2015-04-12, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Jag bad dig länka till en officiell fransk källa där generalen påstår detta. Du kan bara länka till Kreml-media. Alltså är det inte sant. Vad som inte är sant från början till slut är det du påstod om att Kremls lögner om en fransk generals påstådda uttalande på något vis skulle vara ett tecken på ändrad hållning inom EU. Hör du inte själv hur imbecill den ryska desinformationen låter?

Uppgifterna kommer från den franska nationalförsamlingen och finns på nätet.

Commission de la défense nationale et des forces armées

http://www.assemblee-nationale.fr/14/cr-cdef/14-15/c1415049.asp
2015-04-12, 17:56
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vedhuggare
Uppgifterna kommer från den franska nationalförsamlingen och finns på nätet.
Commission de la défense nationale et des forces armées
http://www.assemblee-nationale.fr/14/cr-cdef/14-15/c1415049.asp
Det är denna general du påstår företräder hela Europa alltså?
Han äskar om mer pengar, han har tydligen en maktkamp med andra delar av det franska försvaret, säkerhetsjänsten för att vara mer specifik. En karriär på förfall efter han gjort bort sig kan man vänta sig.
Senast redigerad av Xelious 2015-04-12 kl. 18:25.
2015-04-12, 18:08
Medlem
Citat:
Det är denna general du påstår företräder hela Europa alltså?
Han eskar om mer pengar, han har tydligen en maktkamp med andra delar av det franska försvaret, säkerhetsjänsten för att vara mer specifik. En karriär på förfall efter han gjort bort sig kan man vänta sig.

Frankrike och Tyskland har ett speciellt förhållande. De pratar ihop sig. De har också mycket stort inflytande i EU. Merkel och Hollande hjälpte till att arbeta fram Minsk2 och på många sätt företrädde de Europa. Axeln Paris-Berlin ska inte underskattas på vår kontinent och många sätter likhetstecken med EU. Jag tolkar ländernas insats som en EU-signal.

Tänk att du baktalar en rakryggad fransk officer. Nå, nu väntar jag på att du ska säga att den franska nationalförsamlingen styrs från Kreml.
2015-04-12, 18:33
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Frankrike och Tyskland har ett speciellt förhållande. De pratar ihop sig.

Vad ska det betyda på svenska? De är båda med i NATO, båda länder straffar Ryssland för invasionen av Ukraina och annekteringen av Krim. Det är sant.

Citat:
De har också mycket stort inflytande i EU.

Ja och jorden är rund och ryssen fascistiskt.

Citat:
Merkel och Hollande hjälpte till att arbeta fram Minsk2 och på många sätt företrädde de Europa. Axeln Paris-Berlin ska inte underskattas på vår kontinent och många sätter likhetstecken med EU. Jag tolkar ländernas insats som en EU-signal.
Ja länderna står enade mot Ryssland.

Citat:
Tänk att du baktalar en rakryggad fransk officer. Nå, nu väntar jag på att du ska säga att den franska nationalförsamlingen styrs från Kreml.
Varför skulle jag påstå en sådan dröm som du, paul0 och andra ryssar har? Generalen är inte ens medlem av den franska generalförsamlingen och det är hans personliga små kommentarer ni desperat försöker blåsa upp.
2015-04-12, 18:53
Medlem
Demonstration i Odessa. Poroshenko möts av röda flaggor och talkörer. Om och när han inför undantagstillstånd, så är det slut med demonstrationer. Jämfört med den katastrofala situationen idag, så var livet i Sovjet mycket bättre. Folk är arga och tar till den röda flaggan. De minns Odessa-massakern när folk brändes inne, fortfarande inte utrett, och de tycker inte om det som kommer från Kiev. Krig, fattigdom och elände.

Kort video. Ingen engelsk text, men det behövs inte.

https://www.youtube.com/watch?v=B-rhHLWAwcw&feature=youtu.be
2015-04-12, 19:12
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Demonstration i Odessa. Poroshenko möts av röda flaggor och talkörer. Om och när han inför undantagstillstånd, så är det slut med demonstrationer. Jämfört med den katastrofala situationen idag, så var livet i Sovjet mycket bättre. Folk är arga och tar till den röda flaggan. De minns Odessa-massakern när folk brändes inne, fortfarande inte utrett, och de tycker inte om det som kommer från Kiev. Krig, fattigdom och elände.

Jag ser mest Ukrainas fina flagga och hur han blir hälsad av sitt folk. De röda flaggorna är väl fackföreningarnas flagga kan man anta, det är knappast Kinas flagga. Homo sovieticus är en möjlighet, det var säkerligen ett par sådana utkommenderade. De har dock inget inflytande. Det kommer av sakens natur.

Som ryss kan du kanske tolka den här videon, det är väl Rysslands folk som tillber sin president eller är det någon annan de har lojalitet till?
https://www.youtube.com/watch?v=Aihmte1DWvA
2015-04-12, 19:35
Medlem
HerroFruBolls avatar
Citat:
Demonstration i Odessa. Jämfört med den katastrofala situationen idag, så var livet i Sovjet mycket bättre. Folk är arga och tar till den röda flaggan. ... från Kiev. Krig, fattigdom och elände.
Om alla i Odessa är arga o anser att fattigdom o elände drabbat staden efter det ryskarrangerade upproret i Donbas, varför ser vi inte samma "resning" i Odessa som i Luhansk o Donetsk?
2015-04-12, 19:57
Medlem
Citat:

https://www.youtube.com/watch?v=B-rhHLWAwcw&feature=youtu.be

får väl hoppa in kort och styra upp all pro-rysk och patologisk gallimatias...

nu kanske presbyopia försvårar visuell bedömning av videos på ålderns höst... men det bör ju vara alldeles glasklart att det är en massiv majoritet som hälsar poroshenko med ukrainska flaggor.

mindre glasklart, men ändå en gyllene och absolut regel, är att så fort du ser ett gäng ukrainare, speciellt om det är majoritet av kärringar och illa klädda titushkis, som står och skanderar i grupp så är de betalda. den lilla skrikande minoriteten är garanterat avlönad. (även pro-ukrainska demonstrationer, bland annat en del "sympatiyttringar" för tymoshenko, har varit alldeles uppenbart betalda)

därefter kan vi nog påminna om det verkliga opinionsläget i odessa som fitz-hume postade häromdagen (enligt den senaste opinionsundersökningen):

Citat:
Påminner de ryska forumtrollen om Odessa-invånarnas kompakta motstånd till "folkrepublik".
Undersökning utförd 4-19 december (i Odessa talar de flesta ryska och 29% är etniska ryssar):
0,2% är positiva till att förenas med Ryssland.
2,3% är positiva till egen republik.

... och vad mer har min herre lögnaktigt och selektivt "informerat" om den senaste veckan?

vi kan väl - bara för att visa att en ynklig lögnare med intellektuella begränsningar förblir detsamma ad nauseam - ta det där med att frankrike och tyskland på något sätt skulle svänga mot ryssland och vara trötta på ukraina?

man kan väl anta att tysklands steinmeier är en ok talesman för tyskland? han förklarar bland annat att sanktionerna kvarstår, att annekteringen av krim var olaglig och att putin (ft. köpta extremister i förbundsriksdagen) kan glömma alla tankar på G7... och då ska man komma ihåg att steinmeier är en pragmatiker.

http://www.welt.de/politik/deutschland/article139410769/Die-Ereignisse-von-Troeglitz-sind-eine-Schande.html

för att avsluta samma ämne kan vi ju notera att NATO har gått ut ganska hårt och markerat mot att manskap och krigsmaterial fortsätter att flöda fritt över gränsen. bland annat skickades ett tufft budskap ut genom anrika frankfurter allgemeine zeitung. där indikerades också att ytterligare aggression från separatister kommer att tvinga NATO till åtgärder (i.e. moderna vapen till ukraina).

då lögnerna haglar tätt från äldre herrar och ryska nollor (pun intended!) kan nämnas att ukraina stiftat en lag som motverkar BÅDE kommunistiska OCH nazistiska symboler. personligen är jag emot den typen av lagstiftning då den oftast motverkar sitt syfte. men det är ingen inkvisition mot de stackars tandlösa kommunistpensionärerna utan en lag mot extremism på båda ytterkanterna av mördande svin i historieböckerna.

ukraina har även, så vitt jag förstått det, skickat hem frivilligförbanden (om de ej integrerats i reguljära styrkor) från konfliktzonen. det blir väldigt intressant när utrikesministrarna samtalar i normandie-formatet imorgon... är det dags - eller inte - för de ryska turisterna och deras samlarobjekt (läs: toppmoderna ryska vapensystem) att åka hem igen?

ok, det var allt för dagen, kära vedhuggare, hälsa din hanterare att jag kommer att fortsätta blottlägga alla transparenta lögner och infekterade insinuationer... bara så att, som du själv gärna skriver, de tysta läsarna kan identifiera en lögnare och kategoriskt avfärda densamma lögnaren!

ps. då jag inte gillar korkade metaforer kan jag upplysa om att en kompass alltid visar samma riktning, med undantaget om den befinner dig på nordpolen (vilket du glömde att nämna...mittibland all pro-rysk selektivism och afasi!).
2015-04-12, 20:00
Medlem
Citat:
Jag ser mest Ukrainas fina flagga och hur han blir hälsad av sitt folk. De röda flaggorna är väl fackföreningarnas flagga kan man anta, det är knappast Kinas flagga. Homo sovieticus är en möjlighet, det var säkerligen ett par sådana utkommenderade. De har dock inget inflytande. Det kommer av sakens natur.

Som ryss kan du kanske tolka den här videon, det är väl Rysslands folk som tillber sin president eller är det någon annan de har lojalitet till?
https://www.youtube.com/watch?v=Aihmte1DWvA

Xelious, jag förstår inte vad du vill säga med videon. Muslimerna har inte invandrat till Ryssland, de har funnits där länge och relationerna är bra, om jag har förstått det rätt. Att de firar Eid är väl inte konstigt?

De ryska/sovjetiska muslimerna deltog i två världskrig. På ett sätt, som är svårt att förstå i västeuropa, verkar ortodoxa kristna och muslimer kunna samexistera och tala med varandra i det geografiskt stora landet Ryssland.

Jag postade tidigare en länk om muslimer som slåss för Kiev. Om du antyder att de tillbeder Vladimir Putin, en människa, så får du inte deras stöd.

För vilken gång i ordningen måste jag säga dig att jag inte är ryss? Det här börjar bli tröttsamt. Folk ser vad du gör och du motarbetar din egen sak.
2015-04-12, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerroFruBoll
Om alla i Odessa är arga o anser att fattigdom o elände drabbat staden efter det ryskarrangerade upproret i Donbas, varför ser vi inte samma "resning" i Odessa som i Luhansk o Donetsk?
Odessa är mycket oroligt för tillfället, nedan nämns att man har arresterade en stor gupp motståndsmän och kvinnor för några dagar sedan. Det verkar som ett uppror i Odessa håller på manifesteras bland befolkningen där. Det lokala styret håller på att bryta samman och Poroshenko hotar med att byta ut lokala ledningen där.

Poroshenko: Group of 40 terrorists arrested in Odesa
April 10, 2015
""ODESA - Ukrainian police and security officers have arrested a large group of terrorists after conducting an overnight operation, Ukrainian President Petro Poroshenko said.""
http://www.kyivpost.com/content/ukraine/poroshenko-group-of-40-terrorists-arrested-in-odesa-385918.html

Poroshenko: If Odesa governor doesn't cope with maintaining order in Odesa, I will take my decision
April 11, 2015
"Odesa, April 11 - Ukrainian President Petro Poroshenko has given a vague answer to the question of whether he intended to replace Odesa regional governor."
Senast redigerad av fuckuto 2015-04-12 kl. 20:40.
2015-04-12, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av putlerthesmall
får väl hoppa in kort och styra upp all pro-rysk och patologisk gallimatias...

nu kanske presbyopia försvårar visuell bedömning av videos på ålderns höst... men det bör ju vara alldeles glasklart att det är en massiv majoritet som hälsar poroshenko med ukrainska flaggor.

mindre glasklart, men ändå en gyllene och absolut regel, är att så fort du ser ett gäng ukrainare, speciellt om det är majoritet av kärringar och illa klädda titushkis, som står och skanderar i grupp så är de betalda. den lilla skrikande minoriteten är garanterat avlönad. (även pro-ukrainska demonstrationer, bland annat en del "sympatiyttringar" för tymoshenko, har varit alldeles uppenbart betalda)

därefter kan vi nog påminna om det verkliga opinionsläget i odessa som fitz-hume postade häromdagen (enligt den senaste opinionsundersökningen):

... och vad mer har min herre lögnaktigt och selektivt "informerat" om den senaste veckan?

vi kan väl - bara för att visa att en ynklig lögnare med intellektuella begränsningar förblir detsamma ad nauseam - ta det där med att frankrike och tyskland på något sätt skulle svänga mot ryssland och vara trötta på ukraina?

man kan väl anta att tysklands steinmeier är en ok talesman för tyskland? han förklarar bland annat att sanktionerna kvarstår, att annekteringen av krim var olaglig och att putin (ft. köpta extremister i förbundsriksdagen) kan glömma alla tankar på G7... och då ska man komma ihåg att steinmeier är en pragmatiker.

http://www.welt.de/politik/deutschland/article139410769/Die-Ereignisse-von-Troeglitz-sind-eine-Schande.html

för att avsluta samma ämne kan vi ju notera att NATO har gått ut ganska hårt och markerat mot att manskap och krigsmaterial fortsätter att flöda fritt över gränsen. bland annat skickades ett tufft budskap ut genom anrika frankfurter allgemeine zeitung. där indikerades också att ytterligare aggression från separatister kommer att tvinga NATO till åtgärder (i.e. moderna vapen till ukraina).

då lögnerna haglar tätt från äldre herrar och ryska nollor (pun intended!) kan nämnas att ukraina stiftat en lag som motverkar BÅDE kommunistiska OCH nazistiska symboler. personligen är jag emot den typen av lagstiftning då den oftast motverkar sitt syfte. men det är ingen inkvisition mot de stackars tandlösa kommunistpensionärerna utan en lag mot extremism på båda ytterkanterna av mördande svin i historieböckerna.

ukraina har även, så vitt jag förstått det, skickat hem frivilligförbanden (om de ej integrerats i reguljära styrkor) från konfliktzonen. det blir väldigt intressant när utrikesministrarna samtalar i normandie-formatet imorgon... är det dags - eller inte - för de ryska turisterna och deras samlarobjekt (läs: toppmoderna ryska vapensystem) att åka hem igen?

ok, det var allt för dagen, kära vedhuggare, hälsa din hanterare att jag kommer att fortsätta blottlägga alla transparenta lögner och infekterade insinuationer... bara så att, som du själv gärna skriver, de tysta läsarna kan identifiera en lögnare och kategoriskt avfärda densamma lögnaren!

ps. då jag inte gillar korkade metaforer kan jag upplysa om att en kompass alltid visar samma riktning, med undantaget om den befinner dig på nordpolen (vilket du glömde att nämna...mittibland all pro-rysk selektivism och afasi!).

Nu är du arg. Jag har antagligen berört en nerv.

Visst har NS-symboler förbjudits, men tror du att Svoboda och Högra Sektorn har ändrat ideologi? Tror du att Parubiy, vice talman och gammal social-nationalist, skulle skynda på en sådan omröstning i Rada, om så krävdes? Jag såg honom göra det på youtube.

En fråga om Maidan. Var det någon som fick betalt där?

Du har rätt om kompassen. Jag har dock sett nålen snurra när den söker riktning, speciellt på sjön när båten kränger. Nålen kommer rätt efter en stund. Annars är det ju kul att jämföra Ukraina med nordpolen.

De tysta läsarna får dra sina egna slutsatser. Ingen av oss vet hur de tänker. Jag tror att här finns analytiker, som söker information, inte åsikter.
2015-04-12, 20:57
Medlem
Citat:
Nu är du arg. Jag har antagligen berört en nerv.

Visst har NS-symboler förbjudits, men tror du att Svoboda och Högra Sektorn har ändrat ideologi? Tror du att Parubiy, vice talman och gammal social-nationalist, skulle skynda på en sådan omröstning i Rada, om så krävdes? Jag såg honom göra det på youtube.

En fråga om Maidan. Var det någon som fick betalt där?

Du har rätt om kompassen. Jag har dock sett nålen snurra när den söker riktning, speciellt på sjön när båten kränger. Nålen kommer rätt efter en stund. Annars är det ju kul att jämföra Ukraina med nordpolen.

De tysta läsarna får dra sina egna slutsatser. Ingen av oss vet hur de tänker. Jag tror att här finns analytiker, som söker information, inte åsikter.

inte ett dugg arg... men jag noterar att du - återigen - undviker fakta kring de "spekulationer" (läs: lögner) som du upprepar med onanistiska tendenser. om du vore en betald skribent skulle man kunna kalla dig hora... men låt oss inte spekulera kring det.

låt oss då istället klä av en till av dina generaliserande lögner: varken svoboda eller högra sektorn är nazistiska och de använder inga nazistiska symboler.

man kan kalla dom nationalistiska, populistiska, korkade, illa klädda, bristande i savoir faire eller bandera-lovers. men inte nazistiska.

de tysta läsarna noterar nog också att du aldrig kan backa upp dina tomma påståenden med fakta. utan så snart du avslöjats så glider du in in nästa semi-lögn straight outta den pro-ryska argumentationsmodellen.

jag är säker på att folk på båda sidan av maidan-kravallerna fick betalt (inte minst de yanukovych-huliganer som slog tjejer och eu-vänliga studenter sönder och samman), men det jag åsyftade var mindre grupper som dyker upp pliktskyldigt skrikande. inte en folklig resning med flera hundra tusen...

nog om det nu. ha det så bra så återkommer jag nästa vecka...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in