2015-05-20, 12:42
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferdinand-Piech
Enebackens svenska bacon var en höjdare, bra och inte för rökig smak och doft, mycket kött och lagom med fett. Fasta skivor och inte som mamma scans kletiga skivor som knappt går att dra loss från varandra utan att falla i bitar.

Bästa färdigskivade baconet jag fått tag på hittills.
Håller med. Det är riktigt bra bacon med mycket smak.
Citera
2015-05-20, 14:28
Medlem
Carl Serungs avatar
Har under en längre tid saknat El Tequitos Jalapeno samt Taco Kryddmix. Ringde idag till Lidls kundtjänst och fick besked att dessa har utgått?!
Citera
2015-05-20, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Har under en längre tid saknat El Tequitos Jalapeno samt Taco Kryddmix. Ringde idag till Lidls kundtjänst och fick besked att dessa har utgått?!

Kommer ihåg att Lidl hade en hel avdelning med taco prylar här i butiken där jag bor men nu står de något annat där, verkar som att de inte gick något vidare med taco sortimentet.
Citera
2015-05-20, 20:00
Medlem
Dr.Katis avatar
Jalapenon var ett bra köp, trist...
Citera
2015-05-20, 20:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 8332
Kommer ihåg att Lidl hade en hel avdelning med taco prylar här i butiken där jag bor men nu står de något annat där, verkar som att de inte gick något vidare med taco sortimentet.

Nä, alltså deras egna texmexgrejer suger ju överlag, dock inte jalapeñisarna. Idag fanns det Santa Maria-produkter inne igen (inte länge sen sist), på tal om det.

Förresten så tror jag Lidl leker med våra känslor när dom låter saker försvinna och komma tillbaka. Passa på! Passa på!
Citera
2015-05-20, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ferdinand-Piech
Enebackens svenska bacon var en höjdare, bra och inte för rökig smak och doft, mycket kött och lagom med fett. Fasta skivor och inte som mamma scans kletiga skivor som knappt går att dra loss från varandra utan att falla i bitar.

Bästa färdigskivade baconet jag fått tag på hittills.

Enligt uppgift tidigare i tråden kommer det från Fåddman i Mantorp.

Om man vill kan man kolla ursprungskoden i livsmedelsverkets lista:

http://www.livsmedelsverket.se/produktion-handel--kontroll/livsmedelskontroll/livsmedelsanlaggningar/eu-godkanda-anlaggningar/sektion-vi---kottprodukter/
Citera
2015-05-20, 21:53
Medlem
416.5hps avatar
Vad tror ni om chokladchipsen den här veckan? Bra eller baklänges?
Citera
2015-05-20, 22:02
Medlem
felstavadds avatar
På tal om deras bacon som även jag tycker är väldigt god så vill jag rekomendera deras stekfläsk (har för mig att det är rimmat). Mycket gott, personligen föredrar jag numera stekfläsk över bacon.
Favoritmackan numera:

Brödskivor, gärna Lidls nybakade bullar
1 pkt fläsk (eller bacon)
Smör/bregott
Majonnäs
Kanske en rejäl skiva av deras engelska cheddar också om man vill lyxa till det.

1. Stek fläsket tills det fått lite färg, lyft av och lägg vid sidan
2. Bre på lite smör på brödskivorna eller frallorna och stek dem i fläskflottet tills dess de får lite färg
3. Bre på ett lager majonnäs, på med fläsket, ev på med ost om man vill ha det, lägg ihop bröden och tryck till.

En rejäl brunch, för er som är riktigt hungriga stek på några ägg och lägg på också.
Citera
2015-05-21, 02:21
Medlem
serotonins avatar
Äter i detta nu deras skinka från Dulano och den har en bismak av hasch.
Senast redigerad av serotonin 2015-05-21 kl. 03:14.
Citera
2015-05-21, 03:33
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serotonin
Äter i detta nu deras skinka från Dulano och den har en bismak av hasch.

Är det bra eller dåligt?
Citera
2015-05-21, 08:25
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Kati
Jalapenon var ett bra köp, trist...
Dom var så inihelvetes bra!
Skumt att deras tacogrejer inte verkar gå bra....
Citera
2015-05-21, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chamaemoros
Fast Boquerones skall ju ätas med en citronbaserad olja, alternativt med olivolja och en rejäl skvätt citron över dem. Jag förmodar att de inte föll dig i smaken eftersom du förknippade det med någon typ av traditionellt svensk sill? Prova äta med ciabatta bröd, då blir det inte så oljigt.

Öppnade mitt paket idag och tog tillsammans med en macka och lite marinerade grönsaker. Tyckte dock fisken inte smakade någonting alls, ska de ätas som de är eller ska de stekas? Söker man på nätet verkar det ju vanligt att steka/fritera färska filéer men vet inte om det är möjligt med dessa? Funderar dock på att köpa ett par paket till medan de finns kvar i butik och se om det är nån skillnad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in