2015-05-19, 12:36
Medlem
Vissens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsycholicRave
Men det är ju lite det som är problemet med att klättra, när man t.ex. spelar safelane carry, ens mid feedar fb och kanske en mer kill och ens offlane då ropar ggwp och ger upp. Det är enormt kämpigt att då försöka konstruktivt övertala att det fortfarande finns en chans, något som man ofta behöver göra kontinuerligt resten av gamet för att behålla den chansen, och samtidigt själv spela så bra som man normalt gör (iaf jag är väldigt dålig på att koncentrera mig på spelet och samtidigt skriva långa meningar i chatten, speciellt eftersom jag skriver ganska långsamt på tangentbord).

Det händer oftare i andra laget än ditt. Speciellt om du som du säger konstruktivt förmår ditt team att whina mindre. Eller hur?

Sen vad är du för en gamer som inte har en mic? Sådana kan jag irritera mig på.

Om någon börjar whina och man lugnt snackar lite i micen, drar ett skämt och försöker tända tävlingsgnistan brukar det gå bra.

Citat:
Jag kan bara tala för mig själv, men jag har helt enkelt inte ork att ta kommando och pusha alla konstant att ha en positiv attityd, inte ge upp, säga till folk vart de ska gå, var de ska warda osv. Mmr-poängen har ju ingen riktig mening, och "statusen" att ha höga siffror är inte tillräckligt lockande för att jag ska kämpa mig igenom sådana matcher.
Du ska absolut inte köra kommandostilen och tala om för folk vad de ska göra. Du måste inse att de, precis som du, anser att de är mycket bättre än övriga laget. Du framstår som en arrogant elitist "retarded noob fuck" osv om du talar omf ör folk vad de ska göra.

Som sagt, dra lite skämt, snacka lite, funkar det inte så muta skiten istället och kör ditt race. Whinet är som sagt VÄRRE i motståndarlaget.

Citat:
Enligt min teori så är det inte så mycket att ens medspelare är så otroligt mycket sämre än motspelarna alltid, utan mycket av skiten man upplever i låg mmr (hur nu det definieras, tycker folk spelar skräp när jag spelat med 4k mmr människor med) beror helt enkelt på att folk inte kämpar utan ger upp så fort en lane går dåligt. Dör offlane tiltar mid och blir förbannad på feeden, offlane börjar gapa på att mid borde gankat för 5 minuter sedan, och då spelar det ingen roll att mid kanske gankade top och fick kills för det, han skulle ändå varit bot. Det största problemet är helt enkelt att hålla samman laget även vid motgångar tidigt i gamet, för ofta så ger folk upp och startar omedvetet igång snöbollen som faktiskt gör det omöjligt att vinna. Det är ju trots allt ett lagspel, en person kan inte göra hur mycket som helst för att klättra i sin solorating, då skulle alla proffs ha 90-95% winrate eftersom de bör vara strikt bättre än minst den procenten av alla spelare de kan tänkas möta
Om du är mycket bättre än dina medspelare (om du faktiskt objektivt är det och inte den vanliga bristande självinsikten) måste du vara otroligt toxic och dålig för laget om du ligger på låg rating.

Om du ligger ett par hundra mmr för lågt kanske en winrate på 60 % är rimligt; du kommer förstås knappast vinna varje game. (precis som pokerproffset inte vinner varje hand)

Inse var din brist ligger (ja, den ligger hos dig) och angrip den.
Citera
2015-05-19, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vissen
Vill man klättra i rating är det helt fel väg att gå att sitta och nöta en enda hero (wisp då t.ex.). Det finns en anledning att du sitter på din rating, angrip den istället.

Det första steget till att bli bättre är att acceptera att man inte är bättre än sin mmr visar. Tycker man att man hela jäkla tiden hamnar med "retarded teammates" är man själv med största jäkla sannolikhet en "retarded teammate" i deras ögon.

Sane? ovan är absolut inne på rätt spår. Om du själv är en "motverkande" faktor i pajkastningen kommer motståndarlaget att ha mycket mer whine än ditt lag. Chansen att en värdelös feeder hamnar i motståndarlaget är STÖRRE än att han hamnar i ditt lag. Det är 5 lediga platser i motståndarlaget, bara fyra i ditt, enkel matematik.
Nej, det bästa är att rotera mellan 3-5 mid hjältar. T.ex. Storm, TA, Ember, SF och Tinker. Sedan bli riktigt bra med alla fem och börja klättra.

Dessutom vet jag inte riktigt om det du säger stämmer. Ifall du köar solo och hamnar med en 3- eller 2-stack så har de lägre mmr än dig men vägs upp pga premade. Då spelar du faktiskt med "sämre" spelare.
Citera
2015-05-19, 12:42
Medlem
Vissens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pukknub
Nej, det bästa är att rotera mellan 3-5 mid hjältar. T.ex. Storm, TA, Ember, SF och Tinker. Sedan bli riktigt bra med alla fem och börja klättra.

Dessutom vet jag inte riktigt om det du säger stämmer. Ifall du köar solo och hamnar med en 3- eller 2-stack så har de lägre mmr än dig men vägs upp pga premade. Då spelar du faktiskt med "sämre" spelare.

Och sen tvingas du picka en hero utanför din comfort-zone och är helt värdelös för att din mmr är artificiellt uppblåst. Att fokusera på att ratingen ska gå upp är helt fel angreppspunkt. Fokusera på att tillföra ditt lag mer, att bli bättre, och din rating kommer komma på köpet (och det fortare än om man försöker trycka upp den artificiellt).

Chansen att det finns en 2- eller 3-stack i motståndarlaget är minst lika stor. Eller hur?
Citera
2015-05-19, 13:20
Medlem
Citat:
Och sen tvingas du picka en hero utanför din comfort-zone och är helt värdelös för att din mmr är artificiellt uppblåst. Att fokusera på att ratingen ska gå upp är helt fel angreppspunkt. Fokusera på att tillföra ditt lag mer, att bli bättre, och din rating kommer komma på köpet (och det fortare än om man försöker trycka upp den artificiellt).

Chansen att det finns en 2- eller 3-stack i motståndarlaget är minst lika stor. Eller hur?
En spelare som boostar upp sin mmr med ~5 hjältar är absolut inte värdelös med andra. Självklart blir man bättre på nästan aspekt även om man bara spelar fem hjältar. Du får bättre spelförståelse, blir bättre på att lasthitta etc.

Vad har du för källa på att det skulle gå snabbare om du "fokuserar på att tillföra ditt lag mer"? Ganska säker på att det skulle gå oerhört mycket snabbare med sättet jag skrev.
Dessutom vinner man inte varje match även om man är mycket bättre. Om ditt lag inte spelar med dig är det omöjligt, du kan inte pusha high ground ensam.

Det är även oerhört mycket svårare att förutsäga sämre spelare. Man vet aldrig vad de kan tänkas hitta på.

Du verkar helt ärligt bara svamla på med någon påhittad statistik.
Citera
2015-05-19, 13:35
Medlem
Vissens avatar
Citat:
En spelare som boostar upp sin mmr med ~5 hjältar är absolut inte värdelös med andra. Självklart blir man bättre på nästan aspekt även om man bara spelar fem hjältar. Du får bättre spelförståelse, blir bättre på att lasthitta etc.

Vad har du för källa på att det skulle gå snabbare om du "fokuserar på att tillföra ditt lag mer"? Ganska säker på att det skulle gå oerhört mycket snabbare med sättet jag skrev.
Dessutom vinner man inte varje match även om man är mycket bättre. Om ditt lag inte spelar med dig är det omöjligt, du kan inte pusha high ground ensam.

Det är även oerhört mycket svårare att förutsäga sämre spelare. Man vet aldrig vad de kan tänkas hitta på.

Du verkar helt ärligt bara svamla på med någon påhittad statistik.

Självklart kan jag bara presentera vad jag tror, precis som alla andra här (dig själv inräknad), då någon statistik inte finns att tillgå. Detta torde vara uppenbart.

Vidare är det förstås relativt hur "värdelös" du är på resterande heroes. Men det säger sig självt att någon som har en ganska bred hero-pool som den spelar jämnt på är en långt mycket bättre grund till att klättra ytterligare än någon med en plattform på 5 heroes.

Din mentalitet bidrar till en volatil insats och ojämna matcher. Visst kan du spela jämnt när du får din favorit only-mid hero men när det av någon anledning inte blir så är du ute på för djupt vatten. Feed and rage imminent.

För att förtydliga min ståndpunkt:
Ligger man på 3k kan man säkert väldigt fort klättra några hundra mmr genom att nöta ett par heroes. MEN, för att kunna klättra kraftigt i längden behöver man en bred grund och spelförståelse vilket man inte får av att nöta ett fåtal gubbar. Att försöka gå via genvägar straffar sig i längden.

När du artificiellt trycker upp mmr:en behandlar du symptom, inte smitta.

Edit: stavfel
Senast redigerad av Vissen 2015-05-19 kl. 13:40.
Citera
2015-05-19, 14:18
Medlem
Citat:
Självklart kan jag bara presentera vad jag tror, precis som alla andra här (dig själv inräknad), då någon statistik inte finns att tillgå. Detta torde vara uppenbart.

Vidare är det förstås relativt hur "värdelös" du är på resterande heroes. Men det säger sig självt att någon som har en ganska bred hero-pool som den spelar jämnt på är en långt mycket bättre grund till att klättra ytterligare än någon med en plattform på 5 heroes.

Din mentalitet bidrar till en volatil insats och ojämna matcher. Visst kan du spela jämnt när du får din favorit only-mid hero men när det av någon anledning inte blir så är du ute på för djupt vatten. Feed and rage imminent.

För att förtydliga min ståndpunkt:
Ligger man på 3k kan man säkert väldigt fort klättra några hundra mmr genom att nöta ett par heroes. MEN, för att kunna klättra kraftigt i längden behöver man en bred grund och spelförståelse vilket man inte får av att nöta ett fåtal gubbar. Att försöka gå via genvägar straffar sig i längden.

När du artificiellt trycker upp mmr:en behandlar du symptom, inte smitta.

Edit: stavfel
Jag pratar inte om mig här. Själv brukar jag rotera mellan alla hjältar utan kanske fem stycken. Spelar dock näst intill aldrig solo eller rankat solo. Matcher likt denna fick mig att tappa lusten.

Här har du ett exempel på någon som klättrade med hjälp av ett fåtal hjältar. Nästan bara Storm, TA, Slark och Ember(pre nerf) mot slutet. Dotabuff.

Om man bryr sig om mmr, vilket vissa verkar göra, så är det utan diskussion bäst att spela ett fåtal starka hjältar.
Citera
2015-05-19, 16:22
Medlem
Vissens avatar
Citat:
Jag pratar inte om mig här.
Byt ut "du" mot "man" då.

Citat:
Här har du ett exempel på någon som klättrade med hjälp av ett fåtal hjältar. Nästan bara Storm, TA, Slark och Ember(pre nerf) mot slutet. Dotabuff.

Självklart är high-impact heroes bäst om man snabbt ska komma till den rating ens skill ligger på. Det är knappast relevant för vår diskussion.

Citat:
Om man bryr sig om mmr, vilket vissa verkar göra, så är det utan diskussion bäst att spela ett fåtal starka hjältar.

Om man prioriterar en kortsiktig ökning med ett par hundra mmr fungerar det säkert. För att bli bättre på riktigt krävs en bredd.
Citera
2015-05-19, 16:29
Medlem
L_a_z_e_rs avatar
Hallå folket!

Vet att detta ämne är totalt uttjatat både på reddit och i steam forumen men jag vill ändå ta det till flashback då det känns som den största sanningen gällande det mesta går att finna här

Immortals......., vad tror vi om dessa? När kommer immortals 2? Kan vi hoppas på den här veckan eller kommer de behöva "putsas" på ytterligare 2-3 veckor?

Överlag hur tror ni valve har lagt upp sitt arbete gällande stretch goals? Är det mycket möjligt att majoriteten är klara och att de bara vill släppa de vid vissa angivna intervall för att vitalisera TI5 prize pool?

Också vad tror ni de sista speciella immortals kommer att vara? Zeus vet vi är en men de övriga 3? 2 för kista 2 och en för kista 3.
Citera
2015-05-19, 18:09
Medlem
Jag har spelat säkert 100 matcher nu men jag får typ ingen loot jag kan kränga på steam market?
Citera
2015-05-19, 20:51
Medlem
Vissens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Jag har spelat säkert 100 matcher nu men jag får typ ingen loot jag kan kränga på steam market?

Jämfört med CS:GO är det faktiskt väldigt knapert med "value-drops". Och då är det inte precis i överflöd i CS...
Citera
2015-05-19, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L_a_z_e_r
Hallå folket!

Vet att detta ämne är totalt uttjatat både på reddit och i steam forumen men jag vill ändå ta det till flashback då det känns som den största sanningen gällande det mesta går att finna här

Immortals......., vad tror vi om dessa? När kommer immortals 2? Kan vi hoppas på den här veckan eller kommer de behöva "putsas" på ytterligare 2-3 veckor?

Överlag hur tror ni valve har lagt upp sitt arbete gällande stretch goals? Är det mycket möjligt att majoriteten är klara och att de bara vill släppa de vid vissa angivna intervall för att vitalisera TI5 prize pool?

Också vad tror ni de sista speciella immortals kommer att vara? Zeus vet vi är en men de övriga 3? 2 för kista 2 och en för kista 3.
Uppemot en månad säkert. TI5 Är trots allt först i början av augusti.
Jag vet att Leshrac precis fick en ny item slot. Kan mycket väl vara immortal. Hoppas även att TA kommer få något trevligt.
Citera
2015-05-19, 21:49
Medlem
Ajlavjos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sane?
ALLT som drabbar egna laget med feeds och liknande händer lika ofta för andra laget.
Det händer faktiskt mer sällan i ens eget lag om man har "oförtjänt låg mmr", då man själv är bättre än "man borde vara".

Dvs. sannolikheten att motståndarna har en kass feeder är 5/4 ggr högre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in