2015-05-19, 10:43
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Ett barns rättigheter är inte samma som en kvinnas omyndigförklarande. Ett barn är inte en licens som säger att kvinnan får bryta lagar, har rätt till pengar osv. Barnet bör ha en rätt till omhändertagande ifall mamman är kriminell.
Oj oj oj.. ManManne..
Du är väl medveten om att du har stuckit in huvudet i ett ilsket getingbo här va?

Att förklara för den genomsnittliga kvinnan att barnen inte är en förläggning av kvinna är mer eller mindre att skriva på sin dödsdom, oavsett om man är man eller kvinna som påtalar detta.
Citera
2015-05-19, 10:45
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Nej, en kaka skall man kunna både äta och behålla. Tricket är att dela temat i två frågor och sedan använda fullständigt olika och motstridiga tankesätt beroende på vilken fråga det gäller.

Talar vi om fysisk abort så gäller det en klump celler som inte betyder något.
Talar vi om en juridisk abort så är cellerna ett barn.

osv osv.

Mm är rätt komiskt, hur dessa ändrar sig hela tiden
Citera
2015-05-19, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Vi struntar i detta med juridisk abort istället, och så inför vi totalt abortförbud istället! Så kanske dessa kvinnor tänker efter innan de knullar utan att skydda sig tillräckligt, låter det som en bättre idé?
Nej, alla som inte vill ha barn får se till att det inte blir några.

Att tvinga kvinnor att föda barn som ingen vill ha för att vi tvingar män som inte vill ha barn att skydda sig tillräckligt eller ta konsekvenserna är en korkad idé.
Citera
2015-05-19, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PaloPaloPalo
En tvångsabort anses nog som helt omöjlig, i dagens läge där det allt mer sinnessjuka svenska folket (nysvenskar undantagna) inte ens anser att lärare får ta mobiltelefoner från respektlösa hjärndöda elever som spelar mobilspel på lektionerna, och där polisen inte ens får gripa grupper av kriminella zigenare som försörjer sig på fickstölder och bedrägerier såväl som är illegalt i landet...

Vet inte om det nämnts i tråden (då den är gigantisk) men barn som växer upp med frånvarande fäder löper även kraftigt ökad risk att utveckla problembeteende som tonåringar och sedan som vuxna. Ensamma mammor är alltså något direkt skadligt för både sina barn och för samhället!

Jag har för mig att det finns studier som visar att väldigt hög andel av tunga kriminella i våra fängelser har vuxit upp med frånvarande fäder, eller med plastpappor som behandlat sina styvsönder illa, vilket nog är mer regel än undantag då många män ser barn till vilka de inte är fäder som konkurrenter om kvinnan/mammans uppmärksamhet och tillgivenhet, och styvpappor har mycket att vinna på att sabotera relationer mellan mammor och söner. Döttrar utsätts istället ofta för sexuella övergrepp av "nya pappor" som introduceras av omdömeslösa naiva och olämpliga ensamma mammor.

Ensamma mammor är alltså något direkt skadligt för både sina barn och för samhället!

Du tycker inte denna exakt lika väl kan bytas ut mot:

Frånvarande fäder är alltså något direkt skadligt för både sina barn och för samhället!

hmm?

Som sagt, skyll på tjejerna. Allt är kvinnor och mödrars fel. Borde vara själva mottot på detta forum.

Vad med att kanske börja kräva av män att de ska ta samma ansvar för sina kottar de medverkar till att fixa till då de har sex, som vad kvinnor gör?
Och om män inte vill ha barn så kan de ju faktiskt sluta ha sex med kvinnor. Ha sex med män istället, det är helt riskfritt!
Sex med donna, innebär nämligen vissa risker. A fact direkt från livet självt.
Citera
2015-05-19, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PaloPaloPalo
Tycker du det är rimligt att "4 sekunder" av samlag ska ge mannen 18 års försörjningsskyldighet, av ett barn han inte önskar?

Och det i ett samhälle där en abort även anses helt moraliskt okey, såväl som är ett så pass litet och enkelt och snabbt ingrepp att många äckliga svenska kvinnor gärna använder sig av abort som preventivmedel, om och om igen?

För mig står konsekvensen inte alls i proportion till handlingen, och det håller nog alla vettiga människor med om.

Oönskade födda barn är (som jag berörde kort ovan) även det ett samhällsproblem, vilket du inte verkar begripa. Pojkar och flickor med frånvarande fäder, eller som utsätts för påtvingad intimitet av vuxna män som inte har barnens omtanke som högsta prioritet sk plastpappor, löper kraftigt ökad risk att bli självdestruktiva och asociala: pojkar växer upp till kriminella och flickor växer upp till slampor. DET är ett samhällsproblem.
Ja, alternativet är att ta ifrån de oönskade barnen deras lagliga rättigheter och inte tror jag de blir mindre kriminella och slampiga av det.

Men du kanske också anser att det är samhällets sak att hantera följderna av att mannen inte kunde skydda sig och utföra en tvångsabort på kvinnan?
Citera
2015-05-19, 10:50
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limning
Nej, alla som inte vill ha barn får se till att det inte blir några.

Att tvinga kvinnor att föda barn som ingen vill ha för att vi tvingar män som inte vill ha barn att skydda sig tillräckligt eller ta konsekvenserna är en korkad idé.

Nu hittar du på, det finns män som vill ha barnet som kvinnan väljer att abortera.

Du och övriga feminister tycker det är en korkad idé för att det gör att kvinnan tappar makten de har över mannen i detta fall, det har framgått tydligt av era inlägg.
Citera
2015-05-19, 10:51
Medlem
PaloPaloPalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Som sagt, skyll på tjejerna. Allt är kvinnor och mödrars fel. Borde vara själva mottot på detta forum.

Vad har det du skriver ovan med frågan att göra? Du försöker diskutera oväsentligheter, och det är för att du strävar efter att sabotera diskussionen här i tråden, som grundar sig i att du hatar män tror jag.

Citat:
Vad med att kanske börja kräva av män att de ska ta samma ansvar för sina kottar de medverkar till att fixa till då de har sex, som vad kvinnor gör?

4 sekunder sex anser du är rimligt ska leda till 18 års oönskat "ansvar" från pappan (som kan vara 16 år gammal)?

Du verkar spritt språngande galen.

Citat:
Och om män inte vill ha barn så kan de ju faktiskt sluta ha sex med kvinnor. Ha sex med män istället, det är helt riskfritt!

Ja du är uppenbarligen ett troll.

Citat:
Sex med donna, innebär nämligen vissa risker. A fact direkt från livet självt.

Vad vet du om livet? Du är ju inte ens myndig märker man av dina inlägg att döma.
Citera
2015-05-19, 10:51
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Vad är det största övergreppet, en tvångsabort på en kvinna (en enkel och snabb operation) som hade oskyddat sex väl medveten om att det kunde resultera i ett barn som tvingas växa upp utan en närvarande fader eller att låta det helt oskyldiga barnet växa upp (alltså spendera hela sitt liv) utan en närvarande fader?

Vill tillägga att det inte ens behöver bli en operation. Sker aborten inna Vecka12 så kan man göra en medicinsk abort som innebär att man gör abort m.h.a piller i två steg. Medicinsk abort är den aborten som kommer närmast ett riktigt missfall.

Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
När man läser SW senaste inlägg börjar man också inse att vi abortförespråkare är de som har de starkaste argumenten. För när man börjar falla tillbaka på "det är så lagen säger" har man inget mer att komma med.

Jupp och det är ironiskt nog samma människor som oftast gnäller och klankar på konservatister som vill ha familjen och tidevarven så som det var under 1920-60-talet då det var vanligt hemmafruar.

Summa sumarum..
Tydligen går det bra att vara konservativ när det enbart gynnar kvinnan.
Citera
2015-05-19, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Empress
Oj oj oj.. ManManne..
Du är väl medveten om att du har stuckit in huvudet i ett ilsket getingbo här va?

Att förklara för den genomsnittliga kvinnan att barnen inte är en förläggning av kvinna är mer eller mindre att skriva på sin dödsdom, oavsett om man är man eller kvinna som påtalar detta.

Ja, min dödsdom är ett faktum sedan länge. Jag är automatiskt en pedofil, en våldtäktsman, en torsk, en kvinnomisshandlare, osv beroende på vad jag pratar om för tillfället.
Antar att det kan vara t o m värre för en kvinna som säger ifrån. Det är starkt av dig att göra ditt. Det menar jag verkligen. Speciellt om du också vågar IRL.
Citera
2015-05-19, 10:53
Medlem
Citat:
Nu hittar du på, det finns män som vill ha barnet som kvinnan väljer att abortera.

Du och övriga feminister tycker det är en korkad idé för att det gör att kvinnan tappar makten de har över mannen i detta fall, det har framgått tydligt av era inlägg.
Vilka män då? Varför ska samhället lägga tid och resurser för att nån kanske eventuellt vill ha barnet istället för att lösa problemet med några piller? Som jag nämnde sker nästan 40 000 aborter per år. Vem ska engagera sig i alla de barnen i så fall?
Citera
2015-05-19, 10:57
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limning
Vilka män då? Varför ska samhället lägga tid och resurser för att nån kanske eventuellt vill ha barnet istället för att lösa problemet med några piller? Som jag nämnde sker nästan 40 000 aborter per år. Vem ska engagera sig i alla de barnen i så fall?

Ska du sitta och hitta på igen? Vilka män antagligen de som är pappa till barnet ifråga. Finns hur många som helst, dina argument tryter märker jag.
Vi kan väl tvinga mödrarna att ta sitt ansvar för det de ställt till med genom att knulla utan att skydda sig tillräckligt eller skall detta bara gälla män?
Senast redigerad av nousernameneeded 2015-05-19 kl. 11:00.
Citera
2015-05-19, 11:06
Medlem
Citat:
Ska du sitta och hitta på igen? Vilka män antagligen de som är pappa till barnet ifråga. Finns hur många som helst, dina argument tryter märker jag.
Vi kan väl tvinga mödrarna att ta sitt ansvar för det de ställt till med genom att knulla utan att skydda sig tillräckligt eller skall detta bara gälla män?
Du tror alltså att det finns 40 000 män som gärna tar hand om de här barnen som inte ens deras morsor vill ha. Det tror inte jag. Därför är ditt förslag synnerligen korkat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in