försörja alla barn på pappans lön, han är väl inte ens butikschef på TPH längre utan vanlig säljare?

Sedan tycker jag att man får vara beredd på kritik och mothugg om man har en blogg med kommentarsfunktion, alla kan ju inte vara ja-sägare och stryka medhårs.
Det värsta är väl att det finns många äldre på Maddes blogg som inte riktigt förstår hur internet fungerar och förväntar sig att det ska vara samma ton och jargong bland kommentarerna som runt kaffebordet på ett symöte, och hela tiden pikar andra läsare.
DET skapar en dålig stämning om något, och Madde låter dem gladeligen hållas.
Om hon hade velat ha en bättre ton bland sina kommentarer hade hon kunnat skita i att acceptera dem, precis så enkelt är det!
Citera
2015-03-04, 15:31
Medlem
Citat:
Jag skulle nog tro att den största anledningen till att hon ställde upp i Trolljägarna är att hon vill hålla sig kvar i rampluset till varje pris.
Om hon inte är aktuell så drar hon ju inga nya läsare till sin blogg och det är ju det hon lever på, kan ju bli lite väl knapert att försörja alla barn på pappans lön, han är väl inte ens butikschef på TPH längre utan vanlig säljare?

Sedan tycker jag att man får vara beredd på kritik och mothugg om man har en blogg med kommentarsfunktion, alla kan ju inte vara ja-sägare och stryka medhårs.
Det värsta är väl att det finns många äldre på Maddes blogg som inte riktigt förstår hur internet fungerar och förväntar sig att det ska vara samma ton och jargong bland kommentarerna som runt kaffebordet på ett symöte, och hela tiden pikar andra läsare.
Om hon hade velat ha en bättre ton bland sina kommentarer hade hon kunnat skita i att acceptera dem, precis så enkelt är det!

Näthat tycker inte jag är okej men om andra tycker det är det upp till dem.
Citera
2015-03-04, 16:53
Avslutad
Citat:

Jag är helt enig med dig i denna fråga.

Samma fenomen finns att hitta bland kommentarerna på de flesta välbesökta bloggar. T ex på Blondinbellas som jag själv följer. Där sitter det samma personer 24/7 och bara väntar på att någon ska ha "fel åsikter" för att hoppa på. De har inte förstått vad Internet går ut på, att allas åsikter får komma fram, inte bara de som de själva "godkänt". Tycker någon att BB (eller Madde) har en ful tröja eller uppfostrar sina barn konstigt, då får folk säga det, men Madde däremot behöver inte bry sig och hon har ju en egen åsikt i frågan. Finns inget värre än när personer på internet ska sitta och polisa andras åsikter och skrika varje gång någon kommentar kommer upp som de inte gillar. BB drar själv upp ämnen som väcker mycket reaktioner och som människor har åsikter om, t ex invandring, politik överlag, barnuppfostran, genusfrågor, karriärfrågor etc. Då är det inte konstigt att folk kommer ha olika uppfattningar, erfarenheter och synvinklar. Men då börjar dessa jävla poliser. Meningen som jag avskyr mest, som alltid kommer upp förr eller senare, är: Har du inget snällt att säga behöver du inte säga något alls.

Efterbliven mening. Definiera "snällt" då, som alla kan skriva under på. Internet ÄR åsikter. Klarar du inte det ska du inte använda det eller vara där.

Carola kör ju samma sak på sin blogg, tar upp ämnen som väcker olika reaktioner och blir sedan skitförbannad när folk inte håller med, och hennes kärringkrigare som ska hoppa på alla som säger något "icke-godkänt".

Dock är direkta personhot, ren förföljelse, och att sprida rena lögner inget som jag ställer mig bakom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in