2015-05-19, 11:19
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limning
Du tror alltså att det finns 40 000 män som gärna tar hand om de här barnen som inte ens deras morsor vill ha. Det tror inte jag. Därför är ditt förslag synnerligen korkat.

Nej men du är korkad, som tycker det är helt ok att tvinga mannen men när man föreslår så kvinnan hamnar i samma situation, då är det dumma förslag.
Citera
2015-05-19, 11:20
Medlem
[quote=PaloPaloPalo|53394611]
Citat:
Vad har det du skriver ovan med frågan att göra? Du försöker diskutera oväsentligheter, och det är för att du strävar efter att sabotera diskussionen här i tråden, som grundar sig i att du hatar män tror jag.

Snack! Jag saborterar inte nån diskussion överhuvudtaget och jag tar inte upp oväsentligheter såsom att vi ska införa tvångsabort på kvinnor eller som mannemannen vill: kastrera kvinnor. Där kan du snacka om trams. Och jag hatar inte män för fem öre.

Citat:
4 sekunder sex anser du är rimligt ska leda till 18 års oönskat "ansvar" från pappan (som kan vara 16 år gammal)?

Fäder till oönskade barn får inte 18 års ansvar, detta slipper han, det tar mammor som väljer barn mot hans vilja på sig, de får stå på papper att de är fäder samt betala ett underhållsstöd, that's it.
Och nej 16 åring klassas som barn så han behöver inte betala underhåll förrän han har försörjning. Försäkringskassan ersätter honom så länge.

Citat:
Du verkar spritt språngande galen.

Detsamma, verkar onekligen spritt spångades galet att kalla en total främling du har noll koll på vem hon är för spritt språngdes galen.

Citat:
Ja du är uppenbarligen ett troll.

Just. Man måste ju vara ett troll, när man talar om livets realiteter för killar. Sex kan leda till barn.
wtf??? kan det???

Citat:
Vad vet du om livet? Du är ju inte ens myndig märker man av dina inlägg att döma.

Kära du, jag är mer än byxmyndig, dubbelt byxmyndig faktiskt ganska exakt.
Citera
2015-05-19, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Nej men du är korkad, som tycker det är helt ok att tvinga mannen men när man föreslår så kvinnan hamnar i samma situation, då är det dumma förslag.
Tycker du inte själv att ett förslag som tillför samhället 40 000 barn som ingen vill ha årligen är korkat?
Citera
2015-05-19, 11:23
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Är väl knappast att straffa ett barn att föda det, säga att jag tar på mig 100% av det praktiska ansvaret kring dig samt 50% av det ekonomiska. Väldigt svårt att se det som ett straff du. Det är också hennes val, som hon har all rätt att göra både moraliskt, som sin vuxna rättighet och fullt lagligt i Sverige idag. Män får stå för sina egna val, de gör i livet. Väljer de juridiska abort på sitt eget barn så är det ju DERAS ansvar och val inte morsans. Varför ska hon tvingas ändra sina beslut efter faderns vilja om nu inte han gör det?

Vem har hävdat att kvinna skall ta abort om mannen väljer en juridisk abort?
Är det vanligt att du medvetet sitter och hittar på eget innehåll i texterna från oss som förespråkar juridisk-abort?

De som förespråkar juridisk-abort för MANNENS räkning, det är aldrig samma sak som att kräva att kvinna tar en riktig abort för det är ingen som har sagt detta. Det existera bara i din fantasi att det är på det sättet.

Det som där emot säg är att i praktiken är den ENDA skillnaden från i dag, OM man införde en juridisk abort, är att kvinna inte får ett enda krona av mannen heller uytöver då en fader som håller sig borta från barnet under uppväxten och blir svår att kontakta.

PONERA:
En man som skyddar sig, och ändå blir det ett barn tillverkat. Mannen väljer då att göra en juridisk abor,t så blir det som så att han inte får kontakta barnet, han slipper betala underhållsbidrag.
Barnet har ju rätt att veta sitt ursprung och då kan man använda sig av donationslagarna i detta fallet. Se mitt inlägg #1140.

Det medför att kvinnan har då två val:
• Att behålla barnet och ta hela försörjningsbördan själv UTAN att straffa barnet direkt/indirekt så som du så smaklöst föreslog i ett av dina tidigare inlägg att det skulle bli, se #1467.

• Att ta abort om hon upptäcker att hon inte har ensamt har de ekonomiska förutsättningarna att ta hand om ett barn.

Vinsten (ja det finns en vinst för barnet med):
Vid juridisk-abort så registers den rätta fadern (kan säkerställa med DNA-test) och barnet får då hem papper när BARNET är 18år på vem som är den riktiga fadern och så kan barnet kontakta det. Ja påminner lite som det är med donationslagarna.

Citat:
Män kan i dag avsäga sig det praktiska ansvaret för oönskade barn, men de har ingen rätt att inskränka på andra människors, sina barns, rättigheter.
Är ett rätt litet krav från samhället på män kan jag tycka.

Tänk jag skiter högaktningsfullt i hur det ser "ut i dag" då tråden handlar INTE om detta. Tråden handlar om; "Mannens rätt att inte bli pappa mot sin vilja".

Eller skall jag avskriva det som att feminister älskar att vara konservativa när de gynnar KVINNORNA enbart? Är det därför som ni kommer dragandes med lagtexten?
Citera
2015-05-19, 11:32
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Tycker du inte själv att ett förslag som tillför samhället 40 000 barn som ingen vill ha årligen är korkat?

Tror knappast att det är 40 000 som ingen vill ha, sen finns det alltid människor som vill adoptera, sen får päronen tänka efter då innan de knullar, låter bra.
Senast redigerad av nousernameneeded 2015-05-19 kl. 11:38.
Citera
2015-05-19, 11:38
Medlem
Citat:
Du har uppenbart svårt att läsa tror knappast att det är 40 000 som ingen vill ha, sen finns det alltid människor som vill adoptera, sen får päronen tänka efter då innan de knullar, låter bra.
Nej ser man inte skillnaden på att lösa situationen med några piller eller låta samhället fyllas av oönskade barn så gör man inte.
Citera
2015-05-19, 11:38
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
[b]Som sagt, skyll på tjejerna. Allt är kvinnor och mödrars fel. Borde vara själva mottot på detta forum.
Dumheter, försök hitta en enda debattör i denna tråd som är beredd att skylla på kvinnan i en situation där mannen förklarar att han önskar sig barnet och är bredd att ställa upp ekonomiskt och socialt och sedan sviker detta förtroende.

Däremot säger vi att om mannen är väldigt tydlig med att han inte önskar bli pappa och att kvinnan trots detta väljer att föda fram ett barn till en tuffare ekonomisk och social situation är det till fullo hennes eget fel.

Det går nämligen inte att fram till vecka 18 se på fostret som en cellklump fritt för kvinnan att behandla som hon önskar samtidigt som det för mannen skall vara ett fullvärdigt barn.

Men vem vet, kanske är det bästa att bara förbjuda abort? Vill inte kvinnan bli på smällen får hon se till att avhålla sig från sex eller endast ha sex med kvinnor. Vad tycker du om det förslaget?
Citera
2015-05-19, 11:41
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Nej ser man inte skillnaden på att lösa situationen med några piller eller låta samhället fyllas av oönskade barn så gör man inte.

Oönskade barn... Som sagt det finns alltid människor som vill ha barn men inte kan få, det finns fäder som vill ha sina barn.

Du tycker det är sjukt att tvinga kvinnan men inte mannen tycker det säger det mesta om din syn på jämställdheten, så länge den gynnar kvinnor bra när den gynnar män är den åt helvete.
Citera
2015-05-19, 11:43
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Dumheter, försök hitta en enda debattör i denna tråd som är beredd att skylla på kvinnan i en situation där mannen förklarar att han önskar sig barnet och är bredd att ställa upp ekonomiskt och socialt och sedan sviker detta förtroende.

Däremot säger vi att om mannen är väldigt tydlig med att han inte önskar bli pappa och att kvinnan trots detta väljer att föda fram ett barn till en tuffare ekonomisk och social situation är det till fullo hennes eget fel.

Det går nämligen inte att fram till vecka 18 se på fostret som en cellklump fritt för kvinnan att behandla som hon önskar samtidigt som det för mannen skall vara ett fullvärdigt barn.

Men vem vet, kanske är det bästa att bara förbjuda abort? Vill inte kvinnan bli på smällen får hon se till att avhålla sig från sex eller endast ha sex med kvinnor. Vad tycker du om det förslaget?

Läs Limnings svar så ser du vad dessa feminister tycker om det förslaget
Citera
2015-05-19, 11:44
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Ja, min dödsdom är ett faktum sedan länge. Jag är automatiskt en pedofil, en våldtäktsman, en torsk, en kvinnomisshandlare, osv beroende på vad jag pratar om för tillfället.
Antar att det kan vara t o m värre för en kvinna som säger ifrån. Det är starkt av dig att göra ditt. Det menar jag verkligen. Speciellt om du också vågar IRL.

Ja det är inte lätt att vara stundom helt pk-inkorrekt som kvinna.

Appropå IRL.. Kan ju säga så här, p.g.a mina åsikter, som jag känner starkt för och står för, så har ju jag inte många kvinnliga vänner.

Men men.. Det finns ju nivåer i både helvetet och i himlen....
Citera
2015-05-19, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Empress
Vem har hävdat att kvinna skall ta abort om mannen väljer en juridisk abort?
Är det vanligt att du medvetet sitter och hittar på eget innehåll i texterna från oss som förespråkar juridisk-abort?

De som förespråkar juridisk-abort för MANNENS räkning, det är aldrig samma sak som att kräva att kvinna tar en riktig abort för det är ingen som har sagt detta. Det existera bara i din fantasi att det är på det sättet.

Det som där emot säg är att i praktiken är den ENDA skillnaden från i dag, OM man införde en juridisk abort, är att kvinna inte får ett enda krona av mannen heller uytöver då en fader som håller sig borta från barnet under uppväxten och blir svår att kontakta.

PONERA:
En man som skyddar sig, och ändå blir det ett barn tillverkat. Mannen väljer då att göra en juridisk abor,t så blir det som så att han inte får kontakta barnet, han slipper betala underhållsbidrag.
Barnet har ju rätt att veta sitt ursprung och då kan man använda sig av donationslagarna i detta fallet. Se mitt inlägg #1140.
Det medför att kvinnan har då två val:
• Att behålla barnet och ta hela försörjningsbördan själv UTAN att straffa barnet direkt/indirekt så som du så smaklöst föreslog i ett av dina tidigare inlägg att det skulle bli, se #1467.

• Att ta abort om hon upptäcker att hon inte har ensamt har de ekonomiska förutsättningarna att ta hand om ett barn.

Vinsten (ja det finns en vinst för barnet med):
Vid juridisk-abort så registers den rätta fadern (kan säkerställa med DNA-test) och barnet får då hem papper när BARNET är 18år på vem som är den riktiga fadern och så kan barnet kontakta det. Ja påminner lite som det är med donationslagarna.

Tänk jag skiter högaktningsfullt i hur det ser "ut i dag" då tråden handlar INTE om detta. Tråden handlar om; "Mannens rätt att inte bli pappa mot sin vilja".

Eller skall jag avskriva det som att feminister älskar att vara konservativa när de gynnar KVINNORNA enbart? Är det därför som ni kommer dragandes med lagtexten?
Kvinnor varken gynnas eller missgynnas i princip eftersom hennes försörjningsbörda kvarstår oförändrad.

Den som missgynnas är barnet som tappar sin rätt till försörjning samt sina andra rättigheter gentemot fadern.

Tycks vara svårt att förstå skillnaden.
Citera
2015-05-19, 11:47
Medlem
Citat:
Oönskade barn... Som sagt det finns alltid människor som vill ha barn men inte kan få, det finns fäder som vill ha sina barn.

Du tycker det är sjukt att tvinga kvinnan men inte mannen tycker det säger det mesta om din syn på jämställdheten, så länge den gynnar kvinnor bra när den gynnar män är den åt helvete.
Jämställdhet? För att det är korkat med 40 000 barn årligen som inte ens deras morsor vill ha?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in