Citat:
Ursprungligen postat av
Milmerokin
Men min fråga var vilka dessa du hänvisade till är, eftersom du redan sagt vad de jobbar med tog jag för givet att du skulle förstå att jag menade lite mer exakt, som namn och var man kan få se deras slutledningar i skrift och vad de baserar detta på. Ursäkta mig om jag var otydlig på den punkten.
Ingen speciell, det brukar inte vara paleograferna som ger dessa resultat utan forskningsledarna på universiteten och de brukar vara till 99% teologer.
Så din fråga är lite av karaktären vilka forskare hävdar att 1 + 1 = 2,
svaret blir den väldigt stora majoriteten, då forskare brukar vara sanningen trogen.
Gå in och titta på:
http://en.wikipedia.org/wiki/Authorship_of_the_Pauline_epistles#The_Pastoral_ep istles
Så hittar du en mängd namnkunniga forskare som påvisar brister i detta fallet Paulus brev.
Vilka bevis har du för att texterna i bibeln är autentiska???
Noll och intet.
Citat:
Du pratar fortfarande om alla dessa djur som om det skulle handla om 100 miljoner. Det är ingen som hävdar att det rörde sig om 100 miljoner djur. Varför fortsätter du med en så tydlig halmgubbe för? Du frågar mig om jag kan min Bibel och sen påstår du att det står att insekter och vattenlevande djur skulle komma med. Det står ju i den passage du hänvisar till att Noa skulle ta med av fåglarna, av fyrfotadjur och av kräldjur. Vart får du insekter och fiskar från?
Har du inga egna argument alls utan måste hitta på saker som halmgubbar?
Nu blir du igen utskämd när dina påhopp visar sig är grundlösa.
100 miljoner med ett frågetecken efter som du kanske såg???
Är vad en artikel i Illustrerad vetenskap gav på hur många arter man trodde fanns på jorden totalt. Upptäckta som oupptäckta, och
http://www.bbc.com/news/science-environment-32831814 som på en forskningstur hittat
Citat:
They have so far found 35,000 species of bacteria, 5,000 new viruses and 150,000 single-celled plants and creatures.
och då hade man:
Citat:
Dr Bowler continued: "The amount of data we have released is already enormous; it is one of the largest databases of DNA available to the scientific community. But we've analysed perhaps 2% of the samples we have collected throughout the world
Så att det finns enorma mängder varelser kvar att hitta där ute. Det vet vi.
Och anledningen att jag tar med dem är att det underförstått måste ha avsetts att dessa räknas in i alla dessa varelser av kött, för hur tror du annars en insekt som ekoxen skulle ha överlevt? Maskar, tusenfotingar, spindlar mm, de hade alla drunknat om inte Noa tagit dem med. Djuren i havet hade alla dött av cirkulationsstörningar om denna enorma mängd sötvatten hade spätt ut saltvattnet.
Citat:
Det är just kritiskt tänkande som fick mig att överge evolutionsscenariot.
Nu ljuger du igen.
Din avsaknad av bildning och förmåga att förstå kan ligga till grund för detta inte ditt kritiska tänkande för det förutsätter man klarar av att tänka logiskt och det har du börjat göra rätt klart för oss alla att där brister du betänkligt.
Citat:
Du hävdar att Bibelns skapelseberättelse är vetenskapligt motbevisad och som grund anför du att det är för att den inte stämmer med den skapelseberättelse du fick lära dig i skolan. Vad jag undrar är: Har du inga vetenskapliga bevis? Det du anförde är inte vetenskapliga bevis förstår du!
Att du inte accepterar kosmologi och evolutionsläran innebär inte att de inte är vetenskaplig konsensus som ligger till grund för dem. Du får lägga ner ditt narcissistiska högmod nu och inse att inte en jävel mer än du själv bryr sig ett skit om vad du tycker och tänker om dagens vetenskapliga teorier.
Hade det funnits ett enda bevis av värde emot evolutionen så hade den övergetts i morgon av världens biologer och forskare, samma med BB teorin, nu gör det inte det.
Vad du tycker om dem skiter resten av världen i.
Vi konstaterar mest att du är nog troligast är lite bakom flötet för att uttrycka det snällt.