Citat:
Ursprungligen postat av
fuckuto
Snäll sluta svamla var snäll och citera i avtalet om det du hävdar, mer skitsnack hjälper inte.
Du skrev "tydligt står att kontroll över gränsen skall återlämnas till Ukraina"
Om gänsen mellan Ryssland och Ukraina står det ordagrant följande i Minsk II:
9.
Restore control of the state border to the Ukrainian government in the whole conflict zone, which has to start on the first day after the local election and end after the full political regulation (local elections in particular districts of Donetsk and Luhansk oblasts based on the law of Ukraine and Constitutional reform) by the end of 2015, on the condition of fulfilment of Point 11 – in consultations and in agreement with representatives of particular districts of Donetsk and Luhansk oblasts within the framework of the Trilateral Contact Group
http://en.wikipedia.org/wiki/Minsk_II
Så har vi haft lokala val etc?
Vad står detta i Minsk II avtalet det som du skriver" inga ryska vapen, fordon eller frivilliga får passera..."?
Källa Tack?
Jag skrev;
Citat:
Kontroll över gränsen skall återlämnas till Ukraina.
Skrev jag något om några val? Det är ju du som lägger orden i munnen på mig. Jag konstaterade bara att Ukraina skall ha full kontroll över sin gräns enligt avtalet.
Så här står det i Minsk II;
Citat:
9. Pullout of all foreign armed formations, military equipment, and also mercenaries from the territory of Ukraine under OSCE supervision. Disarmament of all illegal groups.
Eftersom du verkar ha problem med att förstå engelska skall jag bemöda mig en översättning.
Tillbakadragandet av samtliga beväpnade grupper, militär utrustning och frivilliga från ukrainskt territorium med hjälp av Organisationen för säkerhet och samarbete i Europa (OSSE). Alla illegala stridande skall avväpnas.
Har vi några frågor på det?
Inga ryska vapensystem eller frivilliga får finnas i Ukraina (varken från USA eller Ryssland).
Dessutom skall val hållas i Donetsk och Lugansk utifrån ukrainsk lagstiftning under 2015.
Med tanke på att DNR och LNR inom kort kommer hålla val för att sedan annekteras av Ryssland så kan man ju säga att ni mer eller mindre pissar på alla möjligheter till fred.
Du liksom jag vet mycket väl att om USA och Ryssland drar sig ur kommer Ukraina att krossa separatisterna på några månader precis som förra sommaren. Därför kommer aldrig Ryssland eller separatisterna att följa avtalet.