2015-05-19, 11:48
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limning
Jämställdhet? För att det är korkat med 40 000 barn årligen som inte ens deras morsor vill ha?

Men är du dum eller något? Läs vad jag skriver... få det att sjunka in och läs inte så som fan läser bibeln jävligt tröttsamt med dig faktiskt.
Citera
2015-05-19, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Men är du dum eller något? Läs vad jag skriver... få det att sjunka in och läs inte så som fan läser bibeln jävligt tröttsamt med dig faktiskt.
Källa på att nån föredrar att ta hand om 40 000 barn oönskade barn årligen tack framför att lösa problemet med några piller.
Citera
2015-05-19, 11:58
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Källa på att nån föredrar att ta hand om 40 000 barn oönskade barn årligen tack framför att lösa problemet med några piller.

Har jag sagt att någon föredrar? Jag har sagt att vi ska tvinga kvinnor att bli mamma mot sin vilja, så som du tycker att man ska kunna tvinga män att bli pappa mot sin vilja.
Sluta hitta på saker jag inte ens sagt. Men att påstå att ingen människa vill ha någon av dessa 40 000 aborter vill jag gärna ha källor på.

Men ta fram dina källor på att barn som blir utsatt för juridisk abort blir mer lidande än det som inte blir det.
Citera
2015-05-19, 12:11
Medlem
Citat:
Har jag sagt att någon föredrar? Jag har sagt att vi ska tvinga kvinnor att bli mamma mot sin vilja, så som du tycker att man ska kunna tvinga män att bli pappa mot sin vilja.
Sluta hitta på saker jag inte ens sagt. Men att påstå att ingen människa vill ha någon av dessa 40 000 aborter vill jag gärna ha källor på.
Då så. Vill du inte helker ha dr här 40 000 barnen så kan du släppa frågan.
Citat:

Men ta fram dina källor på att barn som blir utsatt för juridisk abort blir mer lidande än det som inte blir det.
Juridisk abort finns inte.
Citera
2015-05-19, 12:13
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Du tror alltså att det finns 40 000 män som gärna tar hand om de här barnen som inte ens deras morsor vill ha. Det tror inte jag. Därför är ditt förslag synnerligen korkat.
Givetvis handlar det inte om 40 000 fall per år där mannen vill behålla barnet, däremot handlar det säkert om tusentals fall. För tro det eller ej, de flesta män älskar och vill faktiskt ha barn.
Citera
2015-05-19, 12:14
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Då så. Vill du inte helker ha dr här 40 000 barnen så kan du släppa frågan.
Juridisk abort finns inte.

Du hade alltså inget, utan snackar massa skit som vanligt
Citera
2015-05-19, 12:17
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Givetvis handlar det inte om 40 000 fall per år där mannen vill behålla barnet, däremot handlar det säkert om tusentals fall. För tro det eller ej, de flesta män älskar och vill faktiskt ha barn.

Inte enligt Limnings sätt att tänka nej där finns det ingen som vill ha ungen om inte mamman vill ha den
Citera
2015-05-19, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Och som jag förklarat för nousername så är samhället inte intresserat av att lägga tid och resurser på att utreda om nån kanske eventuellt vill ha de här barnen när man kan lösa problemet med några piller.
Citera
2015-05-19, 12:29
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Kvinnor varken gynnas eller missgynnas i princip eftersom hennes försörjningsbörda kvarstår oförändrad.

Har ALDRIG hävdat motsatsen. Så du saknar underlag att påstå detta.

Citat:
Den som missgynnas är barnet som tappar sin rätt till försörjning samt sina andra rättigheter gentemot fadern.

Läs mitt inlägg #1475...
Här är ett utdrag som ger svar på det du tar upp här, i detta STYCKE .

Citat:
Ursprungligen postat av Empress
Ja mamman får vackert skaka fram pengar till Kurt så att han kan fötrlja med. Det är bara otroligt barnsligt av mamman att låta Kurt stanna hemma bara för att hon var korkad att skaffa barn emot Kurts bilogiska faders vilja. Hon har ingen rättighet att straffa Kurt på det sättet genom att låta honom stanna hemma.

Ja vad är problemet med att Kurt enbart ärver mamman? Det är ju så det går till i dag. Man ärver bara sina biologiska föräldrar. Ja det är orättvist för Kurt att han inte kan ärva bägge. Men det är ju mammans egna fel att det blev den orättvisan för Kurt. Då får hon skaffa fram medel så att han får ärva lika mycket som hennes andra barn som ärver två föräldrar. Svårt att begripa denna ekvation?

Jag skall fan inte sitta och behöva upprepa mig samma sak om igen i samtliga inlägg bara för att man skall slippa dina korkade ogenomtänkta kommentarer och komma med påståenden du direkt saknar underlag att påstå?

Citat:
Tycks vara svårt att förstå skillnaden.

Så stoppa upp ditt tykna svar i ditt rövhål där det här hemma. Du har knappast underlag att påstå detta som du gör om mig här.

Motfråga..
Ja den är ledande fråga jag kommer med här.

Är det mer påståenden du skall komma med som du helt saknar underlag att hävda och påstå?
Citera
2015-05-19, 12:35
Medlem
Citat:
Har ALDRIG hävdat motsatsen. Så du saknar underlag att påstå detta.

Läs mitt inlägg #1475...
Här är ett utdrag som ger svar på det du tar upp här, i detta STYCKE .

Jag skall fan inte sitta och behöva upprepa mig samma sak om igen i samtliga inlägg bara för att man skall slippa dina korkade ogenomtänkta kommentarer och komma med påståenden du direkt saknar underlag att påstå?

Så stoppa upp ditt tykna svar i ditt rövhål där det här hemma. Du har knappast underlag att påstå detta som du gör om mig här.

Motfråga..
Ja den är ledande fråga jag kommer med här.

Är det mer påståenden du skall komma med som du helt saknar underlag att hävda och påstå?
Du skrev att skillnaden blir att kvinnan inte får en enda krona av mannen.

Nej, skillnaden blir att barnet inte får en enda krona av mannen.
Citera
2015-05-19, 13:09
Medlem
Citat:
Ja det är inte lätt att vara stundom helt pk-inkorrekt som kvinna.

Appropå IRL.. Kan ju säga så här, p.g.a mina åsikter, som jag känner starkt för och står för, så har ju jag inte många kvinnliga vänner.

Men men.. Det finns ju nivåer i både helvetet och i himlen....

Lite lustigt är det där. Blir kanske OT, men modiga kvinnor brukar traditionellt sett kunna bli lite av förebilder för andra kvinnor. Nuförtiden verkar förebilder mer vara av arten "största offret", "vulgäraste framtoningen", "mest korkade kommentaren", och annat.
Citera
2015-05-19, 13:34
Medlem
Motståndara mot juridisk abort för män bygger hela sin retorik på att män och kvinnor inte är lika ansvariga för konsekvenserna av sex. Man sätter eessutom systematiskt likhetstecken mellan moderns vilja och barnets vilja och väl. Är symbiosen mellan mor och barn så stark? Är det verkligen ett jämlikt synsätt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in