Citat:
Ursprungligen postat av
Limning
Nej, jag tycker att män som inte vill bli fäder ska se till så att de inte heller blir det.
Ja precis därför så SKALL männen
skydda sig.
Jag har sagt att det är ett av kraven jag har på männen att de skyddar sig så att de gör allt för att minska risken för att bli ofrivilliga fäder.
Däremot så SKALL det vara KRAV på kvinna också att hon aldrig knullar med män som INTE vill bli fäder.
Jämlikhet i kraven skall gälla bägge hållen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Limning
Inte komma springandes sen och gnälla om att samhället ska rycka in och göra tvångsabort på kvinnan, eller att "någon annan" ska stå för kostnaderna eller kräva att samhället ska agera för att just deras barn fråntas sina lagliga rättigheter.
Inte samhällets problem att de klantat sig.
Nu sitter du och direkt ljuger igen. Det är ingen som har på allvar hävdat att det skall ske tvångsabort.
Däremot så har det ställt som en retorisk fråga i ett sätt att exemplifiera KONSEKVENSEN baserat på din och andra feministers tänkande ni har om mannen.
Men JA, Jag vet att det är för mycket begärt att du skall se och förstå skillnaden mellan vad som faktiskt hävdas och fiktivt hävdas baserat på någon annans logik. Du har överbevisat att du sammanblandar dessa två egenskaper och utgår från att det är en och samma när andra skriver det.
Och jag är mycket väl medveten om att detta svar jag skriver här kommer att kunna förvridas till något som aldrig sagts eller skrivits av Limning då hon är en av experterna till att göra detta.