2015-05-21, 23:22
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Fan vad allt är skit nu, vi hade väl fan inte ens ett enda skott på mål? Jag kan ta förluster så länge det sköts på ett hedersamt sätt men vad är detta för patetisk insats..?

Centralt finns det ingen kreativitet, vi blir uppätna av Göteborg och varför spelar Ofori som varit så dominant på mitten ute på kanten? De enda Etuhu visat sig va bra på är i luftspelet där det inte är lätt å vinna men annars verkar han va en ny Pavey, kan nog förvänta oss en överlägsen seger i varningsligan och hur många enkla bolltapp stod han för? Man kan med all rätt förvänta sig mer av honom men tyvärr verkar han likt Majstorovic leva på sitt namn, inte så att man drar såna växlar av honom i nuläget men tendenser börjar synas..

Ger godkänt till Goitom som idag jobba väldigt mycket i det tysta, hur många djupledslöpningar drog han inte som visa sig bli helt i onödan. Bangura som alltid är kreativ. Nisse som ärligt talat (inte i egenskap av AIK-kapten) håller riktigt hög allsvensk klass, trots sin bristande snabbhet är det inte lätt att ta sig förbi honom.

Resten får icke godkänt men trots Per Karlssons självmål och Carlgrens ingripande måste det största svaghetstecknet va Brustad, han har en sån ständig förmåga att försvinna ur matcher så man undrar om han ens är på plan eller snott osynlighetsmanteln från Harry Potter..? Hans snabbhet kommer ofta på tal men det är sällan som den faktiskt gett utdelning..

Det enda som kan skänka tröst och till viss del faktiskt andrum för Alm är att vi vinner mot Djurgården.. INGET annat kommer va acceptabelt så vi får se hur fan det här går..

EDIT: Ska självklart plussa Göteborg som gör en bra insats, med det här spelet tror jag det leder till guld men såklart ska man inte ens tänka i dom banorna ännu.

Tycker Blomberg gjorde en bitvis bra insats utöver Goitom. Hade gärna sett honom i Blåvitt om han inte hade gått till AIK.

Carlgren har sett stabil ut tidigare av det jag sett honom, men i dag var ju i princip varje ingripande panikartat? Lämnade returer åt alla håll och kanter, boxar bort bollar som han kan plocka ner enkelt och kändes generellt väldigt osäker. Hoppas att han bättrar sig rejält till U21-EM i sommar...

Citat:
Ursprungligen postat av Clifford
Alla i blåvitt är fan bra idag, men Gustav Svensson är ett monster. Finns det statistik på löpmeter i allsvenskan?

Det finns väl tyvärr inte några officiella eller semi-officiella siffror. Synd att Aftonbladet slutade med sin Zoom-tjänst (eller vad fan den hetter). Men jag läste rätt nyligen att Gurra låg på ca 13–14 km per match. Det är rätt extremt.

/feldgrau
Citera
2015-05-21, 23:28
Medlem
Shuyins avatar
Ja, riktigt tung förlust i kväll. IFK helt klart det bästa laget vi har mött i år, vi vann där nere förra året så jag hade inte räknat med seger igen. Synd med skadan på HHH då Pavey inte borde spela från start i AIK längre, tyvärr.

Etuhu är så svårbedömd eftersom han uppenbarligen inte är i någon bra fysisk form, får ge honom lite mer tid helt enkelt. Även om vi inte har tid nu då det krävs segrar igen. Bangura borde få mer speltid.

AIK är nu även underdogs till derbyt på måndag, kan ej komma på senast vi var underdogs i ett derby senast? Måste varit runt 2010 eller så.
Citera
2015-05-21, 23:35
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Tycker Blomberg gjorde en bitvis bra insats utöver Goitom. Hade gärna sett honom i Blåvitt om han inte hade gått till AIK.
Blomberg är en stabil spelare, inget exceptionellt men de han brister i är att han behöver ett bra kollektiv för att fungera. Han är inte som Bahoui eller Goitom som kan förändra matcher på egen hand. M.a.o är det inte riktigt så att han har förmågan att stå upp när det blåser.
Citat:
.
Carlgren har sett stabil ut tidigare av det jag sett honom, men i dag var ju i princip varje ingripande panikartat? Lämnade returer åt alla håll och kanter, boxar bort bollar som han kan plocka ner enkelt och kändes generellt väldigt osäker. Hoppas att han bättrar sig rejält till U21-EM i sommar...
Är rätt övertygad om att han bara hade en dålig dag på jobbet, vanligtvis är han inte så darrig men måste förbättras i luftspelet. Tycker ingripandet vid 3-0 är rentav klantigt, förvisso ett bra skott från Salomonsson men han har alla möjligheter i världen att styra bollen åt höger men släpper den rakt ut i planen.

-

Som sagt måste det bli bättre till derbyt, det kommer bli en förjävla vecka att härda om det blir förlust (eller kanske t.o.m poängtapp) mot Djurgården..

EDIT: För att byta ämne var detta rätt roligt: http://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/tv-kommentatorns-pinsamma-miss---kallar-domaren-for-konsord/
Senast redigerad av ZlatanMania 2015-05-21 kl. 23:39.
Citera
2015-05-21, 23:36
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Resten får icke godkänt men trots Per Karlssons självmål och Carlgrens ingripande måste det största svaghetstecknet va Brustad, han har en sån ständig förmåga att försvinna ur matcher så man undrar om han ens är på plan eller snott osynlighetsmanteln från Harry Potter..? Hans snabbhet kommer ofta på tal men det är sällan som den faktiskt gett utdelning..

Jag vet inte om det är något uttalat taktiskt från Alm, men jag får känslan av att Brustad söker sig mot kanten i en uppspelsfas väldigt väldigt ofta och varje gång springer han rakt in i en motståndare och tappar boll. Några matcher har han istället hotat i djupled centralt och då har det gått bra och han har stänkt mål.

Varför inte låta Brustad stå längre upp redo på omställningar och bollar från Goitom? Just Goitom passar väldigt bra i en släpande roll, stark i luften och många smarta passningar. Det kan ju knappast fungera sämre?

Just denna sista sträcka är vad vi hela tiden fastnar på mot göteborg när vi ska stånga oss igenom med mittfältare mot ett kompakt försvar eller på kanten. Vilket dessutom öppnar upp för kontringar när mittfältarna måste stötta upp anfallen.
Citera
2015-05-21, 23:51
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Jag vet inte om det är något uttalat taktiskt från Alm, men jag får känslan av att Brustad söker sig mot kanten i en uppspelsfas väldigt väldigt ofta och varje gång springer han rakt in i en motståndare och tappar boll. Några matcher har han istället hotat i djupled centralt och då har det gått bra och han har stänkt mål.
Får känslan av att han står dåligt placerad vid många tillfällen och aldrig ger sig själv möjligheten att va så farlig som han vill vara och bara det är ett svaghetstecken. Om det kan bli sämre? Ja nu är jag negativ men det är långtifrån rock bottom.
Citat:
Varför inte låta Brustad stå längre upp redo på omställningar och bollar från Goitom? Just Goitom passar väldigt bra i en släpande roll, stark i luften och många smarta passningar. Det kan ju knappast fungera sämre?
Förmodligen därför att timing inte verkar va Brustads starka sida. Sen tycker jag Goitom har helt rätt roll i dagsläget så vill inte ändra på för mycket där.
Citat:
Just denna sista sträcka är vad vi hela tiden fastnar på mot göteborg när vi ska stånga oss igenom med mittfältare mot ett kompakt försvar eller på kanten. Vilket dessutom öppnar upp för kontringar när mittfältarna måste stötta upp anfallen.
Mjo att vi behövde göra något drastiskt idag var tydligt, sen var det heller ingen fördel att vi var sega i omställningarna. Mer kreativitet behövs vid lägena du beskrivet men de måste inte betyda att man formerar om anfallsparet.
Citera
2015-05-21, 23:58
Medlem
snillet_1s avatar
Gällande Etuhu så verkar det ju röra sig om en sorts vattenbärare i stil med Helgi Danielsson. Det är nice, nyttigt, men jag gissar på att han sitter på en i sammanhanget väldigt hög lön vilket gör att man givetvis vill ha mer utav honom. Jag kan inte se Etuhu t.ex. dominera och styra en match i stil med vad Svensson gjorde förr, eller Farnerud.

Jag tycker det verkar som en väldigt onödig värvning.
Citera
2015-05-22, 00:00
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clifford
Håller med i det mesta här. Goitom är klass men är alldeles för sällan i straffområdet för att vara spets framåt. Nisse är riktigt bra, men det räcker inte alltid när Ankersen/Salomonsson kommer ångande.

Alla i blåvitt är fan bra idag, men Gustav Svensson är ett monster. Finns det statistik på löpmeter i allsvenskan?

Håller helt med. Lika bra som innan han lämnade, om inte bättre. Jobbar otroligt hårt och skyddar backlinjen fint. Det jag gillar mest är att han inser sina begränsningar med bollen. Bästa defensiva mittfältaren i serien?
Citera
2015-05-22, 00:00
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Är du synsk?
Historia har sin betydande del.
Citera
2015-05-22, 00:13
Medlem
Defensivistas avatar
Party-Janne har sannerligen trollat med knäna inledningsvis. Att vi ligger två poäng före AIK och en poäng efter storsatsande Malmö kunde man inte tro inför starten när vår kanske bäste målskytt försvann, Bärkroth gick sönder och resterande lag mestadels består av egna juniorer.

Också trevligt med så pass många Bajare på plats. Skapade fin dynamik.

http://i.imgur.com/lbZnB7M.jpg
Citera
2015-05-22, 00:15
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Defensivista
Party-Janne har sannerligen trollat med knäna inledningsvis. Att vi ligger två poäng före AIK och en poäng efter storsatsande Malmö kunde man inte tro inför starten när vår kanske bäste målskytt försvann, Bärkroth gick sönder och resterande lag mestadels består av egna juniorer.

Också trevligt med så pass många Bajare på plats. Skapade fin dynamik.

http://i.imgur.com/lbZnB7M.jpg

Jävla fin ståplats Norrköping har.
Citera
2015-05-22, 00:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Bästa defensiva mittfältaren i serien?
Nå, på tal om bästa spelare... ska vi dra igång en "Bästa startelva" (och sämsta) som jag initierade i fjol? Och om vi har tur kanske Fotbollskanalen plagierar oss igen.

Bästa XI:
?
?-Rogne-Helander-?
Lewicki-G. Svensson
?-?-Vibe
Mushekwi

Sämsta XI:
?
?-?-?-?
?-?
?-?-?
?

4-2-3-1 inte ett måste, 4-3-3 eller 4-4-2 går bra likaså.

Bästa domare: Mohammed Al-Hakim (?)
Sämsta domare: ?
Bästa tränare: ?
Sämsta tränare: ?
Senast redigerad av U-Fig 2015-05-22 kl. 00:19.
Citera
2015-05-22, 00:18
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Nå, på tal om bästa spelare... ska vi dra igång en "Bästa startelva" (och sämsta) som jag initierade i fjol? Och om vi har tur kanske Fotbollskanalen plagierar oss igen.

Bästa XI:
?
?-Rogne-Helander-?
Lewicki-G. Svensson
?-?-Vibe
Mushekwi

Sämsta XI:
?
?-?-?-?
?-?
?-?-?
?

4-2-3-1 inte ett måste, 4-3-3 eller 4-4-2 går bra likaså.

Bästa domare: Mohammed Al-Hakim (?)
Sämsta domare: ?
Bästa tränare: ?
Sämsta tränare: ?

Salomonsson bästa högerback. Tveklöst.

Alvbåge bästa målvakt.
Goitom borde vara med där uppe.

Eikrem också?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto