2015-05-19, 13:37
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limning
Du tror alltså att det finns 40 000 män som gärna tar hand om de här barnen som inte ens deras morsor vill ha. Det tror inte jag. Därför är ditt förslag synnerligen korkat.

Låtsas inte det är för barnens skull din sjuka hora, du bryr dig inte överhuvudtaget om barn, vill bara kunna knulla vem du vill och sen kräva pengar av han, riktigt dåligt
Citera
2015-05-19, 13:39
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Du skrev att skillnaden blir att kvinnan inte får en enda krona av mannen.

Nej, skillnaden blir att barnet inte får en enda krona av mannen.

Om mannen ska betala för barnet så har han också rätt att bestämma över barnet eller hur?
Citera
2015-05-19, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
Om mannen ska betala för barnet så har han också rätt att bestämma över barnet eller hur?
Nej inte i Sverige. Kvinnan ljuger ihop något och ROKS och socialen agerar. Men pengarna vill mamman gärna ha. Jämlikt fattar du väl?
Citera
2015-05-19, 13:41
Medlem
P-piller för oss män vore toppen.
Citera
2015-05-19, 13:46
Medlem
Citat:
Låtsas inte det är för barnens skull din sjuka hora, du bryr dig inte överhuvudtaget om barn, vill bara kunna knulla vem du vill och sen kräva pengar av han, riktigt dåligt
Klart jag ska vill kunna knulla vem jag vill men vad har det med nånting att göra? Ska jag vara för att vi får 40 000 oönskade barn årligen bara för det?
Citat:
Vem som ska bestämma över ett barn är inte upp till mig att avgöra. Såna frågor regleras mellan föräldrarna eller i domstol.
Citera
2015-05-19, 14:02
Medlem
Citat:
Klart jag ska vill kunna knulla vem jag vill men vad har det med nånting att göra? Ska jag vara för att vi får 40 000 oönskade barn årligen bara för det?

Vem som ska bestämma över ett barn är inte upp till mig att avgöra. Såna frågor regleras mellan föräldrarna eller i domstol.
Du är ju för oönskade barn. Oönskade av fäder. Motståndarsidan vill nog hellre bara se barn önskade av båda föräldrarna eller åtminstone lägga ansvaret på den som har makten att ta beslutet.
Citera
2015-05-19, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Du är ju för oönskade barn. Oönskade av fäder. Motståndarsidan vill nog hellre bara se barn önskade av båda föräldrarna eller åtminstone lägga ansvaret på den som har makten att ta beslutet.
Nej, jag tycker att män som inte vill bli fäder ska se till så att de inte heller blir det.

Inte komma springandes sen och gnälla om att samhället ska rycka in och göra tvångsabort på kvinnan, eller att "någon annan" ska stå för kostnaderna eller kräva att samhället ska agera för att just deras barn fråntas sina lagliga rättigheter.

Inte samhällets problem att de klantat sig.
Citera
2015-05-19, 14:17
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Nej, jag tycker att män som inte vill bli fäder ska se till så att de inte heller blir det.

Inte komma springandes sen och gnälla om att samhället ska rycka in och göra tvångsabort på kvinnan, eller att "någon annan" ska stå för kostnaderna eller kräva att samhället ska agera för att just deras barn fråntas sina lagliga rättigheter.

Inte samhällets problem att de klantat sig.

Inte samhällets problem att du skaffar barn som du inte har råd att betala deras utbildning för heller. Du hör inte hur dumt det låter, eftersom allt är samhällets problem mer eller mindre.

Jag vill inte betala skatt så att andras ungar får åtnjuta välfärden!

Var lite jävla konsekvent i ditt tänkande, du tycker det är helt ok att en kvinna gör abort men inte en man.
Citera
2015-05-19, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Inte samhällets problem att du skaffar barn som du inte har råd att betala deras utbildning för heller. Du hör inte hur dumt det låter, eftersom allt är samhällets problem mer eller mindre.

Jag vill inte betala skatt så att andras ungar får åtnjuta välfärden!

Var lite jävla konsekvent i ditt tänkande, du tycker det är helt ok att en kvinna gör abort men inte en man.
Att du inte vill betala skatt är du inte ensam om men det har väl ändå ingenting med faderskap att göra.
Citera
2015-05-19, 14:23
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Du skrev att skillnaden blir att kvinnan inte får en enda krona av mannen.

Nej, skillnaden blir att barnet inte får en enda krona av mannen.

Ja just det kvinna får inte en enda krona av mannen för barnet försörjning.
Ursäkta att jag trodde att DU var normalbegåvad och begrep hur systemet funkade i praktiken.
Men nu vet jag att man MÅSTE skriva "...mamman får inte enda enda krona av pappan för barnets försörjning" så att du begriper.

Men jag borde ha fatta att du är icke normalbegåvad när du sitter och hävdar att det är "Achmed gjort barnet", d.v.s endast mannen.

Återigen så kvar står ändå det jag citerad av mig själv från inlägg #1475...
Så det är ändå helt oförändrat oavsett.
Citera
2015-05-19, 14:27
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Att du inte vill betala skatt är du inte ensam om men det har väl ändå ingenting med faderskap att göra.

Du läste inte vad jag skrev va? Du gnäller på att det inte är samhällets problem att se till att ett barn som blir "juridiskt aborterat" får en dräglig uppväxt.

Då kan du ju inte heller anse att vi som samhälle inte har någon skyldighet att finansiera dina barns skolgång utan de får du ta ur egen ficka.

För ska vi köra att samhället inte har något ansvar ska det gälla allt.

Har aldrig sagt att jag inte vill betala skatt, sa bara att jag vill inte betala skatt så att andras barn kan gå i skolan, är i ju inte mitt problem säger du ju.

Liksom allt det andra jag betalar skatt till som går till barn jag inte har något att göra med.

Nu är detta inget jag tycker men med din logik så kan man resonera så här.
Citera
2015-05-19, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Empress
Ja just det kvinna får inte en enda krona av mannen för barnet försörjning.
Ursäkta att jag trodde att DU var normalbegåvad och begrep hur systemet funkade i praktiken.
Men nu vet jag att man MÅSTE skriva "...mamman får inte enda enda krona av pappan för barnets försörjning" så att du begriper.

Men jag borde ha fatta att du är icke normalbegåvad när du sitter och hävdar att det är "Achmed gjort barnet", d.v.s endast mannen.

Återigen så kvar står ändå det jag citerad av mig själv från inlägg #1475...
Så det är ändå helt oförändrat oavsett.
Mamman betalar alltså sin del för barnets försörjning precis som vanligt.

Bra om du förstår att skillnaden blir för just barnet, som blir utan försörjning från sin pappa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in