Citat:
Ursprungligen postat av
ScottWalter
Är väl knappast att straffa ett barn att föda det, säga att jag tar på mig 100% av det praktiska ansvaret kring dig samt 50% av det ekonomiska. Väldigt svårt att se det som ett straff du. Det är också hennes val, som hon har all rätt att göra både moraliskt, som sin vuxna rättighet och fullt lagligt i Sverige idag. Män får stå för sina egna val, de gör i livet. Väljer de juridiska abort på sitt eget barn så är det ju DERAS ansvar och val inte morsans. Varför ska hon tvingas ändra sina beslut efter faderns vilja om nu inte han gör det?
Vem har hävdat att kvinna skall ta abort om mannen väljer en juridisk abort?
Är det vanligt att du
medvetet sitter och hittar på eget innehåll i texterna från oss som förespråkar juridisk-abort?
De som förespråkar juridisk-abort för MANNENS räkning, det är aldrig samma sak som att kräva att kvinna tar en riktig abort för det är ingen som har sagt detta. Det existera bara i din fantasi att det är på det sättet.
Det som där emot säg är att i praktiken är den ENDA skillnaden från i dag, OM man införde en juridisk abort, är att kvinna inte får ett enda krona av mannen heller uytöver då en fader som håller sig borta från barnet under uppväxten och blir svår att kontakta.
PONERA:
En man som skyddar sig, och ändå blir det ett barn tillverkat. Mannen väljer då att göra en juridisk abor,t så blir det som så att han inte får kontakta barnet, han slipper betala underhållsbidrag.
Barnet har ju rätt att veta sitt ursprung och då kan man använda sig av donationslagarna i detta fallet. Se mitt inlägg #1140.
Det medför att kvinnan har då
två val:
• Att behålla barnet och ta hela försörjningsbördan själv UTAN att straffa barnet direkt/indirekt så som du så smaklöst föreslog i ett av dina tidigare inlägg att det skulle bli, se #1467.
• Att ta abort om hon upptäcker att hon inte har ensamt har de ekonomiska förutsättningarna att ta hand om ett barn.
Vinsten (ja det finns en vinst för barnet med):
Vid juridisk-abort så registers den rätta fadern (kan säkerställa med DNA-test) och barnet får då hem papper när BARNET är 18år på vem som är den riktiga fadern och så kan barnet kontakta det. Ja
påminner lite som det är med donationslagarna.
Citat:
Ursprungligen postat av
ScottWalter
Män kan i dag avsäga sig det praktiska ansvaret för oönskade barn, men de har ingen rätt att inskränka på andra människors, sina barns, rättigheter.
Är ett rätt litet krav från samhället på män kan jag tycka.
Tänk jag skiter högaktningsfullt i hur det ser "ut i dag" då tråden handlar INTE om detta. Tråden handlar om; "Mannens rätt att inte bli pappa mot sin vilja".
Eller skall jag avskriva det som att feminister älskar att vara konservativa när de gynnar KVINNORNA enbart? Är det därför som ni kommer dragandes med lagtexten?