2015-04-14, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenWW
Fy fan vad härligt med seger! Skönt att samtliga mål kommer på omställningar då det är något vi behövde förbättra inför säsongen och det är bra att det ger utdelning så här tidigt på säsongen.

Simon Hedlund känns som en helt annan spelare i år. Förra året kändes han inte speciellt farlig trots sin snabbhet men nu känns han livsfarlig. Utmanar på ett helt annat sätt än förra året då han känns mycket tryggare med bollen. Fortsätter han så här så blir jag inte förvånad om han gör mellan 10-15 mål denna säsongen.

Arber Zeneli visade hela Sverige vilken teknik och snabbhet med bollen han har. Vilket jäkla mål! Fotbollskväll jämförde hans steg med Messi…

Victor Claesson gjorde även han en oerhört bra match och Per Frick var bra som bollmottagare och hittade en del fina kombinationer. Vi behöver ingen anfallare som gör 15 mål när vi har sådana offensiva mittfältare. Detta kan sluta med guld.

Håller med dig helt. Skulle naturligtvis vara skönt att ha en striker som man vet gör 15+ mål per säsong, men jag litar på vårt fantastiska mittfält.

Just Claesson och Hedlund som du nämner har ju verkligen exploderat i år hittills. Hedlund tar bättre löpningar och avslutar mer distinkt än förut och Claesson bara flyter fram med bollen klistrad vid fötterna. Underbart att se hur alla yngre utvecklas.

Vågar nog inte riktigt tro på guld, men vår högstanivå är galet hög!
Citera
2015-04-15, 09:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Jag är övertygad om att det var skämt, även om humorn inte föll föreningen i smaken.
Då kan du sluta vara övertygad nu då.
http://www.expressen.se/sport/sportfeed/djurgarden-raderar-officiella-derby-rapporteringen-pinsamt-och-skamligt/?fb_action_ids=359038857634522&fb_action_types=og. shares
Citera
2015-04-15, 12:02
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
http://www.expressen.se/sport/sportfeed/djurgarden-raderar-officiella-derby-rapporteringen-pinsamt-och-skamligt/?fb_action_ids=359038857634522&fb_action_types=og. shares

Tror inte han kommer ändra uppfattning även om den som skrev rapporteringen erkänner att det inte var ett skämt, lönlöst.

Hammarby akademi plockar in Stefan Billborn som tränare, riktigt trevligt. Otroligt mycket erfarenhet som man kan utnyttja där.
Citera
2015-04-15, 13:03
Medlem
Jontalinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...

På riktigt - vem fan bryr sig om ett jävla twitterkonto. Sluta klottra sida efter sida med denna helt ointressanta icke-diskussion.
Citera
2015-04-15, 14:27
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jontalinen
På riktigt - vem fan bryr sig om ett jävla twitterkonto. Sluta klottra sida efter sida med denna helt ointressanta icke-diskussion.
instämmer.
Citera
2015-04-15, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nollgradig
Håller med dig helt. Skulle naturligtvis vara skönt att ha en striker som man vet gör 15+ mål per säsong, men jag litar på vårt fantastiska mittfält.

Just Claesson och Hedlund som du nämner har ju verkligen exploderat i år hittills. Hedlund tar bättre löpningar och avslutar mer distinkt än förut och Claesson bara flyter fram med bollen klistrad vid fötterna. Underbart att se hur alla yngre utvecklas.

Vågar nog inte riktigt tro på guld, men vår högstanivå är galet hög!

Fint spelad match av Elfsborgen. De unga visar verkligen hur duktiga de är. Simon Hedlund är helt klart en pärla. Och det måste man väl skriva om Zeneli efter det magiska målet. Dock har jag sett för lite av den sistnämnda för att ge honom epitet "Pärla". Dock tänkte jag inte på Messi utan mer åt Henry och en mer jordnära jämförelse Jesper Blomqvist i sin prime
Citera
2015-04-15, 15:07
Bannlyst
Ur DN (papperstidningen 10 april 2015) kan vi i matchsammanfattningen efter att MFF
och AIK spelat 0-0 läsa att matchen fick betyg 3 och att JOHAN BLOMBERG utsågs till
matchens lirare. Men vi kan också ta del av följande :

"VAD GJORDE MAGNUSSON ?

Vad gjorde assisterande domaren PETER MAGNUSSON i omklädningsrummet mitt under
den andra halvleken ? Utöver att stoppa matchen ?"

Peter Magnusson är dock inte bara fotbollsdomare, han är polis också. Hur ofta som han
tar sig för att stoppa matcher vet jag inte. Men som polis anser han sig alltid ha lagen på
sin sida och den som studerar tidningarna lite noggrannare kan se att journalister ibland
tillåts följa med i hans befälsbil. Då kan han t ex säga saker som att han köper snabbmat
endast om han kan se den tillagas. Några kollegor sägs ha problem med magen.

Exakt vad som hände i den här matchen vet jag inte men polisbefälet/fotbollsdomaren
förtjänar helt klart att hålla ögonen på. Någon som kan svara på frågan i rubriken eller
kanske har andra erfarenheter av honom på eller utanför plan ?

http://www.elitdomareklubben.se/?page_id=14 för den som vill se hans nuna.

http://www.expressen.se/nyheter/tyra...eckor-pa-vift/

Och här ovan fick han alltså tillfälle att utstråla godhet.
Citera
2015-04-15, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bowlaren77
Fint spelad match av Elfsborgen. De unga visar verkligen hur duktiga de är. Simon Hedlund är helt klart en pärla. Och det måste man väl skriva om Zeneli efter det magiska målet. Dock har jag sett för lite av den sistnämnda för att ge honom epitet "Pärla". Dock tänkte jag inte på Messi utan mer åt Henry och en mer jordnära jämförelse Jesper Blomqvist i sin prime

Haha Henry var faktiskt en betydligt bättre jämförelse! Nu var visserligen Messi-jämförelsen ganska löjlig från första början. Man får tänka på att målet - även om det var fantastiskt vackert - gjordes i slutminuterna av en total kross där Norrköping uppenbarligen redan var rätt så uppgivna och tröttkörda.

Men Zeneli ser oerhört stark ut, synd som sagt att han konkurrerar med just nu opetbare Hedlund, och utan Lundevall på planen tappar man en bra passnings- och frisparksfot. Men nog är det snart dags för Zeneli att få 90 minuter. Att Zeneli är en pärla är det för mig ingen tvekan om, dock!
Citera
2015-04-17, 08:21
Medlem
kostymnisses avatar
Lite väl utdragen omgång denna får man säga fre-tis. Visst kan man tycka det är kul med allsvenskan var dag men men...

Själva behöver vi en seger igen för att komma tillbaka från förlusten senast och det känns verkligen som det kan gå, Häcken har inte visat något som imponerar det minsta såhär långt och visade sannerligen inget i cupsemin.
Samma visa biljettmässigt som förra året, varför inte klacken lika gärna kan få vår vanliga sektion kan man undra men ifjol handlade det om ett desperat försök från häcken att få hemmamatchskänsla vilket ju aldrig lyckas mot oss ändå...

Oroande är dock om varken Seb, Engvall eller Boman kan lira. Visst Tom Pettersson kommer in istället för Seb och Mikkelsen har gjort bra inhopp men det finns inte mycket bakom då för att byta med...
Citera
2015-04-17, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Lite väl utdragen omgång denna får man säga fre-tis. Visst kan man tycka det är kul med allsvenskan var dag men men...

Själva behöver vi en seger igen för att komma tillbaka från förlusten senast och det känns verkligen som det kan gå, Häcken har inte visat något som imponerar det minsta såhär långt och visade sannerligen inget i cupsemin.
Samma visa biljettmässigt som förra året, varför inte klacken lika gärna kan få vår vanliga sektion kan man undra men ifjol handlade det om ett desperat försök från häcken att få hemmamatchskänsla vilket ju aldrig lyckas mot oss ändå...

Oroande är dock om varken Seb, Engvall eller Boman kan lira. Visst Tom Pettersson kommer in istället för Seb och Mikkelsen har gjort bra inhopp men det finns inte mycket bakom då för att byta med...

Seb kommer väl spela... ? Gick av med kramp, det känns ju inte så farligt.
På anfallssidan kan ju Ankersen spela, och MSD gå in på högerkanten. Även Karl Bohm tyckte jag gjorde bra ifrån sig på försäsongen. Är inte orolig, det är trots allt häcken vi möter. Laget som med 0 mål ändå alltid kommer ha spelat "roligast" fotboll.
Citera
2015-04-17, 11:01
Medlem
ZlatanManias avatar
Tycker de är kul att allsvenskan är lite utspridd emellanåt, ska bli kul med DIF-KFF ikväll och vinner sistnämnda är det en tidig krisstämpel på DIF.

Sen luktat det konspiration om spelschemat i år igen när AIK för tredje gången i rad möter serieledaren.
Citera
2015-04-17, 11:54
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalmarPoeten
Seb kommer väl spela... ? Gick av med kramp, det känns ju inte så farligt.
På anfallssidan kan ju Ankersen spela, och MSD gå in på högerkanten. Även Karl Bohm tyckte jag gjorde bra ifrån sig på försäsongen. Är inte orolig, det är trots allt häcken vi möter. Laget som med 0 mål ändå alltid kommer ha spelat "roligast" fotboll.

Man skall sannerligen inte chansa med Seb under några omständigheter, han spelar troligen men stod över i förrgår och gick av igår.
Framåt inleder vi ju isf med Vibe-Mikkelsen och har nån ungtupp i Karlsson-Lagermyr eller Edvardsen på bänken.
Man skall inte flytta runt via att flytta upp Ankersen. MSD har ju sannerligen inte imponerat såhär långt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in