2015-05-19, 14:36
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limning
Klart jag ska vill kunna knulla vem jag vill men vad har det med nånting att göra? Ska jag vara för att vi får 40 000 oönskade barn årligen bara för det?

Vem som ska bestämma över ett barn är inte upp till mig att avgöra. Såna frågor regleras mellan föräldrarna eller i domstol.

Men om ni inte skaffa inte barn med någon som inte vill ha barn så blir det inga oönskade barn.
Citera
2015-05-19, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Du läste inte vad jag skrev va? Du gnäller på att det inte är samhällets problem att se till att ett barn som blir "juridiskt aborterat" får en dräglig uppväxt.

Då kan du ju inte heller anse att vi som samhälle inte har någon skyldighet att finansiera dina barns skolgång utan de får du ta ur egen ficka.

För ska vi köra att samhället inte har något ansvar ska det gälla allt.

Har aldrig sagt att jag inte vill betala skatt, sa bara att jag vill inte betala skatt så att andras barn kan gå i skolan, är i ju inte mitt problem säger du ju.

Liksom allt det andra jag betalar skatt till som går till barn jag inte har något att göra med.

Nu är detta inget jag tycker men med din logik så kan man resonera så här.
Vad du vill och inte vill betala skatt till är upp till dej. Din logik att om man har en skattefinansierad skola så ska precis allt annat också skattefinansieras begriper jag inte.
Citera
2015-05-19, 14:41
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Nej, jag tycker att män som inte vill bli fäder ska se till så att de inte heller blir det.

Ja precis därför så SKALL männen skydda sig.

Jag har sagt att det är ett av kraven jag har på männen att de skyddar sig så att de gör allt för att minska risken för att bli ofrivilliga fäder.

Däremot så SKALL det vara KRAV på kvinna också att hon aldrig knullar med män som INTE vill bli fäder.

Jämlikhet i kraven skall gälla bägge hållen.

Citat:
Inte komma springandes sen och gnälla om att samhället ska rycka in och göra tvångsabort på kvinnan, eller att "någon annan" ska stå för kostnaderna eller kräva att samhället ska agera för att just deras barn fråntas sina lagliga rättigheter.

Inte samhällets problem att de klantat sig.

Nu sitter du och direkt ljuger igen. Det är ingen som har på allvar hävdat att det skall ske tvångsabort.
Däremot så har det ställt som en retorisk fråga i ett sätt att exemplifiera KONSEKVENSEN baserat på din och andra feministers tänkande ni har om mannen.

Men JA, Jag vet att det är för mycket begärt att du skall se och förstå skillnaden mellan vad som faktiskt hävdas och fiktivt hävdas baserat på någon annans logik. Du har överbevisat att du sammanblandar dessa två egenskaper och utgår från att det är en och samma när andra skriver det.

Och jag är mycket väl medveten om att detta svar jag skriver här kommer att kunna förvridas till något som aldrig sagts eller skrivits av Limning då hon är en av experterna till att göra detta.
Citera
2015-05-19, 14:43
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Vad du vill och inte vill betala skatt till är upp till dej. Din logik att om man har en skattefinansierad skola så ska precis allt annat också skattefinansieras begriper jag inte.

Men är du dum i huvudet på riktigt? Jag sa och allt annat som finansieras till barnen...

Du tycker inte att det är samhällets problem och hjälpa ett sådant barn, hur kan du då tycka att samhället ska hjälpa barn som inte har det så med olika skattemedel?
Citera
2015-05-19, 14:46
Medlem
Citat:
Men är du dum i huvudet på riktigt? Jag sa och allt annat som finansieras till barnen...

Du tycker inte att det är samhällets problem och hjälpa ett sådant barn, hur kan du då tycka att samhället ska hjälpa barn som inte har det så med olika skattemedel?
Jag tycker att man ska hjälpa ett barn om föräldrarna inte själva kan försörja barnet.

Inte för att föräldrarna hellre vill göra nåt annat för sina pengar.
Citera
2015-05-19, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Empress
Ja precis därför så SKALL männen skydda sig.

Jag har sagt att det är ett av kraven jag har på männen att de skyddar sig så att de gör allt för att minska risken för att bli ofrivilliga fäder.

Däremot så SKALL det vara KRAV på kvinna också att hon aldrig knullar med män som INTE vill bli fäder.

Jämlikhet i kraven skall gälla bägge hållen.

Nu sitter du och direkt ljuger igen. Det är ingen som har på allvar hävdat att det skall ske tvångsabort.
Däremot så har det ställt som en retorisk fråga i ett sätt att exemplifiera KONSEKVENSEN baserat på din och andra feministers tänkande ni har om mannen.

Men JA, Jag vet att det är för mycket begärt att du skall se och förstå skillnaden mellan vad som faktiskt hävdas och fiktivt hävdas baserat på någon annans logik. Du har överbevisat att du sammanblandar dessa två egenskaper och utgår från att det är en och samma när andra skriver det.

Och jag är mycket väl medveten om att detta svar jag skriver här kommer att kunna förvridas till något som aldrig sagts eller skrivits av Limning då hon är en av experterna till att göra detta.
Nej, men då gnäller man istället om att man vill att samhället ska rycka in och göra just deras barn till ett undantag från regeln om att barn har rätt till försörjning, släktskap och arv från sin pappa.

Alternativt ska någon annan betala kalaset.
Citera
2015-05-19, 14:58
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deltoro
Ironi är inte din starka sida, va?

Det är faktiskt en av mina starkaste sidor.

Men du vet, diskussionsforum, ibland diskuterar man med en person man inte har diskuterat med innan, eller sätt skriva, ibland är det inte lätt. Det händer att man inte ser inlägg ibland som uppenbarligen var ironi från avsändarens sida.

Varför jag inte såg det som ironi är för att det finns en stor grupp kvinnor som du beskrev att du skulle göra mot männen existerar. Även om dom inte säger det rätt ut och så kallt.

Kan jag hoppas på att när du har sex med en man så säger du rätt ut att om inte han tar på kondomen så kommer du antagligen bli gravid och du kommer behålla barnet om så blir fallet?

Om du har spiral eller går på p- piller så skall du säga till honom att om du blir gravid så kommer du att behålla barnet och kräver ansvar av honom?

Det i kursiv text är inte ironi. Jag förutsätter att du är heterosexuell givetvis.
Citera
2015-05-19, 15:00
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Jag tycker att man ska hjälpa ett barn om föräldrarna inte själva kan försörja barnet.

Du har sagt att detta inte är samhällets problem, check! du tycker att fadern ska tänka sig för innan han knullar check! du tycker mamman ska få göra som hon vill utan konsekvenser check!

Som sagt denna abort fråga ska gå åt båda hållen inte bara åt mammans håll! du och övriga feminister vill att det skall vara millimeterrättvisa när det är något mannen har fördel i! men jävlar anamma om mannen vill ha samma rättvisa då sätter ni er på tvären, du förstår inte att det retar folk?
Citera
2015-05-19, 15:02
Medlem
Citat:

Bättre att de mammor som inte kan försörja sina barn, låter bli att skaffa barn. Det ansvaret har de i och med abort-lagstiftningen. De som inte klarar av det ansvaret, måste man befria från ansvaret på något vis. Man tar bort barnet från dem, och kastrerar dem. Det måste ju bara vara det effektivaste. Därefter kan de knulla runt hur mycket som helst, utan att ytterligare skada vare sig sitt eget barn eller nya.
Citera
2015-05-19, 15:04
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Bättre att de mammor som inte kan försörja sina barn, låter bli att skaffa barn. Det ansvaret har de i och med abort-lagstiftningen. De som inte klarar av det ansvaret, måste man befria från ansvaret på något vis. Man tar bort barnet från dem, och kastrerar dem. Det måste ju bara vara det effektivaste. Därefter kan de knulla runt hur mycket som helst, utan att ytterligare skada vare sig sitt eget barn eller nya.

Men du förstår väl att det är mannen som skall kastreras samtidigt som han ska stå där med ett barn han inte vill ha! och betala underhåll varje månad i 18-21års tid
Citera
2015-05-19, 15:07
Medlem
Citat:
Du har sagt att detta inte är samhällets problem, check! du tycker att fadern ska tänka sig för innan han knullar check! du tycker mamman ska få göra som hon vill utan konsekvenser check!

Som sagt denna abort fråga ska gå åt båda hållen inte bara åt mammans håll! du och övriga feminister vill att det skall vara millimeterrättvisa när det är något mannen har fördel i! men jävlar anamma om mannen vill ha samma rättvisa då sätter ni er på tvären, du förstår inte att det retar folk?
Vilken jävla fråga ska gå åt båda hållen? Vill du tvinga fram 40 000 oönskade barn per år nu igen?
Citera
2015-05-19, 15:08
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Vilken jävla fråga ska gå åt båda hållen? Vill du tvinga fram 40 000 oönskade barn per år nu igen?

Ta fram dina jävla källor på att det är 40 000 oönskade barn eller håll käften! Du verkar tro att bara för att mamman vill göra en abort och gör en abort så är barnet oönskat av fadern

Du är en riktigt vidrig människa med vidrig människosyn helt klart! där endast moderns ord är lag, och pappan ska stå där tacka och ta emot med ett leende medans han blir rövknullad.

Det enda rimliga är juridisk abort för fadern.
Senast redigerad av nousernameneeded 2015-05-19 kl. 15:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in